[TI] Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: Wat is het "minpuntje" Bij jouw tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 21:42

eh eh een min puntje van sil eh en
hij laat zijn ballen niet zakken
hij is ook geen bal aan hihihihih

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:36

Dat ik af en toe horendol wordt van dat eeuwige gedribbel en gestress! Mag best wat relaxter af en toe!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:16

Kieran wil nog wel eens 'baldadig' worden als ik hem uit de wei haal. Dan rukt ie zich los (laat maar los want je bent kansloos!) en rent ie terug naar de kudde. Denk dat het een mix van baldadigheid en angst (om de kudde achter te laten en een grote lege wei te overbruggen) is. Maar dat kan dus errug vervelend zijn!!!

Qua rijden heb ik nog niet zo veel ervaring met hem. Tot nu toe is ie vrij zoet!!

Verder is ie een ENORME smeerpoets! In de winter staat hij in een paddock en al die mest in de uitloopstal is wel heel lekker warm om in te liggen En hij is geobsedeerd door ETEN! Hij wil zelfs nog wel eens liggend aan het kuil in de ruif knabbelen!!

Maar voor de rest is het een schatje hoor!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 21:56

Baileys schreef:
Aaaahh, da's zielig Nicole.....

Ik vind het ook erg zielig ....ze hadden maatjes voor elkaar moeten worden maar goed het risico zat er in, staan nu gescheiden sinds dag 1. Nu gaan we voor 2 paardjes een maatje zoeken haha, weer verder gaan met zoeken.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:01

Misschien heb je geluk en vind hij het veulen wel leuk.....

Mo's minpunt, euhm, tja, dat ze soms zo verschrikkelijk dominant is.
Een nieuw paard in de wei moet meteen haar leiding accepteren.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 22:02

Hoop het...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:01

Grootste nadeel van Nuala is dat ze slecht met andere paarden samen kan. Dat is soms erg lastig.. en dat ze zwaar vervelend is bij de hoefsmid

Nadeel van Maddox is haar ongelooflijk brutale karakter en het feit dat ik haar het voetjes geven maar niet geleerd krijg. Ohja en haar stokmaat.

Nadeel van Hindu is haar onderhals, en dat Maddox en Nuala haar opvoeden en ze dus soms brutaal en dominant begint te doen. Dat krijg ik er echter nog wel uit

Nadeel van Lilah is haar korte gangen, haar stokmaat en haar angst voor de hoefsmid.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:30

Hoewel Sam voor mij het perfecte paard is heeft ie toch nog wel een klein minpuntje: zijn grote angst voor spuitbussen/sprays en voor het scheerapparaat. Voorheen was ie ook bang voor de waterslang maar dat is er met heel veel geduld wel uitgegaan en nu vindt ie het heerlijk om afgespoeld te worden (wel met warm water, het mietje... )

Meer een echt luxeprobleem voor mij dan een minpuntje dus, hoewel ik nu wel alweer merk dat hij nu hij dikker in z'n vacht zit zijn warmte tijdens het werk niet zo goed meer kwijtkan...

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 14:12

Minpuntje aan mijn Tinker is dat ze er als een malloot vandoor kan gaan en zichzelf dan helemaal overstuur maakt.
Vooral als we in de bak aan het werk gaan. Ze wilde dan steeds wegscheuren. Het gaat nu wel beter en kan ik haar sturen tijdens het weglopen. Dat kon eerst niet. Het is ook niet elke keer als we in de bak rijden. Ik kan het al aan haar zien tijdens het opzadelen. Dan is ze ongedurig en wil niet stilstaan. Dan ga ik vaak maar eerst longeren en dan gaat het in de bak ook een stuk beter.
Als we buiten zijn en er ligt iets engs dan laat ik haar gewoon even kijken. Eerst wil ze er dan het liefst in rengalop vandoor. Maar met wat aanm,oedegingen krijg ik haar er wel bij. Als ze het gezien heeft is het de keer daarna ook niet meer eng en loopt ze er zo langs. Erg fijn vind ik dat.
Ach ja verder is het gewoon een lieverd die soms een beetje lomp kan zijn.

