Welke hengst? Koel karakter vereist...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 18:07

Hahaha, geeft niet hoor, heb ik ook wel eens
Jazz hadden we zowie zo al uitgesloten, ook niet verder weg in de lijn. Te heet..

livo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:21

Marijuhhhhh schreef:
Waar ik werkte haden ze een 2 veulens van Polansky, de ene was super lief en kwam zo naar je toen en daar kon je als veulen al alles mee doen. Toen hebben ze Polansky ook op een hete en schrikachtige merrie gezet en toen was het niks. Ze kunnen na 1 jaar nog niks met het veulentje. Ligt ook heel erg aan de merrie denk k.

De polansky die wij hadden was echt een draak als jaarling en tweejarige, eenmaal onder het zadel heb ik nog nooit zo'n goed karakter meegemaakt....echt een superintelligent en braaf dier, deze kwam overigens uit een hofnar merrie

...ohw ja en hij kon nog sjouwen ook!

Nicole288

Re: Welke hengst? Koel karakter vereist...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:22

Scandic een koele hengst? En die rodeo's tijdens de finale hengstencompetitie dan?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:24

Albert schreef:
Kies een Gelderse hengst; gezien de hoeveelheid volbloed in de merrie blijft het product iets fijner dan een Gelders paard.
Behalve Koss, die zou ik in dit geval niet doen is er keuze genoeg.

mee eens de hengsten Laurentz en zijn vader Bazuin vind ik persoonlijk erg mooi..

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:31

ik heb een vuelen van Bazuin, erg koel in karakter, heel nieuwschierig en vindt echt niks eng (de eerste keer dat hij een door wind wapperende ingetapte turquase baal hooi zag, zo'n ronde, begon hij er naar toe te lopen en erin te bijten.. )

bazuin heeft zelf volgens mij een 10 of een 9 voor karakter. zijn zoon Laurentz is ook erg mooi / lief / relaxt!!

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:35

euhm..jammer dat esteban dood is super karakter zit daar in je moet ze alleen niet beledigen mar goed dat moet je bij geen enkele ennuh Ahorn raad ik je af Indoctro ook...jeetje Ik weet op dit moment ook geen goeie

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:46

Een Gelderse hengst zou inderdaad een uitkomst kunnen zijn. Kijk anders eens naar de nieuwste hengsten, Vitens en Upperville. Upperville is (dacht ik) een Cabochon x Creool. Modern gebouwd en toch dat koele in de kop

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:52

Qua beweging vond ik Vitens de betere, Upperville wel een modern model, mooie hals.
Maar ik zou me niet te blind staren op 1 punt bij de hengstenkeuze. Karakter is wel heel belangrijk maar ze krijgen toch heel veel van de mama en de opvoeding mee.

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:36

Wij staren ons echt niet blind op alleen deze eigenschap hoor [***], maar als je zelf elk jaar een veulen fokt. Weet je van een aantal hengsten wel een beetje, maar nooit van allemaal. Daarom de vraag hier. Misschien is er wel geen enkele hengst met een koel karakter (of die dat doorfokt) die bij deze merrie past. Dan moeten we verder zoeken. Maar meerdere mensen kennen meerdere hengsten dus vandaar.

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:56

Je kan natuurlijk naar Vitens EN Upperville kijken en dan een keuze maken.
Ik vind het logisch dat je rond vraagt om adviezen, dat zou ik ook doen om meer zicht erin te krijgen. Het hengstenbestand is zo ontzettend groot dat je gauw hengsten over het hoofd ziet.

angeldevil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:15

romantico is super en zeer cool in het koppie

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:33

Is dat niet die ponyhengst met dat aparte kleurtje?

buitenlust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 17:16

Ik heb een hele hete kijkerige merrie laten dekken door Kasparow.
Een bloedmooie zwarte trakehner hengst, goedgekeurd bij 4 stamboeken en o.a. bij NRPS. KWPN gaat er vast nog aankomen...
Hij is all-round. Kan werelds springen en Tommie Visser brengt hem al uit in het ZZ.
Mijn veulen hieruit is erg cool in zijn prachtige kopje. Ik kan er van alles mee. Hij is erg mensgericht en erg nieuwsgierig. Net als zijn vader.
Totaal niet schrikachtig.
Kasparow wordt naast zijn drukke leven als dekhengst en sporthengst gewoon rekreatief gereden door zijn eigenaresse.
200 % verkeersmak, ongelooflijk gewoon!!!
Hij heeft een wereld leven, en dat doet hem zichtbaar goed.

