Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.Iedereeen zal het wel goed bedoelen maar ik denk dat ze zelf al vast besloten is om haar merrie toch te laten dekken.
Sammie schreef:Die vraag wordt ook ruimschoots beantwoord: Namelijk geen enkele hengst.
daantjuhhh schreef:Waarom niet?
En zijn inderdaad veel mensen die plezier hebben van hun kruising..
Maar er zijn meer kruisingen die geen plezier van de mens hebben omdat ze simpelweg niet meer bestaan of ergens in de handel rond struimen!!
Daarom, dat is de REDEN!
daantjuhhh schreef:Is dat bewezen??
KIJK dan alsjeblieft uit je doppen..
KIJK bij de gemiddelde handelaar wat er in de achterliggende hokjes gedouwd is!!
Kijk op de paardenmarkt wat allemaal de zelfde kleur streep over de kont heeft..
)Leo_ke schreef:Hmm ik vind het erg riskant om überhaubt te fokken met een dier van wie de afstamming onbekend is.
Je weet niet wat er in zit, wat de pony nog verder kan vererven.
Bovendien.. moet ik met de rest mee gaan. Dit is geen fokken om te verbeteren, maar enkel vermeerderen. Al wordt er een boerenschillen paard opgezet, het komt op hetzelfde neer als wanneer er een arabier op gaat. Er wordt onnodig vermeerdert. Er is gewoonweg geen standaard vraag naar kruizingen. Mensen willen vaak graag weten wat ze in huis halen, en als eerste wordt dan meestal gekeken naar het ras.
Kruizingen kunnen heel leuk zijn, dat ontken ik echt niet. Maar er is simpelweg geen markt voor.
Hij blijft in de familie geef je aan, maar in veel gevallen blijft een paard niet zijn hele leven bij dezelfde eigenaar. Wat als het veulen verkocht moet worden op een gegeven moment?
Persoonlijk zou ik het dus niet doen..
daantjuhhh schreef:Nee ik kijk niet alleen naar papier.
JUIST NIET!
Maar ik kijk wel realistisch.
Het is absoluut niet bedoeld om een topic te gaan verzieken.. het is de bedoeling om iemand z'n ogen te laten openen dat het een onverstandige beslissing is.
Kijk nou eens op de markt of marktplaats, de paardenmarkt ligt op zijn gat..
Het kan er tegenwoordig niet eens uit een normaal KWPN veulentje te fokken (van normaal kwaliteit)
Je raakt zelfs die paardjes niet eens aan de straatstenen kwijt.. ja je raakt ze kwijt, maar voor onder het geld.
(voor de 2de x ik heb ook een onbekende kruising in mijn bezit gehad hoor)
En ik heb mijn paarden ook niet op papier gekocht, maar op kwaliteit en liefde voor het dier.
daantjuhhh schreef:HOW..
Ik zou niks meer zeggen, maar je gaat nou dingen lopen beweren wat ABSOLUUT NOOIT gezegd is.
Ik heb nooit gezegd dat dat paardje niet goed is.
Hallo ik heb zelf een paardje Onbekent x onbekent gehad wat nu nationaal springen in oostenrijk loopt.
En ik heb ook al 100 x gezegd dat ik NIET na papier kijk.
Verder zal ik niks meer zeggen over haar keuze.
Daar heb ik mijn standpunt over gezegd.
Jij ook..
Ik hamer er niet meer over door, waarom jij dan wel?
daantjuhhh schreef:Ja, zij wel.
En nogmaals ga dan niet eerst lopen beweren dat ik dat wel heb gezegd.
en verder sluit jij je oogjes maar voor de nare dingen in het leven,
daantjuhhh schreef:HOW..
Ik zou niks meer zeggen, maar je gaat nou dingen lopen beweren wat ABSOLUUT NOOIT gezegd is.
Hallo ik heb zelf een paardje Onbekent x onbekent gehad wat nu nationaal springen in oostenrijk loopt.
Jij ook..
daantjuhhh schreef:daantjuhhh schreef:HOW..
Jij ook..
Dat wa namelijk hier al!