Samber paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:18

je bedoeld Goedele, toch? Mijn Samber merrie heeft nog 1 volle zuster en die is donkerbruin en volgens mij zonder aftekeningen

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:15

Sorry, ja goedele, bij de vorige eigenaar heette ze GOGO...Jou 2,5jarige heeft nog een volle zuster van nu 3,5 Undercover. Dat was een poepie chique veulentje/jaarling destijds. Heb haar als 3jarige weer gezien, nog altijd even mooi. Helaas niet zo super groot geloof net 1m60

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:33

RUBYWHITE schreef:
Sorry, ja goedele, bij de vorige eigenaar heette ze GOGO...Jou 2,5jarige heeft nog een volle zuster van nu 3,5 Undercover. Dat was een poepie chique veulentje/jaarling destijds. Heb haar als 3jarige weer gezien, nog altijd even mooi. Helaas niet zo super groot geloof net 1m60

Weet je toevallig ook wat er met die merrie wordt gedaan (waar ze nu staat), ook bereden ofzo? Mijn merrie was als veulentje ook erg chique en heeft toen ook een 1e premie behaald. Ze meet trouwens op dit moment 1.65 mtr. en kan mooi en lichtvoetig bewegen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:19

Het enige wat ik mij kan herinneren, is dat ze drachtig van samber verkocht was en niet in een goede conditie was (zo kwam ze bij de hengstenhouder weg)...

Dit veulen zal ongetwijfeld bij die mensen geboren zijn, zou ik verder niet weten. Heb jij haar later gekocht dan? De moeder kon magnefiek springen, heb nog wel ergens op cd foto`s staan

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 23:56

RUBYWHITE schreef:
Het enige wat ik mij kan herinneren, is dat ze drachtig van samber verkocht was en niet in een goede conditie was (zo kwam ze bij de hengstenhouder weg)...

Dit veulen zal ongetwijfeld bij die mensen geboren zijn, zou ik verder niet weten. Heb jij haar later gekocht dan? De moeder kon magnefiek springen, heb nog wel ergens op cd foto`s staan

Ik bedoelde eigenlijk haar volle zuster, hoe het daar mee is.

Ja, dat van Goedele klopt. Bij de huidige eigenaar van Goedele heb ik deze Samber nakomeling als veulen gekocht en inmiddels zijn er alweer 2 halfzusters geboren.

Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar die foto's. Kan je die een keertje laten zien?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:44

Oh hahaha sorry haar halfzuster, die heb ik vorigjaar zomer voor het laatst gezien zal wat foto`s opsnorren voor je

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:39

Dus je hebt van beide paarden foto's. Wat leuk, ik ben benieuwd.

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 19:42

Afbeelding
Oronia is ook van samber

RZDLover

Re: Samber paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:22

wow lovelynutia wat een beauty!

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:00

Whoopi schreef:
Dus je hebt van beide paarden foto's. Wat leuk, ik ben benieuwd.

Beetje bagger kwaliteit, dit was in 2003 , Undercover. Samber x Keur v Komeet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal even kijken voor betere foto`s hoor...

Whoopi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:56

Wel een luxe paardje. Zij is veel donkerder dan de mijne, die heeft meer de kleur van Goedele.
Weet je dan ook wie nu de eigenaar van Undercover is en of ze ook wordt bereden?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 19:02

Het was (in 2003) inderdaad een hele luxe merrie, als veulen trouwens al. Geen idee of de eigenaar haar toen verkocht heeft, hij had 3 paarden van de U jaargang en bij mijn weten was alles verkocht...

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:34

Hallo
Mooie foto's hoor. Even een vraag over samber. Zelf ben ik op zoek naar een hengst voor op mijn merrie ( Emilion x Ubis) en van het weekend noemde iemand samber. Dekt Samber nog? Ben op zoek naar een springhengst/ alrounder die een goede draf en een goede galop heeft. Weet iemand of Samber daar aan voldoet. Samber zelf is bont, maar wat geeft hij voor kleuren door? Hoop dat jullie een antwoord weten. Alvast bedankt

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:55

Is er dan niemand die mij een antwoord kan geven

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:21

http://www.stable-rubywhite.nl

kijk dan bij paarden --> hengsten --> Samber

daar vindt je alles over hem , zijn capaciteiten , welk hengstenstation en dekgeld in €

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:01

dank je. Maar daar had ik al gekeken en ik had graag nog wat meer informatie. Heb ook op google gezocht en toen kwam ik op een site waar ook een bonte hengst stond genaamd Alexander. Op die site stonden alleen foto's geen informatie. Kan verder ook niks over hem vinden. Kent iemand die hengst?

pipeloi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:12

APPELENPEREN

stuur Rubywhite een pbtje of stuur via haar site een mailtje ze helpt je met alle plezier verder ,zij weet heel veel van Samber en heeft ook regelmatig contact met de eigenaar er van ,als je buiten om Samber graag bont wil fokken kan ze verder adviseren over bonte hengsten

groetjes Pipeloi

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:34

APPELENPEREN schreef:
Hallo
Mooie foto's hoor. Even een vraag over samber. Zelf ben ik op zoek naar een hengst voor op mijn merrie ( Emilion x Ubis) en van het weekend noemde iemand samber. Dekt Samber nog? Ben op zoek naar een springhengst/ alrounder die een goede draf en een goede galop heeft. Weet iemand of Samber daar aan voldoet. Samber zelf is bont, maar wat geeft hij voor kleuren door? Hoop dat jullie een antwoord weten. Alvast bedankt

Zo was ik weer...
Weet je ook waarom diegene met Samber kwam? Samber geeft wel een fijn karakter door aan zijn nakomelingen. Is voorheen zelf Z springen en Grand Prix dressuur geweest. Er zijn samber nakomelingen die zowel in de spring- als dressuursport uitblinken.

