hanneliesje schreef:wat betreft Houston, Ik hoorde van iemand dat houston weinig Grand prix paarden heeft gebracht.Weet iemand hier misschien meer over.
Er zijn ook maar weinig werkelijke Grand Prix ruiters
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

hanneliesje schreef:wat betreft Houston, Ik hoorde van iemand dat houston weinig Grand prix paarden heeft gebracht.Weet iemand hier misschien meer over.
nieuwe Grand Prix ruiters bij waren is haast uit te sluiten.... sanne_ schreef:Zouden ze die man een toq geven als hij moet rijden?

Citaat:Hahaha..dat zou wel heel verrassend kunnen uitpakken.
Bij ons op school hadden we een examen paardenbeoordelen. De cursisten moesten de paarden dus beoordelen zonder de afstamming te weten. Ik had mijn Jazzje meegenomen en een collega haar Lux merrie... Dat is een keurmerrie, die van mij ster.
We lieten ze precies als op een keuring zien, dus ook inclusief vrij springen.
De cursisten moesten alles invullen en schriftelijk motiveren, dus wat die er van vonden weet ik niet.
Nadat al het papierwerk ingeleverd was gaven de heren examniatoren commentaar op de paarden. Het waren degenen die ook de stamboekkeuringen doen.
Wij hebben gelachen...ze waren het onderling volledig oneens...het liep uiteen van toontredend tot frans...terwijl je dat dus gewoon kunt vaststellen....één van de weinige zaken die niet subjectief zijn te beoordelen.
Verder werd mijn paard als "duidelijk springgefokt"beoordeeld.Nu moet ik zeggen dat ze best wel leuk kan springen...maar een blind paard kan zien dat ze dressuurgefokt is...hahaha....en van de Lux werd gezegd dat het maar devraag was of dat paar überhaupt in het stamboek opgenomen zou worden...was wel sabelbenig....dus tja...niet stamboekwaardig....Laat die merrie nu reservekampioen zijn geweest.... En dat was toch meer het dressuurtype, dus die sabelbenigheid was dan erg kwalijk...gut, gut gut wat hebben wij gelachen toen we de afstamming bekend maakten...ze draaiden zich in allerlei bochten om recht te praten wat krom was...
Toch dieptriest dat dit kan. Wat de cursisten betreft...die waren allemaal (!) gezakt en er loopt nog een onderzoek naar het waarom van de hele zaak. Voor alle duidelijkheid: die cursus was georganiseerd door het KWPN en werd ook door hen geëxamineerd, maar daarvoor was onze accomodatie gehuurd....dus vandaar dat ik er bij betrokken was...
Dus: ja...er zou "blind" gekeurd moeten worden in mijn ogen....
CGJ12 schreef:hanneliesje schreef:wat betreft Houston, Ik hoorde van iemand dat houston weinig Grand prix paarden heeft gebracht.Weet iemand hier misschien meer over.
Houston is van 1989. Zijn eerste volle jaargang is van 1994. De oudsten zijn dus nu 11 jaar......
Als je dan bedenkt dat Houston relatief weinig merries dekte mag hem dat vergeven zijn dacht ik.
Citaat:Die clown is Gert vd Hoorn, het beestje mag best bij de naam genoemd worden want iedereen heeft het er toch over. Ik vind het ook een enorme aanfluiting. Zeker op zo'n examen, de uitslag is al lang bekend, is het compleet overbodig om de hengsten op deze wijze nog aan de tand te gaan voelen. Naar mijn mening moet een examen in deze vorm vooral show zijn. Laten zien wat de kwaliteiten van de hengsten zijn.
arie53 schreef:Dat bord heeft de fokleiding al voor de kop. Want ze laten hem elk jaar terug komen.
Ragne schreef:[Er lopen op dit moment geen (bij mij bekende) Houstons in de internationale Grand Prix dressuur. Maar gezien CGJ's antwoord komen die er dus aan...
[/quote]
CGJ12 schreef:Ragne schreef:[Er lopen op dit moment geen (bij mij bekende) Houstons in de internationale Grand Prix dressuur. Maar gezien CGJ's antwoord komen die er dus aan...
[/quote]
Waarom nou weer gelijk
internationaal
GP?
In Nederland hebben we zo'n 40-50 actieve GP paarden. Alleen de paarden die zo bevoorrecht zijn dat ze bij een A-kader lid op stal staan lopen internationaal. De rest loopt grotendeels gewoon nationaal GP(en soms boven de 65%) en dat is ook meer dan knap.
)

