Expo on horse veiling online!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 23:06

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:14

nr 36 is van een vriend van me
paard met echt een heerlijk karakter.

Y_DG

Re: Expo on horse veiling online!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:21

heb ze ook allemaal bekeken en ik moet ook zeggen dat nr. 10 mijn voorkeur heeft.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:25

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:28

Ik ken Udo, de jonge No Limit, da's een hele goeie

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 23:29

en ook Up to date, heet ie geloof ik, de halfbroer van Nanta (waar Andrea Herholdt op rijdt) ken ik, jonge hengst, heel mooi paard, zal vast veel opbrengen

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 00:10

En ik ken dus die nr 10 voor 200.000...

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:30

Weet iemand wat nummer 8 heeft opgebracht? Is namelijk familie van mijn veulentje!

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 08:34

Volgens mij was de veiling niet echt duidelijk of niet (correct me if i'm wrong ben er nl niet geweest en baseer dit op het forum) Veiling begint te laat, veiling lijst word niet aangehouden, paarden worden 2 keer geveild en brengen ineens 4 a 5x meer op (heeeeeeeel vreemd) en de site wor dniet bijehouden!
in ieder geval ben ik benieuwd hoe de mensen het vonden die er waren geweest en was er nog veel getruct? (zoals altijd op een veiling)

valori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:40

Versace (Oliver x Cocktail) is opnieuw in de veiling gebracht, ik heb niet afgewacht wat die de 2e keer op ging brengen, hij werd afgeslagen (1e keer) voor E. 15.500,-, leek me echt wel genoeg voor deze.
Behalve dat het veel te laat begon, was het leuk een keer mee te maken, maar geeft mij maar een gewone wedstrijd. Of er getruct is weet ik niet, vast wel, het zijn altijd opgeklopte prijzen op zo'n veiling.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:59

ik was er gister ook bij, ik vond het erg onduidelijk allemaal de veiling begon een uur te laat en ze hielden de volgorde van de catalogus niet aan.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:20

Weet iemand wat Litchy heeft opgebracht?

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:22

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:54

hay,

Ik ben der heen geweest. Het is wel een keer super leuk om mee te maken. Maar ik vond dat het ook een spelletje onderling was.

Echt zo van ik heb meer geboden dan jou... Kijken of iemand anders der nog over heen bied. Dan gaat het nog niet eens om het paard zelf

groetjes

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:11

Wiepie schreef:
Weet iemand wat Litchy heeft opgebracht?

ik dacht een 40.000 euro..

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:28

Pfoe nr. 34 heeft ook niet veel geld opgebracht en die merrie komt uit een super stam!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:47

Tjah tis maar net wat een gek er voor geeft he...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:11

Die gek heeft er dan wel een heel fijn paard voor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 07:48

Nr 37 ken ik, heeft 41.000 opgebracht!! Superfijn paardje, dus echt mooi voor ze!!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 07:51

hahah.. Ik vind het raar dat magic rodrigo, eigenlijk vrij weinig opgebracht heeft. 80.000 is niet weinig natuurlijk maar ik had verwacht dat ie wel over de ton heen zou gaan..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:59

Merrie Litchy komt naar DVB

Hoofdsponsor Jan de Vries, van BMC, heeft op de Expo Talent Sale zijn slag geslagen. Tijdens deze veiling kwamen vele
kwaliteitsvolle paarden onder de hamer. Zo ook de merrie Litchy (Ferro x Officier). Litchy is de moeder van de goedgekeurde
hengst Painted Black van Anky van Grunsven, en nu in eigendom van Jan de Vries.

Deze mooie merrie stamt af van de hengst Ferro, het voormalig Olympiadepaard van Coby. Aan moederskant gaat de merrie
terug op Officier, een Hannoveraanse dressuurhengst. Officier is ook terug te vinden in de lijn van BMC Pasternak DVB,
als vader van de oma.

Litchy staat nu nog bij Anky op stal, maar zal aanstaande zaterdag verhuizen naar Dressuurstal Van Baalen. Het is nog niet
bekend of de merrie uitgebracht zal worden in de sport, of dat ze zal worden ingezet in de fokkerij. Hoewel het in het laatste
geval natuurlijk wel spannend wordt. Zal de keuze voor vader dan vallen op BMC Kigali of op de hengst Gribaldi?

