Wat voor hengst op deze Rubiquil merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emilysissi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:55

ik ben even een spelbreker hoor:
weet iemand de site te vinden waar de veterinaire rapporten opstaan van de goedgekeurde hengsten, en dan voornamelijk wat ze aan hun nakomelingen doorfokken?
En ik weet dat er een site is waar je virtueel kan fokken met je merrie, hoe heet die site ook alweer?

nouky

Re: Wat voor hengst op deze Rubiquil merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:55

Wat dacht je van Dream Catcher? Pavo cup winnaar 2005.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-05 16:55

nouky schreef:

Hadden we eventueel ook aan gedacht maar zit ik weer met dat Rubinstein bloed en dat proberen we nu net liever te vermijden.

Uptown ken ik wel van naam en eerlijk ik dacht eerst dat hij van de Ferrozoon Kennedy was en niet van de Trakhener Kennedy. Als hij van de laatste is zal ik hem eens onder de loep nemen.

Gisteren nog eens op de website gekeken van Paul Schockemuhle (jammer dat mijn DVD van dat station naar de vaantjes blijkt te zijn). En 2 hengsten blijven me nog steeds interesseren.

Sir Donnerhall en Don Kennedy. Al schijnt het sperma van de eerste niet te verzenden zijn. Maar dat zal ik nog wel eens laten navragen door een gekend KI station uit West-vlaanderen. Iemand al eens nakomelingen deze hengsten gezien?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 17:43

petraaken schreef:

Uptown ken ik wel van naam en eerlijk ik dacht eerst dat hij van de Ferrozoon Kennedy was en niet van de Trakhener Kennedy. Als hij van de laatste is zal ik hem eens onder de loep nemen?

Uptown is van Kennedy v Ferro maar wat is de meerwaarde van de Trakehner Kennedy (die al jaren dood is trouwens) tegenover Ferro, daar ben ik wel benieuwd naar.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 19:55

Ferro karakter past niet bij m'n merries en zeker niet bij die Rubiquil merrie die me net teveel van haar grootmoeders karakter heeft (en dat is een uniform karakter zal ik maar zeggen). Ze heeft eens getoond wat haar karakter wordt deze week. DA moest een spuit plaatsen en mevrouw was daar niet mee eens. Sloeg van kwaadheid tegen de muur van de stal.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 21:21

Nou ja, dan sloeg ze tenminste de dierenarts nog niet aan gort....

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:56

petraaken schreef:
nouky schreef:

Sir Donnerhall en Don Kennedy. Al schijnt het sperma van de eerste niet te verzenden zijn. Maar dat zal ik nog wel eens laten navragen door een gekend KI station uit West-vlaanderen. Iemand al eens nakomelingen deze hengsten gezien?

Ik volgend jaar......het diepvries is overigens goed genoeg!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 09:17

Rhea schreef:

Ik volgend jaar......het diepvries is overigens goed genoeg!

[/quote]diepvries van Sir Donnerhall en dat is wel goed? Ow als dat zo is opent dat weer sperpectieven voor de toekomst.

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:29

Scandic?

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:37

Tiessie schreef:
Scandic?

Die hengst past niet bij de merrie.

Havelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:59

Als Havel fan zou ik daar voor natuurlijk kiezen. Hij heeft krachtig gebruik van achterbeen. Zie je bijvoorbeeld ook terug bij nakomelingen zoals Luxform's Nimbly. Maar ik denk dat je gewoon een keuze voor jezelf moet maken en je niet teveel moet laten leiden door anderen,aangezien er zoveel keuzes qua hengsten zijn, zodat je door de bomen het bos niet meer ziet. Als je voor een oudere hengst kiest weet je al iets over de nafok dus kun je je keuze daarop een beetje baseren(wat natuurlijk niet zegt dat je een topper fokt).Heel veel succes ermee en kijk nog ff op www.hvleems.nl staat zowel Jet Set(wat ik ook goede keus voor je merrie vind) als Havel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:26

Jee best moeilijk nog...

En Rousseau? Maar dan zit je met Ferro en weer Roemer bloed natuurlijk maar wel hoogbenig en goed achter.

Uptown zou ook kunnen ja.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:02

Havel vind ik nog geen verkeerde suggestie ook, qua karakter is het in ieder geval een goede, wat een fijne hengst!

nouky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:04

Havidoff, misschien.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:00

@Petraaken: Florencio was in Duitsland eerder goedgekeurd dan in NL. Misschien is het sperma uit Duitsland goedkoper dan hier?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 21:07

@ karijn

Ik heb gezocht op de duitse google, maar ik kon alleen dit vinden: Frisch- und TG-Sperma. Decktaxe: auf Anfrage

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 07:46

karijn schreef:
@Petraaken: Florencio was in Duitsland eerder goedgekeurd dan in NL. Misschien is het sperma uit Duitsland goedkoper dan hier?

die prijs is hetzelfde hoor.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:23

Ok.

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:58

petraaken schreef:
Ferro karakter past niet bij m'n merries en zeker niet bij die Rubiquil merrie die me net teveel van haar grootmoeders karakter heeft (en dat is een uniform karakter zal ik maar zeggen). Ze heeft eens getoond wat haar karakter wordt deze week. DA moest een spuit plaatsen en mevrouw was daar niet mee eens. Sloeg van kwaadheid tegen de muur van de stal.

Hahaha, die is echt geweldig. Als je dat al een moeilijk karakter vindt...

