Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tinkermuts schreef:He Snow, je vergeet er 1 die zo luidruchtig is

beantsje schreef:nou midgie vertel mij eens waar je nog goede en goedkope tinkers vindt
. Cheveyo schreef:hoe oud is deze dan Midgie en wat kan het dier allemaal? Ben toch wel benieuwd naar hoe het dier er uit ziet en waarom het verkocht is.

schattebol schreef:Ja, Ik ben stilletjes aan het uitkijken naar een eigen paard.
Ik ben vertrokken bij het idee : een paard tss 5-12, schoft tss 162-168 cm. met lekker ruime gangen, zalige zachte galop en super braaf.
Na het wat bekijken van enkele paarden ben ik al gezakt naar 160cm en groter mag ook.
Nu is mijn vraag naar jullie (aan de experten) hoe zit een tinker anders dan zeg maar een fijner paard ( een gewoon manege paard)? Hebben die tinks ook een zachte gang? Kan je er ook rustig mee galoperen of hebben ze geen zachte gangen en zit je te bonken in het zadel?
Is het niet raar zo een klein paard?
En die mok waar ik over lees. Ik zou mijn paard 24/24 7/7 op een wei zetten met 9 andere paarden van 4 hec. Ik ben er nu gaan kijken, die wei ligt nu nog steeds kurkdroog. Hoe kan je die mok vermijden?
snowdon schreef:Echt hele mooie, lieve Tinkers op je foto's midgie! Maar kan je er misschien links van maken of de foto's verkleinen?

echt een van de mooiste die ik ooit gezien heb van de tinkers. 
snowdon schreef:schattebol schreef:Ja, Ik ben stilletjes aan het uitkijken naar een eigen paard.
Ik ben vertrokken bij het idee : een paard tss 5-12, schoft tss 162-168 cm. met lekker ruime gangen, zalige zachte galop en super braaf.
Na het wat bekijken van enkele paarden ben ik al gezakt naar 160cm en groter mag ook.
Nu is mijn vraag naar jullie (aan de experten) hoe zit een tinker anders dan zeg maar een fijner paard ( een gewoon manege paard)? Hebben die tinks ook een zachte gang? Kan je er ook rustig mee galoperen of hebben ze geen zachte gangen en zit je te bonken in het zadel?
Is het niet raar zo een klein paard?
En die mok waar ik over lees. Ik zou mijn paard 24/24 7/7 op een wei zetten met 9 andere paarden van 4 hec. Ik ben er nu gaan kijken, die wei ligt nu nog steeds kurkdroog. Hoe kan je die mok vermijden?
En zullen we ons nu weer concentreren op de vragen van de topic-startster?
Wawh. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een donkerbruine met ietsiepietesie wit aan de voeten, of een zwarte bonte.
) schattebol schreef:Kan je mok voorkomen, of vermijden? En hoe doe je dit? Ik ben ondertussen al op verschillende sites geweest en heb er al verschillende gezien.Wawh. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een donkerbruine met ietsiepietesie wit aan de voeten, of een zwarte bonte.
Er mee rijden dat zal voor binnen enkele weken zijn. ( januari zit zo vol geboekt dat ik gewoon geen gaatje zie)

).