Dus staat karakter boven alles dan zou ik zijn site eens bezoeken www.kasparow.com en voor een periode misschien wat water bij de wijn doen, want ik zie hem nog wel eens bij het KWPN goedgekeurd worden.

Wat wil je nog meer in een paard?

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:49

Montreal, dat gewoon omdat ik helemaal weg ben van die hengst, en nuchtere nakomelingen geeft.

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:23

Wij hebben een 2 jarige en een veulen nu van Ronaldo! De fokkers hebben alleen gekeken naar hengsten die iig een goed rustig karakter hadden. Beide paarden zijn super braaf en kunnen super lopen. Zelfs die 2jarige hengst kun je vanalles mee doen ook al loopt hij nou dus al 2 jaar in de wei met een andere hengst.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:52

is lancelot nix voor jou? hij is momenteel afgekeurd op zn nakomelingen maar word als het goed is binnenkort weer goed gekeurd aangezien een heleboel top ruiters en fokkers van over de hele wereld bezwaar schriften er tegen in dienen. HIj is heel koel, behoorlijk aan de maat en vererft dat ook door. Hij heeft totaal geen hengsten streken. voor foto's zie mn profiel

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:55

samber,
skydancer,
upper-class,
gelderse hengsten,
rubiquil
=>
rustige hengsten

(niet hele topic gelezen, want heb haast)

Roemer is al jaren dood Wel jammer

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:31

een brave dressuurhengst vind ik Farrington. Is een wat grovere hengst met veel front denk dat jouw merrie dit wel kan hebben, verder vind ik Casco een hele fijne hengst maar dat is een spring hengst, hoewel ik van mening ben dat een kruising dressuur merrie met een springhengst hele fijne dressuur paarden kan geven

angeldevil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:52

Sfieke schreef:
Is dat niet die ponyhengst met dat aparte kleurtje?

denk dat jij nu met 1 van de zoons van Romantico in het hoofd zit das is dus romantico popcorn

Van romantico worden vaak grote veulens geboren met hoge benen

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:17

samie schreef:
is lancelot nix voor jou? hij is momenteel afgekeurd op zn nakomelingen maar word als het goed is binnenkort weer goed gekeurd aangezien een heleboel top ruiters en fokkers van over de hele wereld bezwaar schriften er tegen in dienen. HIj is heel koel, behoorlijk aan de maat en vererft dat ook door. Hij heeft totaal geen hengsten streken. voor foto's zie mn profiel

Volslagen belachelijk dat die hengst op wacht is gezet. Heeft uit weinig dekkingen een bovengemiddeld aantal goede sportpaarden gegeven. Helaas lopen deze over de hele wereld, en die zijn dus nooit voor HK of CK gebracht.

Bounce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:25

idd klopt maar als het goed is word hij binnenkort weer goedgekeurd

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:43

Sammie schreef:
samber,
skydancer,
upper-class,
gelderse hengsten,
rubiquil
=>
rustige hengsten

Skydancer is niet echt rustig.. die zou ik niet op een hete merrie zetten...
Heb hem meerdere keren met karen door de bak zien gaan dat ik eigenlijk niet durfde te kijken...Daarna was er ook niks meer aan de hand maar het is dus zeker niet de rustigste hengst die je je voor kunt stellen..

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:03

Dutch Dormello deed het ook erg goed tijdens de hengstencompetitie in Hengelo
stap 8
draf 8,5
galop 8,5
gedragenheid 8,5
algemene indruk 8,5
exterieur 8
en dit was zeker niet overgewaardeerd, en je houd het toch ook een beetje bij het duitse bloed...?

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:04

Was even vergeten...
Hij was 2e in Hengelo en braaf met de prijsuitreiking

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 16:44

@Tickels: Het is niet voor mijn eigen merrie. Deze merrie is van mensen waar ik op stal sta.
De hengst zelf hoeft ook niet rustig te zijn, maar zijn nafok wel. Zij zaten sterk te denken aan United, omdat we dit jaar daar ook een superbraaf veulen van hadden..