De Kennedy's die ik ken (een Kennedy x Ubis x Afrikaner, een Kennedy x Purioso x Farn, een Kennedy x Ramiro, een Kennedy x Levantos en nog een klein handjevol) zijn allemaal, zonder uitzondering, SUPERbraaf in de omgang, totaal niet kijkerig, lief, aanhankelijk, dapper maar wel gevoelig en ze hebben looplust.

Nou, in mijn ogen is dat een GOUDEN karakter!!
En Uptown komt uit een zeer goede moederlijn. Het is zeker het overwegen waard

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:42

Mijn Rubiquitje overigens, die wordt nijdig als ik [naam verwijderd] uit de stal haal en zij moet achterblijven. Slaat ze ook van kwaadheid tegen de boxwand, met 100% kracht. Boos. Gepasseerd.

Nope, die ga ik NIET zelf beleren

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:17

Dees schreef:
Mijn Rubiquitje overigens, die wordt nijdig als ik Vagebont uit de stal haal en zij moet achterblijven. Slaat ze ook van kwaadheid tegen de boxwand, met 100% kracht. Boos. Gepasseerd.

Dit is een grapje hoop ik...

Die van mij slaat de hele stal kort, ook al is ze er net uitgeweest. Heeft ze van moeders denk ik, die deed dat ook. Sinds de veulentjes is dat minder geworden of misschien de leeftijd.

Maar deze is echt zo erg dat ie achter in de stalbandages moet om de benen te beschermen en dat ik bijna dagelijks de ijzers weer moet vasttimmeren. Gewoon oren plat en de stal kortslaan...?! Als ik nou wist waar t door kwam? Eten, balletje in de stal...maakt niet uit.

Maar goed, ze is in het werk wel braaf dus slaan op stal en hoe ze is in het werk heeft imo niks met elkaar te maken.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 09:07

Suzanne F. schreef:
Dees schreef:
Mijn Rubiquitje overigens, die wordt nijdig als ik Vagebont uit de stal haal en zij moet achterblijven. Slaat ze ook van kwaadheid tegen de boxwand, met 100% kracht. Boos. Gepasseerd.

Dit is een grapje hoop ik...

Die van mij slaat de hele stal kort, ook al is ze er net uitgeweest. Heeft ze van moeders denk ik, die deed dat ook. Sinds de veulentjes is dat minder geworden of misschien de leeftijd.

Maar deze is echt zo erg dat ie achter in de stalbandages moet om de benen te beschermen en dat ik bijna dagelijks de ijzers weer moet vasttimmeren. Gewoon oren plat en de stal kortslaan...?! Als ik nou wist waar t door kwam? Eten, balletje in de stal...maakt niet uit.

Maar goed, ze is in het werk wel braaf dus slaan op stal en hoe ze is in het werk heeft imo niks met elkaar te maken.

Nou ik hoop dat ze inderdaad onder het zadel braaf is.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:02

Ik maakte geen grapje, het gedrag als beschreven gebeurt echt. Helaas

Maar, soms is ze ookwel weer braaf: ik heb ze sinds 3 dagen onder een deken staan (ze kreeg toch echt een shetland-vacht en dat willen we natuurlijk niet ), en de eerste keer was ze link, de tweede keer al minder en vandaag heb ik het in mijn eentje op kunnen redden. Okee, ik moest wel ontiegelijk opletten en voorzichtig zijn, maar het ligt erop

Deze Rubiquil is niet zo'n schatje. Ik durf inmiddels wel te stellen dat ze lastiger is dan haar moeder, en dat was al een heel portret. Het gaat heus wel goedkomen met [naam verwijderd], maar toch... oppassen met deze

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 08:03

Dees schreef:
Ik maakte geen grapje, het gedrag als beschreven gebeurt echt. Helaas

Maar, soms is ze ookwel weer braaf: ik heb ze sinds 3 dagen onder een deken staan (ze kreeg toch echt een shetland-vacht en dat willen we natuurlijk niet ), en de eerste keer was ze link, de tweede keer al minder en vandaag heb ik het in mijn eentje op kunnen redden. Okee, ik moest wel ontiegelijk opletten en voorzichtig zijn, maar het ligt erop

Deze Rubiquil is niet zo'n schatje. Ik durf inmiddels wel te stellen dat ze lastiger is dan haar moeder, en dat was al een heel portret. Het gaat heus wel goedkomen met Weelde, maar toch... oppassen met deze

Tjee net of je Ramona beschrijft wat dat deken betreft. Ramona kan braaf zijn maar ze heeft van die momenten waar je haar best weer eens haar plaats toont en dan is het best dat je dan wel eens met een grove borstel er door gaat. Daarna is ze weer een tijd zoet. Ze is alleen een watje wat betreft in de trailer alleen en alleen in de binnenbak te moeten lopen.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:29

Die van mij is juist heel koel in haar eentje. Ik kan er zo mee de weg uit wandelen. [naam verwijderd] blijft dan thuis en die gaat helemaal door het lint omdat zijn vriendin weggaat, maar [naam verwijderd] stapt vrolijk en zonder omkijken achter me aan. Verkeer deert haar ook helemaal niets. Laatst liep ze tussen mij en een trekker in de weide naast de weg in. Geen kik. Juist daarin is ze weer heel braaf...
Merkwaardig beestje.

Ze heeft niet echt verlatingsangst, of anderszins angst. Ze heeft haar eigen wil. En als het haar niet aanstaat, krijg je daar mee te maken.... Verwend? Geloof het niet. Deze kop zat er meteen al op.