Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GiorGio_Ndme schreef:ik vind bazuin een prachtig paard, daar heb ik dan ook een veulentje van..maar weet iemand of dat een goede vererver is??er zit trouwens ook veel springbloed van moeders kant in (uniform, onderandere)
was ik gister idd achtergekomen..
:$ nouwja..alleen maar beter want ik ben meer dressuur ruiter:D 
pascha7 schreef:voor mijn is de top vererver :
royal dance
sandreo
sandro hit
rubinstein 1
donnerhal
calvados
Zitah schreef:Ik denk dat we niet naar een specifieke hengst moeten kijken die goed vererft, maar ik denk dat we moeten kijken naar de merrie.
Er wordt te vaak gekeken: "Dit vind ik een mooie hengst. Die neem ik". Maar ik denk dat we beter naar de merrie moeten kijken en welke hengst daarbij past.
Ferro werd overal opgezet. Iedereen wilde op een gegeven moment deze hengst hebben. Ten eerste werd hij op merrie gezet waar hij niet op paste en ten tweede gingen mensen ferro op een merrie zetten waarvan ze een normaal veulentje wilde. En als je een bloedveulen hebt en je doet er te weinig mee dan is het een rotkarakter. Nee het zijn dieren met een karakter waar je mee om moet kunnen gaan.
Mensen kijk naar je merrie en zoek daar een hengst bij, of deze nou bekend is of niet. Kijk wat je merrie nodig heeft. En kijk wat je met je veulen wilt gaan doen!!!!!
Patricia123 schreef:Flemmingh absolute topvererver super kunnen lopen en super karakter.
mistral schreef:Patricia123 schreef:Flemmingh absolute topvererver super kunnen lopen en super karakter.
Karakter vind ik ook een heel belangrijk punt!
Je kan wel een topper hebben maar als ie een k*t karakter heeft heb je er niks aan! en bij Jazz nakomelingen schort het er nog wel eens aan.
lachmar schreef:Een toekomstige topper gaat osmium worden!!!
Daar komen heeeeele fijne paarden van.
Hij kan dan zelf wel niet meer gereden worden, maar de nakomelingen van osmium die ik heb gereden hebben allemaal souplesse en werklust.

, sigrid1182 schreef:pascha7 schreef:voor mijn is de top vererver :
royal dance
sandreo
sandro hit
rubinstein 1
donnerhal
calvados
De laatste is IMO nou geen top dressuurvererver....