Veulenschetser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: Veulenschetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:48

Volgens mijn laatste info worden er 1x per week paspoorten uitgedraaid, dus met een beetje pech duurt het 2 weken

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:58

Begrijp ik hier nu uit dat ze eigenlijk pas afgespeend mogen worden als je de papieren in huis hebt zou toch niet waar zijn he!!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:49

Ik heb nog steeds niks van de schetser gehoord. Ik heb een paar dagen geleden ingesproken op zijn voicemail, maar helaas, geen reactie...
April staat door een ongeluk met haar been in het verband. Als het nodig geweest was, had ik ze toch echt uit elkaar gehaald. Geschetst of niet.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 19:57

Als ze gespeend zijn bestaat de kans dat er een ouderschaps DNA test moet worden uitgevoerd heb ik begrepen. Hetzelfde schijnt ook van toepassing te zijn als het veulen in het buitenland staat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 20:09

Gitta schreef:
Begrijp ik hier nu uit dat ze eigenlijk pas afgespeend mogen worden als je de papieren in huis hebt zou toch niet waar zijn he!!!

Alleen als ze voor het afspenen vervoerd moeten worden lijkt me. Bij het schetsen worden ze (meestal) meteen gechipt en daarna is het veulen dus 'bekend'. Dan mag je afspenen, want ze kunnen dan de chip controleren. Je mag alleen niet vervoeren zonder dat er een paspoort bij is, maar dat is bij jou toch niet aan de orde, Alycia blijft toch ook gewoon bij Piet staan?

Als de schetser pas na het afspenen komt zul je zelf de kosten van het dna onderzoek erbij krijgen denk ik. Bij de veulens hier werd ook een plukje manen getrokken, laten ze dat nu standaard testen?? Of wordt het gewoon bewaard of zo?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:59

Nicole: ja Alycia blijft gewoon bij Piet en jaa morgen gaat het gebeuren de schetser komt komt mooi uit want 1 dezer dagen worden ze allemaal tegelijk afgespeend!!
Zover ik weet wordt er gewoon DNA onderzocht zo staat het ook in mijn papieren dus wat dat betreft had het niet uitgemaakt of ze wel of niet zijn afgespeend lijkt mij!!

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:37

Mooi Gitta dat het dan eindelijk gaat gebeuren!