[TI] 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een feit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: 16 december 2005: Nieuwe vereniging voor Irish Cobs een

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:38

Misschien een idee om een van de bestuursleden zelf te mailen ?!

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:48

als ze hier een oproep kunnen plaatsen vind ik het ook niet meer als normaal dat hier andwoorden komen,
maar ja dat is mijn mening, ik heb er wel een nare bij smaak bij.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:49

door de TS is hier een heel topic geopend, is dat niet een bestuurslid dan?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 13:59

Ja daar heb jij ook weer gelijk in !

Maar ik krijg het idee dat mariska niet meer zo vaak op bokt komt ?

Ik ga binnenkort een mencursus volgen bij marianne wolters,en zij is ook bestuurslid,zal dan eens naar vragen wat zij ervan vind !

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:03

ze is vandaag nog online geweest en volgens mij komt ze nog best regelmatig maar post ze gewoon weg niet zo veel

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:05

jacky2 schreef:
Maar ik krijg het idee dat mariska niet meer zo vaak op bokt komt ?

Dan moet je zoiets niet plaatsen ook!!!!! En als ze wel online is en ze reageerd niet vind ik dat helemaal achterlijk!!! Wat moet je nou met zo'n topic? Begin er dan niet aan als je je nu al geen raad weet met de vragen en reacties! Weer een stelletje betweters in Nederland die zogenaamd weer het beste voor heeft met onze paardjes..... Nou, mij niet gezien hoor!!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:05

zo jammer, zou graag een geschreven reactie lezen. Zal de opmerking wel even posten op het abbytales forum, wellicht dat het daar wel gelezen wordt en de mensen stuk voor stuk emailen. Hoop dat ik dan wel een reactie krijg....

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:06

Ben benieuwd!!!

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:08

dobbel schreef:
ze is vandaag nog online geweest en volgens mij komt ze nog best regelmatig maar post ze gewoon weg niet zo veel

Bestuursleden blijven wel op de hoogte hier, maar houden zich bewust op de achtergrond waar veel te doen is en te bespreken denk ik. Ook is het niet goed om als bestuurslid je mening te geven op fora.

De ICV had beter een vereniging op kunnen richten met de volgende naam: Vereniging voor Liefhebbers van de Irish Cob en Tinker. Dan had iedereen er zich bij thuis kunnen voelen............

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:12

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik vind dat je de vragen gewoon kan beandwoorden.

verder vind ik de naam en opzet niet helemaal oke naar mijn idee, een andere naam en geen stamboek zaken was beter geweest.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 14:16

Ik vraag helemaal niet om een mening, ik heb een serieus bezwaar tegen de tekst die men gebruikt .

Straks zit je bij de vereniging met je Tinker (aangesloten bij NSvT) en dan gaat de ICV inene over naar een stamboekaansluiting. Dan ben je dus bij twee stamboeken denk ik. Dat terwijl ik heel niet weg wil bij het NSvT maar je inschrijfgeld is dan wel hetzelfde denk ik.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 15:36

NikitaGoGo schreef:
De ICV had beter een vereniging op kunnen richten met de volgende naam: Vereniging voor Liefhebbers van de Irish Cob en Tinker. Dan had iedereen er zich bij thuis kunnen voelen............

Dat is weer zo'n lange naam...
'Wij' zijn ooit bezig geweest met een vereniging met de naam Tinker & Irish Cob Club, kortweg TICC of TIC-Club, dat vond ik wel een erg leuke, handige en eerlijke naam.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:28

en dan TIC-Talk voor het clubblaadje

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:18

Ja mee eens snowdon dan vond ik ook een leuke en eerlijke naam,

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 17:57

Heel erg leuke naam ligt ook makkelijk in de mond
(alleen doet het me aan een tic nerveux denken )

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:22

Een toch snelle (automatische?) reactie van de voorzit(s)ter:

Wij hebben het bericht met daarin uw vraag in goede orde ontvangen.

Deze vraag zal worden voorgelegd aan alle leden van het bestuur.

Het antwoord kunt u z.s.m. lezen op onze website, er is een speciale pagina met vragen en antwoorden.

Op deze manier kunnen ook andere leden en/of belangstellenden mee lezen, en misschien al antwoord krijgen op vragen die zij ook wilden stellen.

