Zeoliet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re: Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:47

Ja ze lijken inderaad allemaal best wel op elkaar

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:11

wel grappig opzich

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:13

Katja schreef:
Eusebio schreef:

Mijn paard is geen rechtstreekse Zeoliet, maar een Eusebio (zoon van).
Als er een lief paard bestaat, dan is het die van mij wel.

Eusebio is zelf ook een hele fijne hengst, ik heb hem een aantal jaar mogen rijden. Wel was hij gemakkelijk beledigd.

Het verhaal van de ongelijke voeten klopt wel ik heb best een aantal afstammingen van Zeoliet gereden maar niet eentje had gelijke voeten.

http://groups.msn.com/_Secure/0UQAJA4kW ... B1%5D.jpg?
dc=4675466134643356571[/img]
Afbeelding
Dit is een Zeoliet x Triton met hem heb ik ZZ-L, M springen en M SGW gereden.
Een super paard die altijd wilde werken maar wel een tikkie overijverig. Helaas een moeilijk karakter als je hem niet begreep.

Jeetje klopt helemaal precies met mijn Eusebio ruin.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 14:55

mijn instructrice heeft een Zeoliet gehad, Lotus. Kon geweldig lopen maar altijd een erg moeilijk paard geweest, kon in een keer ontploffen en dan zat er echt geen rem meer op. Was ook bruin met blesje en vrij groot (gok 1.75) en stevig. Toen ze zwanger werd vond ze het te gevaarlijk worden en heeft ze hem verkocht. Hij loopt nu Grand Prix in Duitsland.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 20:13

Ik heb een Lennard X Zeoliet. Echte knuffel. Onder het zadel is ze nog niet (twenter). Maar ze is niet echt kijkerig. Ze kan wel eens schrikken, maar even later is dat ook zo weer hersteld. Soms loopt ze op dingen af waar een ander voor weg zou lopen.
Ze is bruin, aan elk been wat wit, en een kolletje op het hoofd. Foto's staan in m'n profiel.

notre_dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 17:50

wij hebben ook een paar paarden gehad van zeoliet..egte rotpaarden...lelijk en ongehoorzaam...ze zeggen ook altijd: een brabantse zeoliet brengt verdriet

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:38

notre_dam Dat zijn jouw woorden .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 20:57

Laatst waren de drentse kampioenschappen en stond ik de Z2 kur te kijken. Komt wilmer Lanning de baan in met zijn Major (v. Zeoliet) zit er een man voor me, zegt ie: wil je verdriet, dan koop je zeoliet.... Vervolgens won Wilmer het Z2 kampioenschap met een super kur op muziek!!! Was zelfs een van de weinige paarden die niet op de omgeving zat te loeren.

Ook mijn buurvrouw heeft een zeoliet en die is absoluut niet vervelend!! Is een braaf paard, op stal en in de wei een echte knuffel en ook in het rijden gewoon een fijn paard voor mijn buurvrouw om recreatief mee te rijden...

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:13

Je moet gewoon er mee om kunnen gaan.Dan is er niks aan de hand...

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:19

sharonaollie schreef:

Precies, en vooral de tijd voor nemen.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:30

Je moet er inderdaad mee om kunnen gaan, het leuke aan een zeoliet is dat je er echt niet jan en alleman erop kunt zetten, je moet eerlijk rijden, geduld hebben en houden van een echt karakterpaard.

Een zeoliet laat je elke keer weer terug gaan naar de basis, en zo blijf je dus helder.
als een zeoliet loopt dan loopt ie de sterren van de hemel, heeft ie een rotdag en werken ze niet mee dan zet ze maar gerust weer op stal want dan kun je er die dag niks mee.

Mijn zeoliet wil dolgraag voor me werken, het word haar alleen soms net iets te moeilijk en dan staakt ze gewoon, als ik dan continue haar met stemgebruik wijs op de goeie en slechte dingen dan lukt het wel weer, SLAAN hoef je echt niet te doen want je wilt niet meemaken wat er dan gaan gebeuren.

Aan de ene kant denk ik wel eens pffff nou iets makkelijker had ook wel gemogen maar aan de andere kan denk ik,,,, tjsa het blijft opletten geblazen, is nooit saai en je krijgt er veel humor voor terug.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 10:21

Eusebio schreef:
sharonaollie schreef:

Precies, en vooral de tijd voor nemen.

Idd

Bubbie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 15:47

Mijn paard is een Voltaire x Zeoliet...