Ik ben groot fan van mijn beessie!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:01

minpunt nummer 1.. Lowara is alles behalve wendbaar. erg irritant tijdens springen of dressuur. maar ach, voor de rest is ze wel leuk

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:15

minpunt van lonan is dat zijn benen niet 10 cm langer zijn, verder geen minpunten

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 22:26

tinkerkatie schreef:
Minpuntje aan mijn Tinker is dat ze er als een malloot vandoor kan gaan en zichzelf dan helemaal overstuur maakt.
Vooral als we in de bak aan het werk gaan. Ze wilde dan steeds wegscheuren. Het gaat nu wel beter en kan ik haar sturen tijdens het weglopen. Dat kon eerst niet. Het is ook niet elke keer als we in de bak rijden. Ik kan het al aan haar zien tijdens het opzadelen. Dan is ze ongedurig en wil niet stilstaan. Dan ga ik vaak maar eerst longeren en dan gaat het in de bak ook een stuk beter.
Als we buiten zijn en er ligt iets engs dan laat ik haar gewoon even kijken. Eerst wil ze er dan het liefst in rengalop vandoor. Maar met wat aanm,oedegingen krijg ik haar er wel bij. Als ze het gezien heeft is het de keer daarna ook niet meer eng en loopt ze er zo langs. Erg fijn vind ik dat.
Ach ja verder is het gewoon een lieverd die soms een beetje lomp kan zijn.

Ik ben groot fan van mijn beessie!

Heel herkenbaar! Ik longeer nooit maar heb Sox wel beter leren stilstaan. Vroeger ging ze hangen....pluggen van 20 cm uit de muur en hekken over me heen getrokken Dat is helemaal over (afkloppen).

Als we op rit zijn en ze weer een enge stapel hout of zo ziet zeg ik altijd "ga maar kijken" en dan lopen we erheen en mag ze snuffelen en dan is 't goed. Als ik echt pissig word omdat ze om iets onbenulligs wegspringt draai ik om en moet ze het stuk nog eens in draf of galop doen. Dan zet ik haar stil en moet ze even blijven staan, netjes vierkant, èn dat vindt ze héél moeilijk want het is onderweg een ongeduldig typje. Hoe sullig ze in de wei ook is, op rit is het een heel andere dame. Ik kan echt niet zonder handschoenen rijden want ze probeert soms de teugels uit mijn handen te trekken, vooral als ik met iemand anders aan het rijden ben.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:02

het minpuntje bijn mijn tinker zijn z'n sokke ze willen maar niet groeien en hij is 1 kennig.. voor de rest is het een top paard

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:56

alleen haar rug, maar dat word steeds beter.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:00

Amy is heel errug koppig.. Als jij rechts wil gaat zij links en zie dat maar eens aan dr verstand te krijgen.

Verder heeft ze 1 super minpunt en dat is dat ze constand uitbreekt.. Je kan nog zoveel stroom op de omheining zetten madam banjert dan gewoon door de sloot.. zijn we dus vant weekend achter gekomen toen ze weer maar eens voor de 3e keer in een week was ontsnapt..

Mja nu gaat ze verhuizen naar mij thuis en dan is ze niet meer zo alleen.. Dan hoop ik dat t gaat verbeteren.. Dan heeft ze gezelschap van andere paarden en khoop dat ze dan niet meer uitbreekt..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:33

frenia schreef:
fjordkootje schreef:
Een minpuntje bij MIJN <--->*glimmmm* Tinker = dat ze er nog niet is

Deze vind ik echt goed *lol* Lig hier echt te schuddebuiken van het lachen!

Het nadeel nu is dat ze er is. Ik wil niet meer bij haar en Koot weg, wil niet werken, wil niet naar huis toe.....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:35

Heb dat ook hoor FK! Dan ben ik er de hele avond geweest en kom ik eindelijk thuis, wil ik niets liever dan teruggaan voor nóg een knuffel..

