RUBYWHITE schreef:En om eerlijk te zijn, ik ken maar weinig mooie king nero afstammelingen...Ik weet dat er iemand ook met zijn zoon (echt een beauty van een hengst) dekt, maar die is niet goedgekeurd bij een stamboek...
Rubywhite omdat je king nero wat te kort doet zal ik je een verhaaltje erover vertellen

De oprichting van het NES is begon met king nero door de eigenaar zelf. mijn vader was daar zeer nauw bij betrokken. Het idee van de nes was dat ze alle paarden accepteerden. daar waar je als handelaar/ fokker normaal lid moest zijn van nrps, kwpn, fries paarden stamboek enz. kon je nu alle paarden in 1 stamboek krijt.....Alleen is dat uiteindelijk mis gelopen het bestuur stapte op en zij gingen verder met hetzelfde gedachtengoed dat nu ES heet.
Mensink en fam. bleef alleen over. King nero loopt al bijna tegen de 20, heeft in die tijd totaal best wat nafok gebracht, in het begin van de NES heeft hij verre weg het meest geleverd, er werdt met de hengst gereist en merrie's werden vaak van te voren gescanned. Ook door privé omstandigheden van de eigenaar (scheiding, brand op het bedrijf) liep het stamboek dus niet meer zo goed, veulenboekjes enz. werden wel beloofd, maar mensen ontvingen ze niet.....aa fijn vanaf die tijd is het allemaal minder geworden. Mijn pa kocht bij veel fokkers nakomelingen van de hengst, ze waren soms gewilder dan die van samber....verder zit er rond om het NES en king nero een hele geschiedennis daar zou je zo een soap van kunnen maken, ik hoef het niet aan mijn pa te vragen, wat deze zaak ligt erg gevoelig...maar dat geldt voor meer mensen die dit van dicht bij hebben meegemaakt.
Omarco is een ggh ergens in engeland zie web-site
www.glenwoodstud.co.uk
Verder zijn een aantal van zijn kinderen bij het nrps opgenomen, maar de meesten NES, ES of AES
´hey je hebt het hier wel over mijn legendarische vader!´