Wat versta je onder een goede draf en galop? Samber is zelf vrij ouderwets gefokt en vererft wel nakomelingen waarbij het schouder schuiner had mogen zijn en het voorbeen gebruik ruimer kan. Verder neigt hij nog wel eens tot nakomelingen met lange weke ruggen.

Eigenlijk zou je van jou merrie het beste een soort van lineair scoreformulier kunnen invullen (of wellicht heb je die al) om te kijken wat haar + en wat haar - punten zijn. Op basis daarvan zoek je een bijpassende hengst.

Samber vererft maar 30% bont, als jou merrie de vos-gen heeft (dus uit een vader/moeder of opa/oma komt die vos is) is de kans op vos ook groter. Hij staat bij Vrieling terdekking in Coevorden (Vlieghuis). Dekgeld bedraagt nog steeds € 600

Useful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:33

Ik heb ook een kleindochter van Samber
Foto's in profiel.

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:25

We hadden het er even over dat ik mijn paard wou laten dekken en dat het veulen eigenlijk een braaf karakter moet hebben. Toen kwam zij met Samber. Zij had gehoord dat samber brave paarden fokt. Ik ben bang dat mijn paard een vos gen heeft, want zij heeft bij de vorige eigenaar eigenlijk alleen vossen en bruine veulens gehad.
Met een goede draf en galop bedoel ik dat het ruimer mag. Mijn paard heeft een korte draf en een korte galop.

Ben op zoek naar een alround of springhengst, zelf ben ik dressuurgericht maar mijn paard heeft een springhengst als vader. En het is zonde om het springbloed helemaal te negeren. Zijn er bonte hengsten die alround zijn en die bont vererven?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:25

Even denken...dan zou ik samber niet nemen...maar hij vererft wel een super karakter maar ik vind dat zijn bewegingen ruimer kunnen vooral op merrie`s die hierin al tekort schieten. Samber is alleen de enige kwpn goedgekeurde hengst.

Cool Cracker S (Concorde x Samber) is momenteel lichte tour dressuur en kan ook goed springen maar is volgens mij nooit officieel in de spring wedstrijden uitgebracht. Hij fokt alleen wel veel naar de merrie toe...CCS dekt voor het NES/ES stamboek...maar het veulen kan wel een KWPN reg.B papier krijgen.

Ico Sun (Ico x Sarastro xx) is bij geen enkel stamboek goedgekeurd, maar kan wel goed springen. Heeft Z gesprongen en is geloof ik dressuurmatig wel op Z nivo gereden maar volgens mij niet uitgebracht (dit weet ik niet zeker). Ico is weer een nakomeling van Marco Polo..Ico Sun vererft wel OCD

Salarno is ES gekeurd, dit is een jonge Ico Sun x Concorde erg mooi paard en M springen en Z dressuur. Ik weet dat hij OCD heeft maar of hij dit vererft geen idee. Hij heeft onlangs geloof ik 2 nakomelingen gebracht...

Ed King Hill is ook een springer, maar geeft weer geen makkelijk karakter en is als het goed is via diepvriesperma nog mee te dekken.

Oh en ik weet wel een goede nederlands fokproduct alleen staat deze niet in nederland ter dekking.

Utah van Erpekom, kijk maar eens op www.utah-van-erpekom.com

Toch blijf ik erbij dat ik exterieur belangrijk vind en er zijn ook genoeg 1 kleurige hengsten met een goed karakter. Je kan proberen je merrie door samber te laten dekken, maar houd in je achterhoofd dat het geen moderne hengst van deze tijd meer is. Hij zou je merrie te kort kunnen doen.

savath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 19:46

ik heb op mijn website drie eigengefokte sambers(grootvader) staan,twee ervan zijn nog in mijn bezit. voor de website zie onderschrift

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:09

mijn paard hoort hier ook bij
haar opa is samber (v. sammartini)

ze heet under cover ze is 4 jaar, en een super springer met hele fijne gangen!

Afbeelding

Afbeelding
beetje vage foto

Afbeelding

schattemaud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 20:41

miisshOrse schreef:
Wat vinden jullie van Pedro, en wat voor merrie vinden jullie er het best bij passen?

Hallo,
Mijn merrie is op dit moment drachtig van Pedro.. Ik vind het persoonlijk een geweldige hengst!!!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 21:02

@ U_C_lover: wat een fantaschtisch (hoe schrijf je dit ?? ) paard!