Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:44

sennerin schreef:
Desire schreef:
met opvoeding bereik je ook een hoop en de wat pittigere karakters zijn toch altijd de uiteindelijke toppers.

Dat je met een goede opvoeding een hoop bereikt daar geef ik je gelijk in.
maar die pittige(re) karakters meestal/altijd te toppers dat niet.
Ik ken vrij veel rustige paarden die niet echt pittig zijn en zijn ook geen slechte paarden (natuurlijk niet de top maar je kan er toch wel M/Z mee starten)..

Maar M/Z is niet ons fokdoel, wij fokken paarden met als doel de hogere dressuursport en hopen ooit een goed grand prix paard te fokken.

xafir

Re: Welke hengst voor ZZ-zwaar merrie Balzflug X Variant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:10

wij hebben 2 san remo's die staanbij joop van uytert en doen het super ze gaan allebei naar de hengsten keuring joop is er heel positief over
wij hebben dan ook 2 merries gedekt met san remo heb hem vaker in het echt gezien ook op stal ed en hij is verschrikkelijk lief!
die 2 van ons ook allebij heel braaf ( een komt ook uit een wat lastige merrie) werkwillig tot nu toe geen pas fout gedaan sterke paarden

linsy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:22

Hoi Desire,

ik heb even naar je profiel gekeken en heb daar wel heel interresante paarden gezien. Jammer dat de foto's het niet doen, ik had graag die Scandic willen zien (en de moeder daarvan) Scandic is ook een van mijn favorieten op dit moment en paarden met Roemer er in vind ik ook meestal erg interresant. Ik val een beetje op buitenlanders geloof ik.
Malibu is trouwens ook een heel mooie merrie, daar moet toch wel een keer een Grand Prix paard uit komen lijkt mij. Ben zelf alleen niet zo gecharmeerd van de karakters van Balzflug. Ik ken er een paar en dat is nog al eens vuurwerk. Nu weet ik wel dat het ook aan de ruiter kan liggen maar toch zit het er in.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:51

Hmmm.... ik kan me niet voorstellen dat je met San remo een toekomstig GP-paard zal fokken

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 18:19

linsy schreef:
Hoi Desire,

ik heb even naar je profiel gekeken en heb daar wel heel interresante paarden gezien. Jammer dat de foto's het niet doen, ik had graag die Scandic willen zien (en de moeder daarvan) Scandic is ook een van mijn favorieten op dit moment en paarden met Roemer er in vind ik ook meestal erg interresant. Ik val een beetje op buitenlanders geloof ik.
Malibu is trouwens ook een heel mooie merrie, daar moet toch wel een keer een Grand Prix paard uit komen lijkt mij. Ben zelf alleen niet zo gecharmeerd van de karakters van Balzflug. Ik ken er een paar en dat is nog al eens vuurwerk. Nu weet ik wel dat het ook aan de ruiter kan liggen maar toch zit het er in.

Klopt het is ook echt vuurwerk, maar vooral zij zelf en haar Biotop zoon kan ook best pittig worden, maar de Lancet merrie en haar nakomelingen lijken iets meer stressbestendig te zijn.
Ik ga mijn profiel aanpassen zo, dus dan stuur ik je wel een PB als de foto's het weer doen!

linsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:16

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:55

linsy schreef:
Hier nog een filmpje maar dan van volle broer Romanov. Ook leuk, wel stuk jonger dus nog niet zo spectaculair. Maar volgens insiders nog beter dan RR.

http://www.bluehors.dk/images/Romanov.mpg

Ook al zo een spectaculair beest!
De foto's in m'n profiel doen het weer als het goed is hoor!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:58

En wat denken jullie van de Houston X Jazz die nu net goedgekeurd is voor het KWPN?

Wordt dan wel een heeeeel pittig beestje denk ik haha. Houston en Jazz en Balzflug in een gestopt hihi.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:20

Je hebt een merrie die ZZ-Z loopt, ik ga er vanuit dat je op z'n minst je merrie wil verbeteren, daarmee leg je met een dergelijke merrie de lat aardig hoog. Je geeft zelf aan als fokdoel een GP-paard te hebben....
Je Balzflug-merrie is niet als heel erg makkelijk aan te duiden, dan ligt daar imo al een eerste punt waar verbetering in nagestreeft kan worden om een nog beter paard te fokken.

Dáár zou ik een hengst bij zoeken.