Hartelijk dank voor uw schrijven,

bestuur "De Irish Cob Vereniging"

http://www.deirishcobvereniging.nl

Zo jammer alleen dat het geen vraag is maar een melding van onterecht schenden van derden..
De email is echter al naar iedereen gestuurd door mij (in 1 mailtje ) dus dat zal nu zeker wel heel snel gaan denk ik.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:42

lijkt idd sterk op automatische mail...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:51

top of flop.... naja zie het gewoon als een f........

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:37

snowdon schreef:

'Wij' zijn ooit bezig geweest met een vereniging met de naam Tinker & Irish Cob Club, kortweg TICC of TIC-Club, dat vond ik wel een erg leuke, handige en eerlijke naam.

Ja! Gewoon een gezellige club!! Met een clubblad, uitjes en evenementen!! Waarom ingewikkeld doen met paspoorten, stamboomcertificaten en al dat soort dingen? Uit dit topic blijkt al dat dit soort zaken moeilijkheden opleveren. Bovendien....er is toch een prima stamboek die zich bezighoudt met het echte werk?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:17

Heel errug leuk Snowdon : TICC!!!

En dan TICC-talk blad!!! Super bedacht!! Dat hadden vast veel meer mensen gewaardeerd!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:01

En dan graag een club die de stamboeken (en de leden daarvan) gewoon in hun waarde laat.

Dan wil ik ook wel Geticct worden!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:15

Ik denk eerder dat ik lid zou worden van een club die idd alles onder 1 dak heeft....(1x betalen) en alle lusten,,,

Dan lid van die en die en die, en reken even uit....zomaal keer x aantal abonee euro's..incl maandblaadje..En je zit al over de 100 euro per jaar..

Mon

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 21:37

Indezz schreef:
Dan moet je zoiets niet plaatsen ook!!!!! En als ze wel online is en ze reageerd niet vind ik dat helemaal achterlijk!!! Wat moet je nou met zo'n topic? Begin er dan niet aan als je je nu al geen raad weet met de vragen en reacties! Weer een stelletje betweters in Nederland die zogenaamd weer het beste voor heeft met onze paardjes..... Nou, mij niet gezien hoor!!

Ik had me voorgenomen om niet te reageren, omdat er al genoeg stof is opgewaaid, maar ik kan het nu toch niet laten.
Dit bericht vind ik echt een beetje stemmingmakerij. Sorry....moest het even kwijt. Dat er mensen zijn die er anders over denken ala....maar dit wordt wel erg suggestief geschreven. Komt ze nu wel/niet op 't forum. Misschien doen ze er wel iets mee op de achtergrond. Oke...dan was een tussenbericht wel even gewenst, maar om 't nu zo gelijk de grond in te boren.

Er liggen punten ter verbetering, dat blijkt wel uit voorgaande berichten. En een eventuele reactie zal in 't bestuur besproken moeten worden. Ook ik zie het nut op dit moment van de vereniging nog niet zo, maar vind Snowdon's idee en benaming wel grappig. TIC met TIC-talk. Gelijke monniken gelijke kappen.

Ben geen moddie, maar hoop wel dat we het wel objectief kunnen houden met opbouwende kritiek.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:10

Ik zal wel iets essentieels missen of niet snappen maar een cob valt toch zeker ook onder het type tinker? Waarom dan een Tinker en Ierse Cob Stamboek? Ik heb het al eens eerder gepost, in Ierland vinden ze een Irish Cob echt geen tinker, daar wordt een type paard mee bedoeld, gewoon een wat geblokter sportpaard bijvoorbeeld. Ze hebben de naam Irish Cob gebruikt bij het oprichten van het stamboek omdat ze daar Tinkers een scheldwoord of gewoon geen goede naam vonden.
Nou ja, voorlopig hebben we nog 2 stamboeken en nu ook een gezelligheidsvereniging.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 22:33

Soxje schreef:
Ik zal wel iets essentieels missen of niet snappen maar een cob valt toch zeker ook onder het type tinker? Waarom dan een Tinker en Ierse Cob Stamboek? Ik heb het al eens eerder gepost, in Ierland vinden ze een Irish Cob echt geen tinker, daar wordt een type paard mee bedoeld, gewoon een wat geblokter sportpaard bijvoorbeeld. Ze hebben de naam Irish Cob gebruikt bij het oprichten van het stamboek omdat ze daar Tinkers een scheldwoord of gewoon geen goede naam vonden.
Nou ja, voorlopig hebben we nog 2 stamboeken en nu ook een gezelligheidsvereniging.

Daar heb je gelijk in Sox, tinkers is in Engeland/Ierland een scheldnaam voor zigeuners. Vandaar dat Irish Cob de voorkeur heeft in principe....