Zal niet ontkennen dat het een boefje kan zijn met rijden maar verder is het echt een schat! Makkelijk en nuchter in de omgang, echt een vriendje!
In het rijden is hij soms wel wat complexer, neemt niet zomaar alles van je aan en heeft "drempelvrees" als hij nieuwe oefeningen moet leren zoals travers en appuyeren. Maar als hij ze eenmaal begrijpt doet hij ze ook heel gemakkelijk. Het is een echte gummybal, heeft veel elastiek. Ook is hij mooi in zijn type (sterruin) en heeft ruime bewegingen met als sterkste gangen galop en stap. Draf wordt steeds beter en krachtiger. Hij is nu 5 en loopt M1 dressuur. Op de Gelderse kampioenschap was ik 8e met hem en volgende week vrijdag mag ik het op Hippiade gaan proberen. Ben wel benieuwd hoe het zal gaan.....Hij loopt momenteel wel erg fijn.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:35

cavaletti schreef:
ik zeg het verkeerd, is niet echt bokvoetje, maar meer verschil in vorm, de ene kant is iets smaller als de andere, dat blijkt zeoliet zelf ook te hebben.

Is dit dan linksvoor?? Ben nieuwsgierig.

Bij die van mij slijt deze dus aan de buitenkant af. Ga haar woensdag dus op ijzers zetten.

Afbeelding
Orame x Zeoliet x Pilatus x Le Mexico

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:09

mensen hebben best veel zeolieten hier op bokt.
leuk!!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:41

Hier trouwens een foto van mij paardje.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:52

Ook een behoorlijke bles. Mag dat eigenlijk wel. Toen mijn paard nog een veulen was zei de fokker *snij haar de kop maar af want die is zo lelijk* Had schoenmaat 48 op haar hoofd. Hahahaha
Nou ze is toch aardig opgedroogd.

Maar ik ben nog steeds benieuwd welk voetje het is???

Ik heb ooit eens een topic geopend met de vraag *wat Zeoliet specifiek vererfd* heb hier eigenlijk nooit een antwoord op gekregen.

Nu lees ik dus van het voetje wat echt geen bokvoet is maar toch de nodige aandacht vraagt.

Ik zou graag nog wat meer specifieke kenmerken van Zeoliet horen.
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 02-09-05 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:02

sharonaollie schreef:
Hier trouwens een foto van mij paardje.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Wat is de afstamming van jouw paard?

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:05

Een zeoliet x heraldie..
Waarom als ik vragen mag haha

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:13

Afbeelding

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 08:22

Mijn paard heeft links voor een "bokhoefje" Ulissa.
Ja idnerdaad alles wat jullie zeggen heb ik niks aan toe te voegen, ik houd gewoon van een paardje met karakter, en inderdaad als je er mee kan omgaan heb je er een geweldig paard aan!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 10:53

sharonaollie schreef:
Een zeoliet x heraldie..
Waarom als ik vragen mag haha

Ik wilde graag weten uit wat voor een moeder zij komt.

Plaatje is in elk geval duidelijk

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 13:46

Ook ik heb een Elcaro (v. Zeoliet) Het is inderdaad niet de allersufste, hij wil erg graag werken en dan moet het het liefste meteen perfect gaan , hoe moeilijker hoe beter! Ik kan er ook eigenlijk niemand anders op zetten want hij gooit ze er binnen anderhalve seconde weer af. Ik kan met hem lezen en schrijven, als ik aan iets denk is hij er al mee bezig. Op stal is het een echte kroel voor iedereen, zelfs mijn dochtertje kan alles met hem! Ik wil hem voor geen goud meer kwijt!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:15

hihihihi oke Ulissa

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 08:38

cavaletti schreef:
Je moet er inderdaad mee om kunnen gaan, het leuke aan een zeoliet is dat je er echt niet jan en alleman erop kunt zetten, je moet eerlijk rijden, geduld hebben en houden van een echt karakterpaard.

Een zeoliet laat je elke keer weer terug gaan naar de basis, en zo blijf je dus helder.
als een zeoliet loopt dan loopt ie de sterren van de hemel, heeft ie een rotdag en werken ze niet mee dan zet ze maar gerust weer op stal want dan kun je er die dag niks mee.

Mijn zeoliet wil dolgraag voor me werken, het word haar alleen soms net iets te moeilijk en dan staakt ze gewoon, als ik dan continue haar met stemgebruik wijs op de goeie en slechte dingen dan lukt het wel weer, SLAAN hoef je echt niet te doen want je wilt niet meemaken wat er dan gaan gebeuren.

Aan de ene kant denk ik wel eens pffff nou iets makkelijker had ook wel gemogen maar aan de andere kan denk ik,,,, tjsa het blijft opletten geblazen, is nooit saai en je krijgt er veel humor voor terug.

inderdaad, beter had ik het niet kunnen verwoorden
zo is die van mij ook, precies
rust, geduld en nog eens geduld
maar dan krijg je ook wat

Afbeelding