Wat zijn verdere verbeter punten van je merrie? (bijv. exterieurmatig en/of qua beweging)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:36

Daarnaast zou ik persoonlijk een hengst gebruiken die wel wat 'bloedtoevoer' kan hebben, maar ik heb het idee dat jij graag erg 'bloederige' dieren ziet, of heb ik het mis?

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:59

Aimee schreef:
Je hebt een merrie die ZZ-Z loopt, ik ga er vanuit dat je op z'n minst je merrie wil verbeteren, daarmee leg je met een dergelijke merrie de lat aardig hoog. Je geeft zelf aan als fokdoel een GP-paard te hebben....
Je Balzflug-merrie is niet als heel erg makkelijk aan te duiden, dan ligt daar imo al een eerste punt waar verbetering in nagestreeft kan worden om een nog beter paard te fokken.

Dáár zou ik een hengst bij zoeken.

Wat zijn verdere verbeter punten van je merrie? (bijv. exterieurmatig en/of qua beweging)

Er is mij al eerder naar de verbeterpunten gevraagd en toen heb ik gezegt dat het enige wat ik verbeterd zou willen hebben is een iets sneller achterbeen, verder ben ik gewoon zeer tevreden over deze merrie en ik ga ook absoluut niet kijken naar het karakter van een hengst, echte rotbeesten worden gewoon niet goedgekeurd (kijk maar naar Van the man) en een wat pittig paard vinden wij niet erg.
Maar zoals gezegt zijn de nakomelingen gelukkig niet zo heel erg moeilijk, hun pittige karakter is juist heel erg goed te gebruiken om ze optimaal te laten zien. Als je met het karakter niks zou kunnen beginnen dan heb je natuurlijk niks aan een bloedmooi dier met super beweging, want ze moeten uiteindelijk wil willen werken voor je, maar dat willen haar nakomelingen gelukkig.
Ik ben inderdaad wel weg van bloederige typetjes

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:11

Willen werken en dan vooral mee willen werken is nog steeds het belangrijkste kenmerk van een topsportpaard, je geeft het zelf ook al aan. Om dan een Jazz-achtig iets op een Balzflug te zetten, ben je imo niet slim bezig. Je hoeft misschien niet een hengst uit te zoeken op karakter, je zou het wel mee kunnen nemen in je beslissing.

Bij deze merrie denk ik al gauw aan zoiets als Cabochon (is daar nog diepvries sperma van beschikbaar?), maar dat zal wel niet jou type hengst zijn. Het zal dan waarschijnlijk niet nodig zijn om mijn alltime-favorite Weyden als eventuele kadidaat te noemen, idem voor Havidoff.

Begrijp ik goed dat je een combi met Trak-bloed interessant vindt? Dan zou Farrington misschien passen.

Darlington vind ik zelf ook een erg interessante hengst.

Voor een snel achterbeen zijn in ieder geval Gribaldi, San remo, Sandro hit-nakomelingen en imo ook Florencio te vermijden.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:13

Hee desiree!
ik vind die 2 Duitse broertjes van die filmpjes echt heel stoer hoor!!

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:14

Trouwens, op het kleine fotootje zie je mijn Balzflug.
Oberon, BalzflugxExkursxAmor. De echte kenners kopen natuurlijk noooooit een paard met zo een afstamming maar ik ben er wijs mee! Effe off-topic...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:16

Aimee schreef:
Bij deze merrie denk ik al gauw aan zoiets als Cabochon
(is daar nog diepvries sperma van beschikbaar?)
, maar dat zal wel niet jou type hengst zijn. Het zal dan waarschijnlijk niet nodig zijn om mijn alltime-favorite Weyden als eventuele kadidaat te noemen, idem voor Havidoff.

Nou, ik ben behoorlijk weg van Cabochon bloed hoor En zelf hebben we ook een Havidoff lopen.
Kun je me ies meer vertellen over Weyden en Darlington? Ken ze zelf namelijk niet
En wat vond je van de keus voor Rubin Royal of Romanov? Ik weet van beide hengsten niet veel, maar die filmpjes zagen er goed uit. Zou alleen graag wat nakomelingen zien voor ik daar voor kies.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:17

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er behalve het achterbeengebruik geen verbeterpunten aan de merrie zijn, van M. Timmermans had ik destijds niet begrepen dat het om een gelijkwaardige aan Poetin gaat.
Noch loopt ze GP en dat is wel je doel... eerlijk gezegd zou ik je aanraden nog eens kritisch naar je eigen merrie te kijken.

