Special D nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:04

Schandalig!

Als beide merrie`s drachtig zijn wil ik de veulens zelf opfokken, mits ik ze verkoop..is mij wel prima bevallen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:39

[

Vertel eens wat meer over die bonte

Het andere special D topic is erg oud, die zal ik maar niet omhoog halen

Vorig zomer (2005) heb ik een bonte kwpn merrie gekocht die in 2004 een zwart hengstveulen van Special D gebracht heeft. Dit jaar wil ik 2 van mijn bonte merrie`s laten dekken...nu zit ik voor haar (samber x procureur x gondelier x selim, merrie is zelf sport dressuur Z2+wp) weer te denken aan Special D.

Deze hengst heb ik verschillende malen op de hengstenshows gezien en helemaal na het zien van Jan_Vt zijn veulen (jaja ik volg alle special d topics hier op bokt ) ben ik helemaal in luv....

Helaas heb ik van het veulen uit mijn merrie nooit een algehele foto gezien alleen een hoofdfoto. Of special d een goede keus zou zijn???

En dan heb ik nog wat vraagjes voor de kenners , laatst sprak ik een fokker die mij vertelde dat als je met special d fokt het in de verbeterende zin niet geheel een goede keus was als je een veulen wilde fokken om verder mee in dr dressuur te komen. Hierbij zouden de halsaanzet, schouder en voorbeen gebruik van special de reden zijn.

Klopt dit? en als ik met haar wil dekken zou special dan wel de juiste keus zijn? (foto`s van de merrie staan onder aan in mijn profiel)...

Ik hou dit topic in de gaten...
[/quote]

Uhm ja die bonte is wel mooi maar apart getekend... sorry dak zo laat reageer...

Uhm jah er bestaan VOS veulens v Special-D...
[/quote]

Heb nu een aantal berichten van je gelezen met name over kleur en fokkerij zaken. Eigenlijk sla je iedere keer de plank mis.

Zo ook deze keer. Er zijn beslist GÉÉN vos nakomelingen van Special D. De enige die er ooit leek te zijn stond in het boekje van de afstammelingenkeuring en dat bleek een fout te zijn. Het was nl. geen donkere vos maar een zwarte. Denk goed na voordat je dingen roept want je kunt er een hengst mee beschadigen
[/quote][/quote]

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:42

geen idee wat jij aan t doen bent JAN maar t lieket wer es nergens op

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:26

Sorry maar een kennis van mij heeft een vos nakomeling v Special het spijt me zeer maar het si echt het geval... en waarom een hengst beschadigen?? Ik wil niet veel zeggen maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat je zo'n kleur tevoorschijn krijgt!! want ik beweer toch niet dat Special alleen maar vos geeft of heel veel nee dat heb ik niet gezegd!! maar er is een kans dat het dus voorkomt... En gelukkig fokt hij veel zwart-donker(bruin)

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:56

*pakt bak popcorn erbij en gaat erbij zitten*

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:04

Ik daag je uit om op mijn kosten een DNA test te doen. Special D geeft geen vossen

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:09

Net even Henny gebeld. Inderdaad jouw baas...Er is nog nooit een vos uit Special geboren en mocht dat wel zo zijn dan hebben we iets verkeerd gedaan zegt ie. Ben niet zo flauw geweest om tegen hem te zeggen dat jij dat hier loopt te verkondigen maar pas een beetje op met wat je zegt

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:14

*pakt de chips erbij, en gaat naast rubs zitten*

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:51

liannes schreef:
*pakt de chips erbij, en gaat naast rubs zitten*

* Colaatje liannes??*

Zou ze de uitdaging aangaan? *kijkt vragend liannes aan*

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:22

*hhmmm.....even denken,,, ja lekker cola*

en nu graag verder jan, we wachten,
op de reakties....hahaha

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:31

Volgens de fokker van Special (Angelina (daar rijd ik pony)) Is er geen vos veulen van Special , Maar ... Vos is dominat ( met DNA ofzo)
Zwart-Zwart kan wel vos krijgen , maar met 2 vossen krijg je nooit zwart . ! bont en bruin krijgt nooit bond! Maar special is mooi , en Aafke (moeder special )is lief , dus dat zal Special ook wel zijn

