Hoi, veel vragen. Hier wat antwoorden van een KWPN-leek
Olympia96 schreef:Ik vraag me af of daar wel wordt nagedacht?
Bij de KWPN wordt wel nagedacht. Teveel nadenken is echter niet goed, want hun primaire taak is het registreren van paarden. Controle is nodig en daar zijn procedures voor.
Olympia96 schreef:Wat zouden jullie in dit geval doen?
Hangt ervan af wie je bent. het gaat om een ruin? Lijkt me dat het papier niet echt relevant is, tenzij het beest opeens van alles gaat winnen. Lijkt me niet dat ze een fortuin voor dat beest hebben neergeteld.
Olympia96 schreef:Een DNA-test kan opheldering geven, maar hoe zit het dan met het deel van de fraude?
Tja, die fraude ligt dus bij degene die de ruin heeft aangegeven bij het KWPN, niet bij het KWPN zelf..
Olympia96 schreef:Krijg je nieuwe papieren? Ben je als nieuwe eigenaar ook niet een heel klein beetje

aansprakelijk?
er zijn gevallen bekend waarbij je nieuwe papieren krijgt. Dat wil zeggen, als de vader op papier de vader niet is en de échte vader gevonden wordt.
Olympia96 schreef:En hoe zit het met het KWPN-aandeel in dit verhaal?
Feitelijk geen probleem. Zoals gezegd is degene die het dier aanmeldt bij het KWPN schuldig. Je kan het KWPN hooguit verwijten dat ze geen achterdocht kregen met een tweejarige.
Hoe kan het in Godsnaam zo zijn dat een 100% inteeltproduct gewone KWPN stamboekpapieren krijgt????
[/quote]
Oh, héél simpel. Kijk maar eens naar Hoogheid.
http://www.allbreedpedigree.com/hoogheid
Zonder een hengst als Hoogheid zagen de tuigpaarden er nu misschien wel anders uit. Inteelt is iets heel natuurlijks, dat in de natuur ook vaak voorkomt als een hengst meer dan drie jaar dezelfde kudde leidt.