Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jacky2 schreef:Maar ik krijg het idee dat mariska niet meer zo vaak op bokt komt ?![]()
dobbel schreef:ze is vandaag nog online geweest en volgens mij komt ze nog best regelmatig maar post ze gewoon weg niet zo veel
.NikitaGoGo schreef:De ICV had beter een vereniging op kunnen richten met de volgende naam: Vereniging voor Liefhebbers van de Irish Cob en Tinker. Dan had iedereen er zich bij thuis kunnen voelen............
ligt ook makkelijk in de mond 
)
) dus dat zal nu zeker wel heel snel gaan denk ik.
snowdon schreef:
'Wij' zijn ooit bezig geweest met een vereniging met de naam Tinker & Irish Cob Club, kortweg TICC of TIC-Club, dat vond ik wel een erg leuke, handige en eerlijke naam.
Gewoon een gezellige club!! Met een clubblad, uitjes en evenementen!! Waarom ingewikkeld doen met paspoorten, stamboomcertificaten en al dat soort dingen? Uit dit topic blijkt al dat dit soort zaken moeilijkheden opleveren. Bovendien....er is toch een prima stamboek die zich bezighoudt met het echte werk?
Indezz schreef:Dan moet je zoiets niet plaatsen ook!!!!! En als ze wel online is en ze reageerd niet vind ik dat helemaal achterlijk!!! Wat moet je nou met zo'n topic? Begin er dan niet aan als je je nu al geen raad weet met de vragen en reacties! Weer een stelletje betweters in Nederland die zogenaamd weer het beste voor heeft met onze paardjes..... Nou, mij niet gezien hoor!!
Soxje schreef:Ik zal wel iets essentieels missen of niet snappen maar een cob valt toch zeker ook onder het type tinker? Waarom dan een Tinker en Ierse Cob Stamboek? Ik heb het al eens eerder gepost, in Ierland vinden ze een Irish Cob echt geen tinker, daar wordt een type paard mee bedoeld, gewoon een wat geblokter sportpaard bijvoorbeeld. Ze hebben de naam Irish Cob gebruikt bij het oprichten van het stamboek omdat ze daar Tinkers een scheldwoord of gewoon geen goede naam vonden.
Nou ja, voorlopig hebben we nog 2 stamboeken en nu ook een gezelligheidsvereniging.