you never know
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

petraaken schreef:Radetzky staat nr 6 en dat is een echt puur NRPS product.
.
ceasario schreef:petraaken schreef:Radetzky staat nr 6 en dat is een echt puur NRPS product.
.
Heeft hij inmiddels zijn verrichtingen gelopen ?
Was hem uit het oog verloren.
), Willy Arts beter. Uphill crosst soms wta hard door de baan maar heeft wel kwaliteit. Willy Arts kon hem mooi wat op lengte rijden en toen zag je echt wel dat dat er beter uit zag. Ik vond Uptown niet veel aan, vond 90 pnt in finale echt teveel. Daarom ook gewonnen in grote finale alhoewel hij daar totaal niet bijzonder liep onder de gastruiters, galop was wel super, maar draf soms onregelmatig door de bocht (goed opgemerkt van Theo!). Van Game Boy bleef niet veel meer over doordat de gastruiters hem op eigen benen lieten lopen, leuk paard verder niks. De Metall vond ik ook super, wat een kracht! Ik vond het trouwens meer een Ferro dan een Metall, maar dat ter zijde. De beste ruin van Kennedy vond ik vreselijk kort in de hals, iehl, die Lancet was wel een heel fijn paard (letterlijk en figuurlijk, dat halsje!!!). Radetzky was een fijn paard, in de grote finale vond ik hem beter dan daarvoor, was wel lekker stout, Theo had zijn handen vol!Sjappie schreef:Ik heb gisteren alles gezien. Van de 4-jarigen vond ik de merrie Up seven (Oo-seven x Jazz) geweldig! Heel sympathiek paard en goed gereden. Uivertje Ruta werd ontzettend kort in de hals gereden, verschrikkelijk! Zelfs Theo Hanzon kon dat er niet uit rijden (ok het is 5 min), Willy Arts beter. Uphill crosst soms wta hard door de baan maar heeft wel kwaliteit. Willy Arts kon hem mooi wat op lengte rijden en toen zag je echt wel dat dat er beter uit zag. Ik vond Uptown niet veel aan, vond 90 pnt in finale echt teveel. Daarom ook gewonnen in grote finale alhoewel hij daar totaal niet bijzonder liep onder de gastruiters, galop was wel super, maar draf soms onregelmatig door de bocht (goed opgemerkt van Theo!). Van Game Boy bleef niet veel meer over doordat de gastruiters hem op eigen benen lieten lopen, leuk paard verder niks. De Metall vond ik ook super, wat een kracht! Ik vond het trouwens meer een Ferro dan een Metall, maar dat ter zijde. De beste ruin van Kennedy vond ik vreselijk kort in de hals, iehl, die Lancet was wel een heel fijn paard (letterlijk en figuurlijk, dat halsje!!!). Radetzky was een fijn paard, in de grote finale vond ik hem beter dan daarvoor, was wel lekker stout, Theo had zijn handen vol!
BTW: vonden jullie het ook zo apart dat de muziek direct na het winnen van Uptown 'Uptown Girl van Westlife' ging draaien? Hadden ze zeker al klaargelegd!?
Bij de 5-jarigen vond ik Trento B een aanfluiting. Ik geloof best dat dit een heel fijn paard is maar wat wordt deze hengst vreselijk voorgesteld. Als iemand wat meer rust in dit paard kan krijgen. Handen zitten zowat onder de oksels en dan maar met een kantelend hoofd door de bocht (niets over gehoord). Vond ook de De Niro x Inspekteur ook super, heel fijne merrie. Verder was Tolando 's middags echt super vervelend, heel hectisch. In de finale daarentegen liep hij super! Theo had hem heel fijn aan het lopen! Hij viel me echt mee!
Tot slot Dreamcatcher, het mooie aan dit paard vond ik dat het hem allemaal totaal geen moeite kostte. Hij was niet eens in het zweet, en hij bleef de gehele tijd in dezelfde takt lopen. Ongelofelijk wat een souplesse en fijne beweging. Het was misschien niet spectaculair met voorbeengezwaai etc. maar het was gewoon een superfijn paard dat terecht heeft gewonnen.
