NRPS hengstenkeuring 2005-2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabrycha

Re: NRPS hengstenkeuring 2005-2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 19:31

Ik had hetzelfde met een mufaq veulen eentje met een prachtig front een een geweldig drafmechanisme erin, hij mocht niet naar Ermelo ondanks de eerste premie omdat hij in de bocht onderuit ging door het gladde gras. Wat deed meneer vervolgens ging hij omzich staande te houden ietwat wijdbeens lopen, jammer maar helaas. Dus ook een eerste premie en geen ermelo.
Geeft verder niet zijn moeder heeft kwaliteit genoeg, was in 91 zelf nationaal kampioene ik wil dolgraag een veulen van een getalenteerde deutsches reitpony hengst en uiteraard bloed wat anderen niet hebben gebruikt. Anders hebben we er nog weinig aan...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 22:34

gabrycha schreef:
ik wil dolgraag een veulen van een getalenteerde deutsches reitpony hengst en uiteraard bloed wat anderen niet hebben gebruikt. Anders hebben we er nog weinig aan...

en welke word het want de meeste hebben wij al !!!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:41

marjolein88 schreef:
gabrycha schreef:
ik wil dolgraag een veulen van een getalenteerde deutsches reitpony hengst en uiteraard bloed wat anderen niet hebben gebruikt. Anders hebben we er nog weinig aan...

Ja dat weet ik, Deinhard dornik dont worry derano gold en golden moonlight, een van die dus niet hahahah
Nee hoor daar gaat t mij niet om, ik hoop, want mijn merrie is al 19 dat ik het Aron bloed nog terug kan brengen bij het nrps en omdat ik de rijpony fokkerij bij onze oosterburen nu eenmaal beter vind zoek ik een passende hengst. Als het een hengst is die jullie hebben gebruikt zou het niks uitmaken immers jullie hebben geen aron bloed meer in jullie merriestapel (als ik me niet vergis) en daarbij vind ik de ponys die jullie fokken uit die combis een verwelkome aanvulling voor de toch al wat sombere toekomst die de ponyfokkerij in nederland te wachten staat.Ongeacht of het nu half broers of zusters worden.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 20:36

[/quote]

Ja dat weet ik, Deinhard dornik dont worry derano gold en golden moonlight, een van die dus niet hahahah
Nee hoor daar gaat t mij niet om, ik hoop, want mijn merrie is al 19 dat ik het Aron bloed nog terug kan brengen bij het nrps en omdat ik de rijpony fokkerij bij onze oosterburen nu eenmaal beter vind zoek ik een passende hengst. Als het een hengst is die jullie hebben gebruikt zou het niks uitmaken immers jullie hebben geen aron bloed meer in jullie merriestapel (als ik me niet vergis) en daarbij vind ik de ponys die jullie fokken uit die combis een verwelkome aanvulling voor de toch al wat sombere toekomst die de ponyfokkerij in nederland te wachten staat.Ongeacht of het nu half broers of zusters worden. [/quote]

Alleen helaas word het niet gewaardeerd...
Dat is zo zonde !
maar ze komen hunzelf nog wel tegen !!!
Is Di Caprio niets voor je

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 15:12

heej sabrina
je moet gewoon ff het nrps bellen en alles vragen
zou wel leuk zijn charan ertussen
hij is bloed mooi kan super bewegen
kan hij ook springen trouwens?
groetjes annemarie

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:56

enof hij kan springen.had een paar maanden geleden een paar lage hindernisjes weggezet voor hem en hij bleef er maar overheen gaan.. hij liep dus los in de bak....Hij had me een lol

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:14

Di caprio lijkt me wel een overweging voor onze neron merrie. Ik denk wel dat er een ommkeer te verwachten is wat betreft jullie visie op ponyfokkerij, het stamboek moet van el beauty en casper bloed af, ze hebben nieuw bloed nodig!

Het is raar waarom ze zo negatief erover doen, maar ze hebben zelf het % arabisch bloed verlaagd om zo de drempel voor nieuw minder arabisch bloed voerende ponys, te verlagen en dan gaan ze dat afkraken... En als de bij het weser ems gekeurde Rembrandt de prijzen in de dressuurcup binnensleept ja dan moet men daar toch eens achter de oren krabben...

