Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
breyer club nederland schreef:en wat denk je hiervan, je betaald bv voor sperma van ferro, ik noem maar even wat. je krijgt dus het sperma wat ingebracht wordt bij je merrie maar wie zegt jou dat het wel van ferro is?
voor hetzelfde geld is het van worlgang?
dat kan je zelf dus nooit controleren terwijl als ferro natuurlijk je paard dekt kan je dat uiteraard wel zien.
breyer club nederland schreef:en wat denk je hiervan, je betaald bv voor sperma van ferro, ik noem maar even wat. je krijgt dus het sperma wat ingebracht wordt bij je merrie maar wie zegt jou dat het wel van ferro is?
dat kan je zelf dus nooit controleren terwijl als ferro natuurlijk je paard dekt kan je dat uiteraard wel zien.
laurake"]
[quote="breyer club nederland schreef:en wat denk je hiervan, je betaald bv voor sperma van ferro, ik noem maar even wat. je krijgt dus het sperma wat ingebracht wordt bij je merrie maar wie zegt jou dat het wel van ferro is?
Cassidy schreef:Je moet natuurlijk wel op het KI station kunnen vertrouwen. En er bestaat altijd nog zoiets als een DNA test.
En ik betwijfel of iedereen er altijd bij is als zijn paard natuurlijk wordt gedekt. Hoevaak stallen ze merrie's niet bij de hengstenhouder en krijgen ze ze na een bepaalde tijd drachtig (of niet) weer terug? Er hoeft er maar eentje te pitten en de verkeerde hengst uit de box te halen, en je hebt hetzelfde resultaat.
Citaat:inderdaat is het geval van doruto heel bekend, maar wat dachten jullie van amaretto, dat zou weer geen alexis ofzo kunnen zijn.
en er zullen heel wat meer paardjes rondlopen waarvan de afstamming misschien niet helemaal 100% waar is?
who knows?
Citaat:Eerst is mijn pony ki gedekt, omdat de hengstenhouder dacht dat ze heel klein was. En daarna was ze npog steeds henstig dus hadden we te vroeg in de hengstigheid gedekt en toen is ze natuurlijk gedekt.
Citaat:sja nou ja, zoals ik eerder al zei, mijn merrie is 4 keer gescand en twee keer geinsemineerd, met goed zaad, maar toch pakte het niet...
De derde keer was een natuurlijke dekking, was in 1 sprong geregeld !
Citaat:verwisseling van sperma hoeft niet moetwilleg te gebeuren. stel je voor dat de koerier door een diepe kuild gaat en er valt vanalles uit de doozen, tsja het ziet er allemaal hetzelfde uit he.
Troef schreef:Citaat:sja nou ja, zoals ik eerder al zei, mijn merrie is 4 keer gescand en twee keer geinsemineerd, met goed zaad, maar toch pakte het niet...
De derde keer was een natuurlijke dekking, was in 1 sprong geregeld !
Ik betwijfel of het aan de Ki heeft gelegen. Dat ze uiteindelijk drachtig werd via natuurlijke dekking.