*zwijmel*

01 november heb ik haar alweer 4 jaar....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:30

We moeten ze eigenlijk webcammen...dan kunnen we blijven kijken tijdens het koken ofzo

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:32

Nog een nadeel: Chub heeft een te groot smoelwerk... Kan geen nieuw bit vinden (redelijk normale prijs), maat 15 is te klein...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 00:44

En ik altijd maar denken dat Koot zo'n groot smoel had... 13cm, Mira ook. Okee verder dus maar bitloos, Chubby?

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:26

hallo

Hutch zijn minpuntjes....het zijn er intussen niet zoveel meer.

Hij schrikt soms van onnozele dingen vb. wandelaars die stilstaan te kijken naar hem in de polders, zolang ze blijven wandelen is er niets aan de hand maar als ze kijken naar hem en hem bewonderen dan loopt hij helemaal naar de zijkant en als ge dan met de koets rijdt in de polders met smalle rijbanen en diepe grachten dan lig je er gelijk in, dit heb ik al meegemaakt. Dus het opzij gaan van iets die hij in de gaten heeft vind ik verschrikkelijk vervelend. Gelukkig schrikt hij van niet veel, alleen van gapende mensen, mensen met paraplus en skateboarden. Drukke verkeer is allemaal geen probleem. Onder het zadel ook geen probleem of mss dat hij dikwijls rechts zijn bit kan vastnemen en hem dan moeilijk los krijg. Maar goed ik ken hem ondertussen al een beetje en let dan extra op wanneer we in een dergelijke situatie komen.
Hij heeft ook hengstemanieren en staat bijna altijd alleen in de weide, alleen zijn dubbelspan genoot is zijn gepaste vriend. Op zich vind ik het niet echt een probleem maar ik had een ruin gekocht en geen hengst anders had ik dit gewild dan had ik een hengst gekocht.

http://users.skynet.be/elsie/main%20menteam.htm
Dit is onze website van onze paarden.

mvg elsie

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:43

fjordkootje schreef:
En ik altijd maar denken dat Koot zo'n groot smoel had... 13cm, Mira ook. Okee verder dus maar bitloos, Chubby?

Denk het niet

Gewoon díep in de buidel tasten weer...

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 12:47

Siobhaun heeft als nadeel dat ze een enorme smeerpoets is! haar een beetje schoonhouden is een hele uitdaging . Toen ze hiet net kwam heeft ze jammer genoeg heel veel manen aan een boom afgeschuurd .
Verder kan ik geen genoeg van haar krijgen, da's soms ook een nadeel hihi.

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:16

Loeka heeft wel wat minpuntjes. Maar eigelijk zijn die ook wel grappig.
Hij is nu 2.5jaar en moet dus nog veel leren!
Toen ik hem kocht, was ie erg verwend geweest. En als ik em dan even wou knuffelen ging hij eerst overal snuffelen of ik niet iets lekkers had. En af en toe hapte ie met zijn lipjes in mijn vingers haha.
Hij is ook vervelend met et terug lopen naar de wei/paddock. Hij loopt een heel groot stuk gewoon goed mee. Maar dan staat ie in 1x stil. En dan krijg je em ook echt niet naar voor. Achteraf is dat grappig. Maar op dat moment erg vervelend. Hij is gewoon een beetje een suffie. Maar gelukkig nog jong dus kan ie nog lekker veel leren

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 19:57

lucca haar minpuntjes zijn
je mag dus echt niet aan haar benen komen laat staan haar sokken dus ik kan ze ook niet knippen hoefsmid ook al zo iets dat moet met verdoving staat ze echt te slapen ziet er best sneu uit maar het is niet anders
en ze kan af en toe er nukkig zijn kont lekker naar mij toe draaien }> maar een harde stem een een tik houdt ze daar wel mee op, ze laat zich ook niet echt vangen in de wei ze denkt NEEEEEEEEEEEE NIET WERKEN }> wat een lekker dier maar ik vind haar toch echt geweldig