Wat was (destijds) de lineaire score?

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:18

Tiessie schreef:
Hee desiree!
ik vind die 2 Duitse broertjes van die filmpjes echt heel stoer hoor!!

Hey, ja vond ik ook wel ja, maar gaat het alweer wat beter met je paardje? Met Uniek gaat het in ieder geval goed gelukkig, staan wat foto's van haar en haar nieuwe baasje in mijn profiel, kan je ook zien hoe ze was toen ik haar kreeg, had ik dus een hele klus aan haha

Even off-topic sorry!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:22

Aimee schreef:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er behalve het achterbeengebruik geen verbeterpunten aan de merrie zijn, van M. Timmermans had ik destijds niet begrepen dat het om een gelijkwaardige aan Poetin gaat.
Noch loopt ze GP en dat is wel je doel... eerlijk gezegd zou ik je aanraden nog eens kritisch naar je eigen merrie te kijken.

Wat was (destijds) de lineaire score?

Het is inderdaad geen Poetin nee haha, anders waren we ondertusen wel stinkendrijk geweest door wat veulentj te verkopen haha.
De merrie loopt NOG geen grand prix nee, maar Margo is hard op weg en het gaat er steeds beter uitzien. We zitten wel een beetje in het wereldje tussen echte kenners en ook hun zien in Malibu wel degelijk grand prix kwaliteiten. Een Salinero zal het waarschijnlijk niet worden haha, maar ja we kunnen ook niet allemaal Anky betalen om op onze paarden te rijden.
En zo ie zo hoeft de merrie naar mijn idee ook niet zelf grandprix te lopen om een grand prix paard op de wereld te zetten!

vecindario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:24

gezien je fokprodukten heb je geen hulp nodig

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:24

Daarbij komt natuurlijk dat het altijd goed of slecht uit kan pakken met een hengst en wij zijn wel in voor zo een gok. Destijds met de Biotop ook, Biotop had toen nog geen nakomelingen hier in nederland!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:25

Desire schreef:
Nou, ik ben behoorlijk weg van Cabochon bloed hoor En zelf hebben we ook een Havidoff lopen.
Kun je me ies meer vertellen over Weyden en Darlington? Ken ze zelf namelijk niet
En wat vond je van de keus voor Rubin Royal of Romanov? Ik weet van beide hengsten niet veel, maar die filmpjes zagen er goed uit. Zou alleen graag wat nakomelingen zien voor ik daar voor kies.

Weyden ken je toch wel? De enige gekeurde hengst die ooit een individuele Olympische medaille won
http://www.staldeijzerenman.com/hengsten.php?id=14

Het is een hele fijne hengst, met Rittigkeit en hij geeft een heel goed/bruikbaar sportlijf door (imo). Hij heeft een zeer goed achterbeengebruik en geeft dit ook door, drie goede, werkbare gangen.

Darlington komt uit de zelfde lijn als Rubinstein, Rembrandt, Amon en Ahlerich.
http://www.pretendenthoeve.com/Pagina/N ... onNed.html

Rubin Royal en Romanov weet ik niet meer van dan jij

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:25

vecindario schreef:
gezien je fokprodukten heb je geen hulp nodig

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:28

Aimee schreef:
Weyden ken je toch wel? De enige gekeurde hengst die ooit een individuele Olympische medaille won
http://www.staldeijzerenman.com/hengsten.php?id=14

Het is een hele fijne hengst, met Rittigkeit en hij geeft een heel goed/bruikbaar sportlijf door (imo). Hij heeft een zeer goed achterbeengebruik en geeft dit ook door, drie goede, werkbare gangen.

Darlington komt uit de zelfde lijn als Rubinstein, Rembrandt, Amon en Ahlerich.
http://www.pretendenthoeve.com/Pagina/N ... onNed.html

Rubin Royal en Romanov weet ik niet meer van dan jij

Nou je het zegt, die Weyden ken ik inderdaad, die Darlington die doet me sterk aan Obelisk denken zeg! Dat veulen van hem onderaan vind ik wel heel erg gaaf hoor!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:30

Uiteraard hoeft je merrie geen GP te lopen om een GP-paard te fokken Margo had me destijds inderdaad verteld dat de merrie veel talent toonde voor het zwaarste werk, het kwam alleen nog niet helemaal uit de verf. Met name in de ring, waarom was/is dat ook alweer?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:34