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:38

rivarachella schreef:
Volgens de fokker van Special (Angelina (daar rijd ik pony)) Is er geen vos veulen van Special , Maar ... Vos is dominat ( met DNA ofzo)
Zwart-Zwart kan wel vos krijgen , maar met 2 vossen krijg je nooit zwart . ! bont en bruin krijgt nooit bond! Maar special is mooi , en Aafke (moeder special )is lief , dus dat zal Special ook wel zijn

bont en bruin, kan je zeker wel bont krijgen,
we hebben verschillende bonten gefokt, bij bruine merries,
wie jiu dat verteld heeft, heeft geen verstand van kleurvererfing

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:39

hips.....
Laatst bijgewerkt door liannes op 02-02-06 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RUBYWHITE

Re: Special D nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:39

Citaat:

bont en bruin

krijgt nooit bond! Maar special is mooi , en Aafke (moeder special )is lief , dus dat zal Special ook wel zijn

Daarom heb ik hier 3 bonte paarden staan, waarvan 2 uit bruine merrie`s en die hebben beiden bonte vaders....

Volgens mij bent u lichtelijk in de war *kijkt diep in haar glaasje cola of liannes niet stiekum wat berenburg erbij in gegooit heeft en ik het toch echt wel goed lees wat rivarachella typt*

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:41

hihi....hips...verbetert......

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:44

liannes schreef:
hihi....hips...verbetert......

niemand die t zag

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:44

Nou sorry dan maar maar ik hoorde dat van mn kennis... zal t nog wel even goed navragen aan hem... weet er verder ook niks van maja... heb t beestje nog nooit gezien ook.... misschien dat die man dan zelf iets kleurenblind is... sorry mn excuses maar dat jullie dan zo uitvallen... dat vind k best apart.....!!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:46

nee joh, we vallen niet tegen je uit, sorry dat je het zo opgevat hebt,
en die hips...verbeterd, is omdat ik een foutje herstelt had in dit topic, helemaal niet tegen jou

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:56

oke haha maja k zal toch es een kleurentest gaan doen bij m grrr haha

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:02

RodaniaJaman schreef:
Nou sorry dan maar maar ik hoorde dat van mn kennis... zal t nog wel even goed navragen aan hem... weet er verder ook niks van maja... heb t beestje nog nooit gezien ook.... misschien dat die man dan zelf iets kleurenblind is... sorry mn excuses maar dat jullie dan zo uitvallen... dat vind k best apart.....!!

We vielen niet tegen je uit Dat deed janderegelaa(r) wel *knikt heftig ja* Nee grapje, we waren wat aan het dollen.

Maar toch verbaasd het mij dan, als je iets hoort wat je dan zelf niet helemaal zeker weet, zoiets dan toch opschrijft....

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:09

Vos is niet dominant
Daarom kunnen er namelijk uit 2 donkere wel een vos geboren worden maar uit 2 vossen nooit een donkere

Zover ik weet heeft Special D geen vosfactor

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:38

youngster schreef:

Zover ik weet heeft Special D geen vosfactor

ik hoop van niet, fok liever uit mijn bonte merrie dan een effen donkerbruin of zwart veulen dan een vos om eerlijk te zijn

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:29

Special D.. is misschien wel iets voor mijn [naam verwijderd].
[naam verwijderd]:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=29737
Special D:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=3277

Lijnteelt op Ramiro, Amor, Ulex, Goldregen...
Wat ik zoek is Ferro-bloed, en dan liefst iets wat terug gaat op Roemer of Ramiro. Merrietje is klein en fijn - ik zoek BOT, grover beenwerk, meer romp. Hoogte maakt me niet veel uit, 1.60m.wordt het toch wel en dat is genoeg voor mij (ben ook klein). Wil geen concessies doen in de beweging, maar die Ferro-zonen zijn allemaal sterk achter, dus dat zit wel goed. Model zit ook wel goed. Hoe zou het karakter uitpakken?

Wie durft er zijn mening over te geven?

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:32

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:33

Wel een mooi lijntje heb je dan.