En kijk eens naar dit topic hoeveel mensen ponys of arabieren aan zouden willen gaan aanmelden? 2 in totaal....

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 19:59

urlenos schreef:
heej sabrina
je moet gewoon ff het nrps bellen en alles vragen
zou wel leuk zijn charan ertussen
hij is bloed mooi kan super bewegen
kan hij ook springen trouwens?
groetjes annemarie

Tja, we krijgen de adviseur niet te pakken. Ik wacht nog even af en dan schrijf ik hem maar in.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:40

Ik vind het een hele knappe pony ponymens! Zo mag ik ze graag zien (maar ik ben niet zo van die pony's met 98% bloed )

Ik vond die Rembrandt ook helemaal geweldig, die hadden ze van mij mogen erkennen Voert dan wel geen 25% bloed, maar kan wel heel veel goede dingen doen op al die bloederige dribbelpony's

Gelukkig probeer ik een springpaard te fokken en dan is de keuze een stuk ruimer En aangezien mijn merrie 56,64% ox+xx voert hoef ik me ook niet druk te maken of het veulen wel bloed genoeg heeft voor registratie

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:55

[quote="gabrycha"]Di caprio lijkt me wel een overweging voor onze neron merrie. Ik denk wel dat er een ommkeer te verwachten is wat betreft jullie visie op ponyfokkerij, het stamboek moet van el beauty en casper bloed af, ze hebben nieuw bloed nodig!

Daar heb jij helemaal gelijk in ! ze zijn helemaal verzadigd met capsper el beauty! maar goed het duurt nog even voordat ze dat door hebben;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 21:58

De hengst die we dit jaar misschien willen aanbrengen zou ook veel kunnen betekenen.
Ook weer vrij bloed. Met super sport bloed erin.

btw ! Bij het Bundeschampionat waren er een stuk of 5 halfbroer/zus van Di Caprio die medailles hadden gewonnen !:)

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 11:43

Positief advies gehad van de fokraad, dus we hebben hem ingeschreven.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:57

super.. ons wel op de hoogte houden hoe hij het doet. Wanneer Charan bij de AVS hengstenkeuring is geweest dan vraag ik ook wel advies..

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:35

ponymens schreef:
Positief advies gehad van de fokraad, dus we hebben hem ingeschreven.

Okee dan!! Ik ben heel benieuwd naar hem!

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 08:41

Wij hebben sinds kort ook een duitse rijponyhengst en besloten om hem ook voor de keuring te laten gaan, hebben hier geen ervaring mee maar de stal waar hij tijdelijk ondergebracht is vond het een goed plan. Ik heb inmiddels het aanmeldingsformulier ingevuld, 2 broers van hem zijn in Duitsland al goed gekeurd en nakomelingen van zijn broers ook al. We hebben de pony gekocht op zijn gangenwerk en hij heeft een superbraaf karakter en met zijn gitzwarte vacht is hij ook nog eens bloedmooi, maar of dat allemaal genoeg zal zijn... Wij zijn heel benieuwd graag hoor ik meer hoe dit nu allemaal in zijn werk gaat.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 06:13

bokkenootje schreef:
Wij hebben sinds kort ook een duitse rijponyhengst en besloten om hem ook voor de keuring te laten gaan, hebben hier geen ervaring mee maar de stal waar hij tijdelijk ondergebracht is vond het een goed plan. Ik heb inmiddels het aanmeldingsformulier ingevuld, 2 broers van hem zijn in Duitsland al goed gekeurd en nakomelingen van zijn broers ook al. We hebben de pony gekocht op zijn gangenwerk en hij heeft een superbraaf karakter en met zijn gitzwarte vacht is hij ook nog eens bloedmooi, maar of dat allemaal genoeg zal zijn... Wij zijn heel benieuwd graag hoor ik meer hoe dit nu allemaal in zijn werk gaat.

Wat is zijn afstamming? heb je misschien een foto van hem?