Vond het trouwens wel flauw dat Jespers bij dit paard als enige wat heeft gezegd over de beenstand, ik kan me niet voorstellen dat de andere 24 allemaal perfect op de benen stonden. Waarschijnlijk probeerden ze zich zo al wat in te dekken voor wat lagere punten.
Al met al: ik heb een paar heel fijne paarden gezien en genoten van de dag (mooi weer!).
petraaken schreef:wat deed Radetzky dan wel met Theo?
) Yvonnelind schreef:De Metall uit de Purioso moeder die werd gereden door Jiska van den Akker; wie heeft haar gezien en wat vonden jullie van die merrie?
Ik vind dat goed om te zien, is een wereld van verschil vergeleken met een Sandreo. Wat hem betreft kan ik het alleen maar met Basvdv eens zijn. Die heeft echt totaal geen plezier (meer) in het lopen en wekte gisteren de indruk heel erg nijdig en gespannen te zijn.
Ik kende hem totaal niet, hoorde later ook dat hij in Amerika zit, maar hij viel me echt op in positieve zin! Met het allereerste paard dat hij reed wilde het niet echt, maar over het algemeen had ik de indruk dat hij gemiddeld beter met de paarden overweg kon dan Theo Hanzon.
CGJ12 schreef:Maar wel een prachtig koppie..........
kiana schreef:Misschien had Sandreo zijn dag niet...........
unamie schreef:en.. Misschien vererft Sandreo wel een heel goed achterbeen
you never know
Sjappie schreef:Die was dan niet in de finale donderdag, dus ik heb hem niet gezien.
Trouwens: wat is er met Undigo gebeurt?? Mijn hemel, als dat een dekhengst is dan is er niet veel van hem over (ik hoorde achter me verhalen over bewerken met een slof en dat ie daarom helemaal beroerd is..).
Bucephalus schreef:Sjappie schreef:Trouwens: wat is er met Undigo gebeurt?? Mijn hemel, als dat een dekhengst is dan is er niet veel van hem over (ik hoorde achter me verhalen over bewerken met een slof en dat ie daarom helemaal beroerd is..).
Hoe vaak heb je hem zien lopen, Sjajppie? Heb je hem afgelopen winter ook in Alverna gezien, bijvoorbeeld? Nee, zeker..Zo komen de verhalen de wereld in. Napapegaaien wat anderen zeggen is wel gemakkelijk vooral als het negatief is..
) Basvdv schreef:Sandreo is een prachtig paard om te zien, maar daar win je geen zware dressuurwedstrijden mee.

CGJ12 schreef:Basvdv schreef:Sandreo is een prachtig paard om te zien, maar daar win je geen zware dressuurwedstrijden mee.
Als je daar een Coby of een Anky op zet wint zo'n dier nog op 3 benen........
De gemiddelde rubinstein sleept de bak ook tijdens de proef, maar o wee wat winnen ze veel.
ART_UMA schreef:Feit was dat hij liep als een natte krant.
Bucephalus schreef:Bijna helemaal eens, ik denk dat je als dekhengst alleen maar kan verliezen als je niet in de top terecht komt. Ik denk ook dat er daarom veel afzeggers waren. Het is maar de vraag of de dekaantallen hoger worden na de vertoning van Undigo. Tenzij je denkt dat negatieve reclame ook reclame is. Bij de PAVO is wel duidelijk dat een prof haast noodzakelijk is voor een goed resultaat (= hoog eindigen), al is het maar omdat de jury de ruiters goed kent.We hebben het hier wel over 4-jarigen, kleuters nog. Direct uit de trailer, 5 minuten de sterruiter erop et voila de ring in. Dan moet het ook allemaal onder het kritische oog van iedereen lopen als een trein. Je moet toch een gooi doen naar een topplaats bij het grote dekaantallencircus en ervoor zorgen dat de hengst erbij zit.
De ruiter van Undigo heeft beduidend minder ervaring een jonge hengst te rijden dan HP bijvoorbeeld. Zou dat niet schelen? Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Bucephalus schreef:[De ruiter van Undigo heeft beduidend minder ervaring een jonge hengst te rijden dan HP bijvoorbeeld. Zou dat niet schelen? Dat is alles wat ik wilde zeggen.
[/quote]