Afstammelingkeuring van Trento B, waar + wanneer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: Afstammelingkeuring van Trento B, waar + wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:12

Is het niet zo dat zij mede-eigenaar is o.i.d.?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:53

Sjappie schreef:
Is het niet zo dat zij mede-eigenaar is o.i.d.?

ja dus?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:25

Nou vriendinnetje van, snap je??? Ze is geen eigenaar, maar is er erg bij betrokken, gesnopen???

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:04

Udo2001 schreef:
Nou vriendinnetje van, snap je??? Ze is geen eigenaar, maar is er erg bij betrokken, gesnopen???

Klinkt een beetje kifterig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:10

Ik vind het gewoon asociaal overkomen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:50

Heb zelf ook een trento veulen en hij kan super bewegen. Springen kan die ook al als de beste( beter dan Pa )Verder is het nu afwachten hoe hij zich zal gaan ontwikkelen.

Ik vind het met alle hengsten wel zo dat het altijd een momentopname is en het wel degelijk uitmaakt wie zijn berijder is en hoe die zich dan onder het zadel toont.
Daarnaast Trento is nog maar 5 jaar wie weet hoe die zich nog zal gaan ontwikkelen.
Ik vind het een kwalijke ontwikkeling dat de paarden maar steeds vroeger moeten gaan presteren ipv een kans krijgen zich te gaan ontwikkelen. Vooral de grotere jongens onder de hengsten hebben vaak meer tijd nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen.
Daarnaast stelt het KWPN ook steeds hogere kriteria aan een dekhengst dus ja.....
Zelfs tijdens de veulenkeuringen stellen ze soms echt belachelijk hoge eissen aan zo'n veulen. Maar goed ik ben geen proffesional hierin

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 09:38

Hoezo Kifterig???? Ze kan goed rijden, maar niet met alle paarden. En als het niet klikt vind ik dan zullen ze een andere oplossing moeten zoeken. En niet aan blijven modderen. Ze mogen best meer realisties zijn, want er word een hoop geld in zo'n hengst gestoken. Maar ik kan er niet mee zitten, ben geen fokker en rijd ook maar voor de hobby. Het is alleen wat ik ervan vind, meer niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:37

Het gaan om dat gesnopen en snap je, begrijp je dat?????????????

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 10:46

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:37

Mork schreef:
Zelfs tijdens de veulenkeuringen stellen ze soms echt belachelijk hoge eissen aan zo'n veulen. Maar goed ik ben geen proffesional hierin

Veulens worden op correctheid en kwaliteit achtereenvolgens beoordeeld (niet veroordeeld) en geplaatst. Vertel mij dan eens wat die belachelijk hoge eisen zijn?!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:29

Gesnopen, hihi

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 13:39

Wel grappig dat elke Trento B veulen-eigenaar hier op Bokt zijn/haar veulen totáál niet kan plaatsen in het toch ietwat negatieve juryrapport van het KWPN

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:51

nee hoor, mijn veulen was met 3 maanden overbouwd en iel in zijn hals het kwpn wilde hem meer ontwikkeld zien in zijn hals en daar gaf ik ze gelijk in! Verder vonden ze mijn veulen goed ontwikkeld met soupele gangen.
Wat ik alleen wil zeggen is dat ook de keuring een jury sport is en dus afhankelijk is van mensen. Tis maar net wat ze willen zien geloof ik. Vind het jammer dat er op veulenkeuringen soms veulens finaal afgekraakt worden. lijkt me jammer voor de eigenaar om te horen meer niet.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:54

Mijn Trentootje werd 2e van haar groep (van de 12 ) , wel met een 2e premie, maar dan waren die andere 10 toch net nog iets minder.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 21:19

In het commentaar van de Pavo Cup stond ook dat Trento in de voorrondes beter voorgesteld had mogen worden.

Ik heb begrepen dat Kim er op rijdt omdat ze Trento nog niet vol in het dressuurwerk willen gooien. Ze sparen hem.

Bij Thomas op stal hebben we een Trento B x Gribaldi x Roemer (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=56333):

Afbeelding

Afbeelding

Op deze foto's is ie nog niet zo oud en op de keuring eindigde ie vrij slecht, jongste van z'n groep en te weinig ontwikkeld.

Inmiddels is ie aardig bijgetrokken, de veulenschetser vroeg al of ie te koop was en zo iemand ziet toch veel veulens.

De keuze is op Trento gevallen vanwege het wat moeilijke karakter van de moeder, bouw en gangenwerk spelen natuurlijk ook wel mee. Het is in ieder geval een sociaal en vriendelijk veulen, daar waar de moeder toch wat minder sociaal is en soms wat onvriendelijk.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:29

Ik ben nooit dol geweest op Trento B.
Niet alleen zijn model, maar ook zijn gangen spreken mij gewoon niet aan. Maar dat is puur persoonlijk en totaal niet van belang. Het zal dan ook niet echt veel toevoegen aan dit topic. Maar wou het toch even melden.

Ik heb Trento gezien tijdens de Pavo-cup. Vond hem ook niet helemaal lekker voorgereden door Kim. Het gaf een heel onrustig beeld. En het is al niet het rustigste paard qua gangen. (oogt wat stamperig) Maar ik betwijfel of zijn voorbenen bij een andere ruiter wel inenen mooi naar voren grijpen. Maar wie weet groeien de nakomelingen op tot zeer talentvolle en fijn te rijden sportpaarden.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:01

Hier Trento onder gastruiter theo
Afbeelding

Vind hem hier beter lopen dan bij Kim tijdens de Pavo Cup

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:03

Hier onder Kim:

Afbeelding
Zie toch wel wat verschil hoor.
Vind hem onder theo veel losser lopen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 05:02

Ik heb nog een filmpje van de HK in Den Bosch, waar ie haar tijdens de prijsuitreiking haast uit het zadel trekt.

Maar aan de andere kant, ik zie mezelf ook nog niet op een jonge hengst de Brabanthallen inrijden.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 06:26

Nee, ik zou het ook niet durven en doen!!! Maar het gaat meer op de manier van rijden, je ziet wel dat er een vriendelijker beeld is bij Theo Hazon als bij Kim Leduc. Al kun je de foto's niet helemaal gaan vergelijken

lovehyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:33

hallo allemaal
wij hebben ook een trento b veulen maar ze staat nu op dit moment in de wei *o/*

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:33

Mork, die foto's zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken omdat ze allebei op een ander momentopname zijn genomen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:23

Ik moet zeggen dat er niet veel verschil was tussen Theo en Kim op de Pavo-cup. 5 min zijn TE kort om wat resultaat te boeken. Als Trento bij de foto van Kim zijn oortjes naar voren doet dat lijkt het ook direct anders. Vind dit een beetje een oneerlijke vergelijking.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:00

Ach die oortjes is nog niet zo belangrijk. Veel belangrijker zijn de voorbenen en het front. Het front staat helemaal verkeerd Dan zie je dat de voorbenen in plaats van de grond aan de grond blijven staan en zwaaien de achterbenen wat doelloos in de ruimte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:21

Met bovenstaande ben ik het helemaal eens,en volgens mij zit er zoveel spanning in de handen van kim dat ze hem daarmee blokkeert,op die foto houdt ie alles strak,loopt op de voorhand en de achterbenen slingeren er idd een endje achteraan.Ik denk idd dat kim niet de geschikte ruiter is voor dit paard,een andere ruiter haalt er veel meer uit!