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 07:58

Zijn vader is FS Pour l'amour kleinzoon van Powerboy en de vader van de moeder is Nadir van Nazim. Foto's heb ik wel ik kan ze alleen niet plaatsen ik kan er wel via de mail een naar je toe zenden.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:30

bokkenootje schreef:
Zijn vader is FS Pour l'amour kleinzoon van Powerboy en de vader van de moeder is Nadir van Nazim. Foto's heb ik wel ik kan ze alleen niet plaatsen ik kan er wel via de mail een naar je toe zenden.

Oja die afstamming ken ik wel
Wij hadden zelf ook jaren terug met pour l'amour gefokt.
Een zwarte hengst is het. We hadden ook met Picolo gefokt.
zou je misschien foto's naar mij kunnen emailen?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:26

Wat is de afstamming van jullie pony marjolein?

Pour lamour is wel een leuke hengst, bij hengstenhouderij bockholt stond een hele beste jonge hengst te koop, dacht dat hij piccos fee heette maar weet t zelf niet meer, die had me daar een drafmechanisme en type erin zitten, net een klein rijpaard. Dus ik zou zeggen laat maar komen dat bloed.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:31

wij hebben een Danny Gold T x Eduard ( de moeder van Di Caprio du Bois is keur preferent)
Maar we moeten nog zien of we hem aanmelden. Het is een erg leuk beest maar het kan ook zijn dat hij verkocht voor de sport wordt. er is namelijk veel vraag naar.
Hij is Vosvalk van kleur en bles en witte sokjes.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:45

gabrycha schreef:

Pour lamour is wel een leuke hengst, bij hengstenhouderij bockholt stond een hele beste jonge hengst te koop, dacht dat hij piccos fee heette maar weet t zelf niet meer, die had me daar een drafmechanisme en type erin zitten, net een klein rijpaard. Dus ik zou zeggen laat maar komen dat bloed.

Die vond ik op het filmpje niet erg goed.
Hij houdt veelste veel zijn rug vast.
( als ik dezelfde als jou voor me hebt dan he;))

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 22:06

Ik heb vanmiddag wat foto's gemaakt van Boogie Man, dus hier een wat recentere foto als die ik eerder had geplaatst.

Afbeelding

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:44

gabrycha schreef:

Pico's Fee is een merrie en ik vond ook, ik heb haar in het echt gezien dat haar bewegingen erg grof waren, zij is overigens niet van Pour L'amour maar van zijn zoon Piccolo. Er stond er toen nog wel een andere, Popstar, die was echt geweldig met zijn schamele vraagprijs van 11.000 euro wel wat overprijst voor een groene 3 jarige, maar goed zelden zo'n schoonheid gezien. Popstar was wel van Pour L'amour. Popstar beweegt als een paard en zijn kleine broertje die wij nu gekocht te hebben lijkt hem toch wel te gaan evenaren, hij is nu 2,5 maar zijn gangen zijn totaal in evenwicht hij galopeert echt al hij goed en evenwichtig en in zijn draf komt hij goed van de grond. Maar het blijft toch altijd spannend of hij dit straks onder het zadel ook kan vasthouden.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:36

Het was niet piccos fee idd die liep vrij slecht maar popstar, wat ik overigens vreemd vind is dat diezelfde popstar voor 6500 euro in de pferdemarkt te koop stond.

De pony ziet er goed uit moet alleen nog wat meer hengst worden.
Die popstar zo mogen ze van mij allemaal wel bewegen.

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 19:47

Picco Fee is inmiddels omgedoopt naar Poetin en haar vraagprijs is 6000 euro. Ze hebben haar omgedoopt omdat ze op de duitste keuring stermerrie was geworden, dus je ziet smaken verschillen, maar wellicht dat ze voor fokkers wel heel interessant is,. Popstar is verkocht voor 10 naar wat ik begrepen heb, nu is Duits niet mijn sterkste punt. Zij hebben daar overigens nog wel een merrie staan picola genaamd die ook heel goed kan bewegen, zij staat zonder filmpje op de site van Bockholt. Dit is helaas geen echter nuchter dier, geen kinderpony, maar wel erg mooi.