waarde van deze merrie l.a x pentagon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:16

Suzanne F, merilyn
knakworsten fokken...haa
Die houden we er in..haa, ik had hem nog niet eerder gehoord.
Als je op deze sportmerrie in kwestie een 'juiste' hengst selecteerd fok je naar mijn mening geen kwakworst kwaliteit
Ik ben het met je eens dat de markt verzadigt is, dus is het slimmer veulens van goede kwaliteit bij de fokkers te kopen, over het algemeen kun je ze daar niet voor fokken. Fokken is echter leuk en spanned, het is slim om het veulen aan te houden, te beleren, goed opleiden enz. Je kunt er dan zelf van genieten en het een goed toekomst geven. Echter met verkopen moet je geen haast hebben, dus laat ze gerust nog maar een jaartje staan. Bij mij gaat geen paard voor onder de 5000€ de dam af en toch heb ik er eens enkelen verkocht ( de verkoop snelheid is echetr wel heel laag). In de paardenwereld is uitstraling erg belangrijk, grote inrit, mooi huis, prima accomodatie allemaal bling bling, dat verkoopt. Bij stal roelofs heb ik met eigen ogen gezien dat een paard achter de stal werd binnen gevoerd en ging er voor weer uit voor 25000 gulden destijds. Het paard was op dat complex nog geen 20 min....
Verder mag je fokken best op gevoel doen ben ik van mening waarom veel geld in een keuring stoppen, als het paard gewoon goed is (goed presteerd/ goed in z'n vel zit).
Maar gelukkig is geen mens gelijk. De één doet het zo en de alder zo, en daar hebben we allemaal onze redenen voor.