CGJ12 schreef:arie53 schreef:Dat bord heeft de fokleiding al voor de kop. Want ze laten hem elk jaar terug komen.
![]()
Ik heb er weer een vriend bij dunkt me.........
CGJ12 schreef:sanne_ schreef:Zouden ze die man een toq geven als hij moet rijden?
Nee...... een bord......... om voor zijn kop te doen denk ik....... want jaar op jaar komt ie terug......
(of er zit gewoon nauwelijks gevoel meer in, die zenuwbanen zijn zo ongeveer afgestorven...) Ragne schreef:ik weet gewoon hoe het zit met de
internationale GP paarden en daar loopt geen Houston bij. Hoe het met de nationale GP paarden op dit moment zit weet ik niet precies, dus daar doe ik geen uitspraak over. Misschien een rare gewaarwording voor jou, maar er zijn ook mensen die dus geen uitspraken doen als ze het niet precies weten, zoals ik dus. En internationaal weet ik het wel precies. Er zijn trouwens wel meer paarden die internationaal starten zonder dat ze gelijk van een A-kader lid zijn.
LuvdaTossa schreef:Ragne schreef:ik weet gewoon hoe het zit met de
internationale GP paarden en daar loopt geen Houston bij. Hoe het met de nationale GP paarden op dit moment zit weet ik niet precies, dus daar doe ik geen uitspraak over. Misschien een rare gewaarwording voor jou, maar er zijn ook mensen die dus geen uitspraken doen als ze het niet precies weten, zoals ik dus. En internationaal weet ik het wel precies. Er zijn trouwens wel meer paarden die internationaal starten zonder dat ze gelijk van een A-kader lid zijn.
Zit er verschil in de internationale en nationale GP, qua oefeningen e.d.?
arie53 schreef:Dat bord heeft de fokleiding al voor de kop. Want ze laten hem elk jaar terug komen.Citaat:Hahaha..dat zou wel heel verrassend kunnen uitpakken.
Bij ons op school hadden we een examen paardenbeoordelen. De cursisten moesten de paarden dus beoordelen zonder de afstamming te weten. Ik had mijn Jazzje meegenomen en een collega haar Lux merrie... Dat is een keurmerrie, die van mij ster.
We lieten ze precies als op een keuring zien, dus ook inclusief vrij springen.
De cursisten moesten alles invullen en schriftelijk motiveren, dus wat die er van vonden weet ik niet.
Nadat al het papierwerk ingeleverd was gaven de heren examniatoren commentaar op de paarden. Het waren degenen die ook de stamboekkeuringen doen.
Wij hebben gelachen...ze waren het onderling volledig oneens...het liep uiteen van toontredend tot frans...terwijl je dat dus gewoon kunt vaststellen....één van de weinige zaken die niet subjectief zijn te beoordelen.
Verder werd mijn paard als "duidelijk springgefokt"beoordeeld.Nu moet ik zeggen dat ze best wel leuk kan springen...maar een blind paard kan zien dat ze dressuurgefokt is...hahaha....en van de Lux werd gezegd dat het maar devraag was of dat paar überhaupt in het stamboek opgenomen zou worden...was wel sabelbenig....dus tja...niet stamboekwaardig....Laat die merrie nu reservekampioen zijn geweest.... En dat was toch meer het dressuurtype, dus die sabelbenigheid was dan erg kwalijk...gut, gut gut wat hebben wij gelachen toen we de afstamming bekend maakten...ze draaiden zich in allerlei bochten om recht te praten wat krom was...
Toch dieptriest dat dit kan. Wat de cursisten betreft...die waren allemaal (!) gezakt en er loopt nog een onderzoek naar het waarom van de hele zaak. Voor alle duidelijkheid: die cursus was georganiseerd door het KWPN en werd ook door hen geëxamineerd, maar daarvoor was onze accomodatie gehuurd....dus vandaar dat ik er bij betrokken was...
Dus: ja...er zou "blind" gekeurd moeten worden in mijn ogen....
Citaat:De Feijter in de Paardenkrant vandaag: Ze hebben vandaag precies laten zien hoe ze zijn. De lastige lieten heel duidelijk zien dat ze lastig zijn.
en Mijn opdracht is om de natuurlijke aanleg in de paarden naar boven te halen
maar toen kwam toch juist de natuurlijke aanleg en karakter boven??
)Citaat:Maar misschien, Kees, moeten ze de volgende keer toch harder aangepakt worden?

Citaat:Het lijkt erop dat De Feijter, recht probeert te praten wat krom is

) maar ze zouden toch beter moeten lopen onder een test-ruiter dan onder de Deurne staigaires??, anderzijds liet Dave Maarse weer zien uit het juiste "paarden" hout gesneden te zijn (zou op een dressuur paard ook nog nie zo'n slecht figuur slaan vlgs. mij) en hij lijkt zelfs verstand van een paard te hebben:Citaat:(wie bedenkt het trouwens dat die hengsten op het eindexamen nog onder een gastruiter moeten lopen ........ )
vs PukpaleisCitaat:Paardenkrant:De laatste tijd is hij stressiger,schiet hij onder je uit en springt dan te veel naar voren"
Citaat:Quik star x Cantusbeknopte pony, hals ondersteboven gebouwd, loopt zwaar op de voorhand springt wel vlug maar erg naar voren en begint dan na de sprong te trekken en te rennen, lijkt "echte Quik Star' maar of de fokkerij er mee gediend is??
Basvdv schreef:maar bij veel Quick stars is het wel; vraag niet hoe ze het doen, maar ze komen wel met een nul-rondje thuis...
Citaat:Quik star x Cantusbeknopte pony,
hals ondersteboven gebouwd, loopt zwaar op de voorhand springt wel vlug maar erg naar voren en begint dan na de sprong te trekken en te rennen, lijkt "echte Quik Star' maar of de fokkerij er mee gediend is??