Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Ik ben zelf gek op Rubinsteinbloed, maar er zijn echt redelijk wat nakomelingen die luchtzuigen. Respect, OOSeven, Rubels, zijn al drie goedgekeurde dekhengsten die luchtzuigen, volgens mij waren er nog een paar bekende nazaten, maar die ben ik even vergeten. Het maakt verder ook niet uit. Zoals ik al zei in mijn eerdere post, zijn deze paarden misschien gevoeliger en reageren sneller op een verkeerde stalbehandeling dan een ander. Zoals de ene mens hoofdpijn krijgt van stress, krijgt een ander last van zijn maag. En maagklachten schijnen de oorzaak van luchtzuigen te zijn. Het te weinig voeren van ruwvoer schijnt daarin een belangrijke rol te spelen. NIet alleen t.o.v. voorkomen van verveling maar ook voor de binding van het maagzuur. Best kans dat de gevoeligheid van het maagslijmvlies wel degelijk erfelijk bepaald is.
Tuurlijk ,want dan gooien ze hun eigen glazen in.Citaat:ik heb toen direct het KWPN gebeld en die zeggen dat er geen verband is tussen nakomelingen van Rubenstein, 007, Rubels ed en luchtzuigen. Maar het KWPN wil ook geen gegevens over OC(D) afgeven. Ze weten het allemaal wel, maar om de hengsten te beschermen (de woorden van de jongen die ik aan de lijn had) geven ze deze informatie niet vrij.
chantal1 schreef:...Maar het eerste wat dan in me opkomt is. Trakehners zijn vaak paarden met veel bloed. Paarden met veel bloed vind ik super paarden maar zijn vaak ook gevoeliger en zenuwachtiger zou het daar dan niet mee samen hangen als je zulke paarden dan niet alle vrijheden (bezigheden) geeft die zij nodig hebben?
Zou het echt een "naar" trekje zijn in de genen of dat maagprobleem waar men het dus ook over heeft.
en zijn volle broer heeft het ook niet