NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:17

Mooi hengstje Mayo!

marjolein88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:19

fresco schreef:
Mooi hengstje Mayo!

Dankje !!!
het is een Halfbroertje van Di Caprio

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:10

Sympathiek dier Marjolein! Ben benieuwd hoe die ontwikkeld

Mansolein: er is al zoveel keus dat ik de gok niet neem op dit moment. Kan later altijd nog eens met frans bloed dekken, maar het is niet zo dat ik het zelf heel graag wil. En bovendien is het me voor deze merrie door meerdere (ervaren) mensen afgeraden

Ik ga net zo lief voor een fijn Duits paard of een ander passende hengst. En als die dan toevallig toch frans bloed heeft dan kan ik er altijd nog over nadenken

gabrycha

Re: NRPS hengstenkeuring 9 & 10 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:22

Marjolein ik vond jullie pony heerlijk swingen maar hij was af en toe wel een beetje stout, Ik verwacht, laten we t zo stellen, het zou mij verbazen als hij niet doorging. Samen met niels van d ebeerkerheide en de nummer 115 de lord toch echt een van de smaakmakers.

en de hold up is echt een fraai beestje maar ik zou hem om het franse ook laten staan. Ik heb nakomelingen gezien van alme quattro b diens halfbroer inferno en ik ben totaal niet gecharmeerd van het karakter. Dus frans bloed is voor de buurman!

En mansolein wat zou jij anraden wat betreft frans bloed? Ik zou dan gaan voor quinar of een quidam de revel (liever niet) uit een goede duitse stam.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:32

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:34

gabrycha schreef:
Marjolein ik vond jullie pony heerlijk swingen maar hij was af en toe wel een beetje stout, Ik verwacht, laten we t zo stellen, het zou mij verbazen als hij niet doorging. Samen met niels van d ebeerkerheide en de nummer 115 de lord toch echt een van de smaakmakers.
.

Dankje !!:) Ja het was de 1e keer ergens anders en hij wilde even bewijzen dat hij een echte hengst was want ja ! als je dJAMAI heet .... :p

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 08:17

en de hold up is echt een fraai beestje maar ik zou hem om het franse ook laten staan. Ik heb nakomelingen gezien van alme quattro b diens halfbroer inferno en ik ben totaal niet gecharmeerd van het karakter. Dus frans bloed is voor de buurman!

En mansolein wat zou jij anraden wat betreft frans bloed? Ik zou dan gaan voor quinar of een quidam de revel (liever niet) uit een goede duitse stam.[/quote]

Dat is niet mijn ervaring. Ik ken hele positieve verhalen over almé en quattro bloed, weinig negatieve dingen gehoort. Verder is het bloed van Grand veneur heel fijn. Daar komen fijn bewerkbare van. Zelf hebben we een totoche dus banney dat is grand veneur x fai play 111.

Maar er is natuurlijk veel aan gkk hengsten hier die geen bloed van quidam de revel hebben, dus het is maar net wat ze zoekt.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 14:06

Franse paarden worden wel de 'Golden Retrievers' onder de paarden genoemd - bijzonder vriendelijk, vriendelijker dan de immer berekende Kwpn-er. Dus laat karakter geen bezwaar zijn bij de hengstkeuze, de Fransman zal je niet tegenvallen.

Had zelf een tijdje terug een Eros Platiere (= Papillon Rouge van Jalisco B x Grand Veneur) x Oscar de REvell (nauw verwant aan Quidam de Revell). Ik heb ze weggedaan omdat ik er niet meer op kon rijden en dat deed zowel haar als mij verdriet. Maar nooit eerder ben ik zo'n ontzettend lief paard tegengekomen, en wat ik nu op stal heb, is het ook lang niet.

Natuurlijk heeft Frans bloed een aantal minpuntjes, maar die liggen niet op het vlak van karakter.

Goed Frans bloed uit een Duitse stam? Zoek iets met Cor de la Bruyere. Heeft die hengst een standbeeld? Supernafok. Corland is geen toevalstreffer, maar slechts een verlengstuk van een paar hele beste voorouders.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:57

die van ons
stoeterij sollenburg almere

sam ferro x porter is ook door

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:16

Dees schreef:
Franse paarden worden wel de 'Golden Retrievers' onder de paarden genoemd - bijzonder vriendelijk, vriendelijker dan de immer berekende Kwpn-er. Dus laat karakter geen bezwaar zijn bij de hengstkeuze, de Fransman zal je niet tegenvallen.

Had zelf een tijdje terug een Eros Platiere (= Papillon Rouge van Jalisco B x Grand Veneur) x Oscar de REvell (nauw verwant aan Quidam de Revell). Ik heb ze weggedaan omdat ik er niet meer op kon rijden en dat deed zowel haar als mij verdriet. Maar nooit eerder ben ik zo'n ontzettend lief paard tegengekomen, en wat ik nu op stal heb, is het ook lang niet.

Natuurlijk heeft Frans bloed een aantal minpuntjes, maar die liggen niet op het vlak van karakter.

Goed Frans bloed uit een Duitse stam? Zoek iets met Cor de la Bruyere. Heeft die hengst een standbeeld? Supernafok. Corland is geen toevalstreffer, maar slechts een verlengstuk van een paar hele beste voorouders.

helemaal mee eens. De mindere punten die je tegen komt in de franse fokkerij zijn dat ze niet altijd even mooi zijn in de bouw ( wel functioneel) veelal stralen ze niet veel bloed uit. En de gangen zijn ook niet altijd even bijzonder maar ook wel weer functioneel.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:41

De foto's staan inmiddels op www.paulvanoers.nl.

Snap , na het zien van de foto's , niet dat die van mij niet door is.

nummer 10122005_2081

bokkenootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:07

Na het zien van de foto's snap ik het wel, hij viel nog net niet in slaap.... vermoeiend hoor keuringen!
10122005-1496

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 20:13

Mansolein ik heb ervaringen met quattro gezien en niet gehoord dat scheelt!

Neem een animo zijn nafok, of is het de amor x gelders die erachter zit?
Ik heb zelf een damiro x abgar x j sans peur x sans souci gehad zeker niet de makkelijkste.

De hold up premier zal wel gaan halen omdat die erg fraai is in type, of is dat ook de moederlijn

Maar goed ieder zijn keus, ik heb alleen wel mijn petje af voor de franse anglo fokkerij, mer arlequin pachat garitchou etc