Foto: Litchy komt naar Dressuurstal Van Baalen

www.dressuurstalvanbaalen.nl

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:57

Zazou_Murier schreef:
Volgens mij was de veiling niet echt duidelijk of niet (correct me if i'm wrong ben er nl niet geweest en baseer dit op het forum) Veiling begint te laat, veiling lijst word niet aangehouden, paarden worden 2 keer geveild en brengen ineens 4 a 5x meer op (heeeeeeeel vreemd) en de site wor dniet bijehouden!
in ieder geval ben ik benieuwd hoe de mensen het vonden die er waren geweest en was er nog veel getruct? (zoals altijd op een veiling)

Hoi,
De veiling begon te laat omdat de presentatie uitliep.
Dat de lijst niet aangehouden werd is heel simpel uit te leggen.
De aangeboden dressuur en springpaarden gingen om de beurt naar binnen. De springpaarden aan de hand, en de dressuurpaarden onder het zadel. Er werden veel dressuurpaarden door dezelfde ruiters voorgesteld. Die hebben natuurlijk ook tijd nodig om even los te rijden. Verder was er maar een paard die twee keer werd aangeboden. Dit was omdat er onenigheid was tussen twee potentiele kopers. Er zat maar duizend euro verschil in de prijs. Wij hebben samen met een heel team van dressuur en spring grooms, de paarden deze dagen verzorgd, opgezadeld, etc. Ook werden er twee paarden van twee verzorgers geveild. Zij waren super zenuwachtig omdat zij niet wisten wat de paarden op gingen brengen. Dus over dat woord "getruct"ben ik het niet eens. Zij waren in beide gevallen eigenaar van het paard. Die zullen toch echt wel weten of er al voor de veiling een prijs vaststaat.
De kwaliteit van de paarden was goed. Hele fijne paarden om mee te werken. Ik heb in elk geval genoten van de twee dagen dat ik daar intensief heb meegewerkt.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:09

janna schreef:
Ik vind het ook tegevallen met Rodrigo. Vanmiddag liep hij eigenlijk wel goed, dus ik dnek dat er iemand mazzel heeft...
Die van 200.000 liep vanmiddag sommige stukken niet eens rad..

Was dat linksvoor? Ik vond haar op de video ook niet helemaal lekker namelijk.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:22

rockey schreef:
Merrie Litchy komt naar DVB

Hoofdsponsor Jan de Vries, van BMC, heeft op de Expo Talent Sale zijn slag geslagen. Tijdens deze veiling kwamen vele
kwaliteitsvolle paarden onder de hamer. Zo ook de merrie Litchy (Ferro x Officier). Litchy is de moeder van de goedgekeurde
hengst Painted Black van Anky van Grunsven, en nu in eigendom van Jan de Vries.

Deze mooie merrie stamt af van de hengst Ferro, het voormalig Olympiadepaard van Coby. Aan moederskant gaat de merrie
terug op Officier, een Hannoveraanse dressuurhengst. Officier is ook terug te vinden in de lijn van BMC Pasternak DVB,
als vader van de oma.

Litchy staat nu nog bij Anky op stal, maar zal aanstaande zaterdag verhuizen naar Dressuurstal Van Baalen. Het is nog niet
bekend of de merrie uitgebracht zal worden in de sport, of dat ze zal worden ingezet in de fokkerij. Hoewel het in het laatste
geval natuurlijk wel spannend wordt. Zal de keuze voor vader dan vallen op BMC Kigali of op de hengst Gribaldi?

Foto: Litchy komt naar Dressuurstal Van Baalen

www.dressuurstalvanbaalen.nl

Ik ken Litchy! Haar fokker en eigenaren (weet niet of ze dat nu nog waren maar in 2002 wel) hadden een pensionstal waar mijn paard een tijdje heeft gestaan. Ook heb ik heel vaak op hun kinderen gepast. Leuk dat ze daarheen gaat, het is opzich een fijne merrie maar ze heeft wel zo haar buien!

cathy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 09:56

Weet iemand aan wie Magic Rodrigo is verkocht? Blijft hij in NL of gaat hij naar het buitenland?