Pittig groot ponyras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Re: Pittig groot ponyras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:19

Volgens mij heb ik de pony staan die jij zoekt
Ze is nog te koop ook, een 6 jarige new forestmerrie

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 17:21

die zijn toch ook niet groot:P of wel???:P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 22:15

Ik zou voor een arabisch volbloed gaan is wel geen pony maar heerlijke beesten om mee om te gaan.....
En ow zo veelzijdig!!!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 16:55

mijn connemara is 1.48 niet echt klein dus

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:37

Ik zeg ook de Arabier. Prachtige hoofd en erg intelligent. Als je een Arabier zoekt voor het rijden, zou je misschien kunnen gaan voor een Poolse Arabier. Ik heb er zelf één (zie profiel) en ze is erg cool van karakter, maar met een gezond scheutje pit . Erg werkwillig, supergevoelig, en gewoon een droom om te rijden .

Het is wel geen pony, maar wel een leuk E-maatje waar je voorlopig op kan blijven rijden. Nou, ik kan je wel van alles vertellen, maar het moet dan ook wel klikken.

Rose14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:33

misschien een nrps? daar zit meestal wel redelijk wat pit in. Of als je echt heel veel pit wilt moet je een volbloed arabier nemen..

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:27

Connemara kun je mee vergelijkenmet Welsh Cob, alleen dan iets beter voor de sport, ik zou vor Welsh K gaan, ze zijn ongeveer het zelfde als je a en btjes, allleen dan van alle kanten iets groter, maar niet zo stevig als de Welsh Cob, Ik heb zelf ook een Welsh K, zie mn profiel

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:29

Ik raak er gewoon gefrustreerd van als ik zie hoe weinig hier de Welsh NWR (vroeger Welsh K) genoemd wordt!!!

Ga bijv. naar http://www.welshcob.nl en klik links op de link voor Welsh K, daar heb je de rasbeschrijving. Of google anders op Welsh K of Welsh NWR. Als je A-tjes en B-tjes helemaal leuk vindt ga je toch automatisch voor een K-tje??! Je hebt ze vanaf ong. 1.40m en ze kunnen tot zo n 1.56m hoog worden. Plus je krijgt er die lekkere Welsh uitstraling bij! Ik klink als een advertentie, maar ben dan ook Welsh gek.

-x- Nouska

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:53

Ik denk dat je het per pony moet bekijken, want je zult van elk ras wel iets pittigs erbij hebben lopen.
Maar over het algemeen zou ik dan toch gaan voor de arabier of Welsh NWR..

nikitalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:16

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:19

Nouska schreef:
Ik raak er gewoon gefrustreerd van als ik zie hoe weinig hier de Welsh NWR (vroeger Welsh K) genoemd wordt!!!

Ga bijv. naar http://www.welshcob.nl en klik links op de link voor Welsh K, daar heb je de rasbeschrijving. Of google anders op Welsh K of Welsh NWR. Als je A-tjes en B-tjes helemaal leuk vindt ga je toch automatisch voor een K-tje??! Je hebt ze vanaf ong. 1.40m en ze kunnen tot zo n 1.56m hoog worden. Plus je krijgt er die lekkere Welsh uitstraling bij! Ik klink als een advertentie, maar ben dan ook Welsh gek.

-x- Nouska

Amen Ben het helemaal met je eens. Heb zelf eerst een NF gehad, daarna een KWPN (grote pony, klein paard) en daarna dus de NWR. Geweldige pony's, vrolijk, werklustig, braaf en eerlijk, ik wil niet meer anders