maar geen optie begrijp ik voor mijn merriehaar opa is hierarch (v. cocktail)
jammer.
Ben wel benieuwd hoe hij en zn nakomelingen het gaan doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar geen optie begrijp ik voor mijn merrie
Sammie schreef:Suzanne F. schreef:En Houston geeft dus vaak gezond beenwerk begrijp ik hieruit?
Ik hoor eigenlijk eerder het tegenovergestelde. Hoewel ik zelf persoonlijk dus geen houston ken met brak hko beenwerk, heb ik toch meerderemalen gehoord dat hij dat wel vaak doorgaf.
Hij voert 11x l invasion
AVZ schreef:Er is géén één hengst die zoveel gezonde paarden geeft als Houston!!!!!
magic_lover schreef:hm leuk paardmaar geen optie begrijp ik voor mijn merrie
haar opa is hierarch (v. cocktail)
Sammie schreef:AVZ schreef:Er is géén één hengst die zoveel gezonde paarden geeft als Houston!!!!!
Zie bovenstaande en daarnaast Houston is zelf nou ook niet meer echt gezond te noemen.
, ik heb laatst nog op Houston gereden, en zo gezond als wat echt super voor een 16 jarige
Stennisje schreef:Pas was er een topic over een hengst die veel misvormde veulens zou geven.
Het KWPN houdt dit soort dingen niet bij en het valt ook eigenlijk niet bij te houden.
Je kan nooit zwart op wit stellen dat bepaalde hengsten gezondheidsrisico's (of juist niet) met zich meebrengen voor hun nakomelingen.
annegti schreef:Stennisje schreef:Pas was er een topic over een hengst die veel misvormde veulens zou geven.
Het KWPN houdt dit soort dingen niet bij en het valt ook eigenlijk niet bij te houden.
Je kan nooit zwart op wit stellen dat bepaalde hengsten gezondheidsrisico's (of juist niet) met zich meebrengen voor hun nakomelingen.
Dat topic ging over een
andere dressuurcrack
en zeer zeker niet over Houston. Daarnaast is Houston een van de geselecteerde hengsten voor het OCD-onderzoek. Tot op heden moet de eerste met afwijkingen in dit verband nog geröntgend worden want tot nu toe zijn allen gewoon goed op de foto's. Ik verwacht ook niet dat daar verandering in komt.
Samsam schreef:magic_lover schreef:hm leuk paardmaar geen optie begrijp ik voor mijn merrie
haar opa is hierarch (v. cocktail)
Dat lijkt me op zich geen probleem hoor, aan beide kanten de zelfde overgrootvader

Ben altijd zeer benieuwd hoe mensen aan deze informatie komen, heb jij alle foto's gezien of uitslagen, bij eigenaren of op stamboekkantoor of tijdens rontgenen?? Tot nu zijn uitslagen niet gepubliceerd (was van hengsten eigenaren/boeren uit ook voorwaarde voor onderzoek) , lijkt mij zeer moeilijk om overzicht te hebben en ik trek jou conclusie dan ook zeer in twijfel..... }> .een hengst is pas veroodeelt (of bevoordeelt) totdat bewijs geleverd is..Citaat:Daarnaast is Houston een van de geselecteerde hengsten voor het OCD-onderzoek. Tot op heden moet de eerste met afwijkingen in dit verband nog geröntgend worden want tot nu toe zijn allen gewoon goed op de foto's. Ik verwacht ook niet dat daar verandering in komt.

magic_lover schreef:nee maakt dat niks uit
ik dacht altijd van wel...
Stennisje schreef:annegti zal dit ongetwijfeld verteld zijn toen ze op Houston ging rijden, ik denk ook dat je daar best op kunt vertrouwen.

sarabande schreef:magic_lover schreef:nee maakt dat niks uit
ik dacht altijd van wel...
Dat is natuurlijk sterk afhankelijk wat voor grootvader.
Hierarch was geen echt goede vererver dus zijn aandeel zo versterken is niet aan te raden.
Venetia schreef:Met vivaldi versterk je niet het hierarch bloed, maar het cocktail bloed, en laat dat nu wel een sterke vererver zijn!
Het is voor de merrie van magic_lover geen probleem met deze hengst te dekken, het bloed zit ver genoeg weg.