Zoals altijd de mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2005

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: Zoals altijd de mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 06:45

en.. Misschien vererft Sandreo wel een heel goed achterbeen
you never know

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:52

Sandreo was inderdaad niet echt werkwillig, heeft ongeveer 10 minuten met de oren naar achteren gelopen, terwijl hij 15 minuten in de ring was....
Maar wat een koppie!!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:13

petraaken schreef:
Radetzky staat nr 6 en dat is een echt puur NRPS product.

.

Heeft hij inmiddels zijn verrichtingen gelopen ?
Was hem uit het oog verloren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:46

ceasario schreef:
petraaken schreef:
Radetzky staat nr 6 en dat is een echt puur NRPS product.

.

Heeft hij inmiddels zijn verrichtingen gelopen ?
Was hem uit het oog verloren.

nee had toen een blessure. Misschien dit jaar in september. Kan ook zijn dat hij volledig eerst in de sport moet lopen. Heeft wel al van zijn eerste jaargang 2 bloedmooie merrieveulens op de nationale keuring gehad.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:22

Ik heb gisteren alles gezien. Van de 4-jarigen vond ik de merrie Up seven (Oo-seven x Jazz) geweldig! Heel sympathiek paard en goed gereden. Uivertje Ruta werd ontzettend kort in de hals gereden, verschrikkelijk! Zelfs Theo Hanzon kon dat er niet uit rijden (ok het is 5 min ), Willy Arts beter. Uphill crosst soms wta hard door de baan maar heeft wel kwaliteit. Willy Arts kon hem mooi wat op lengte rijden en toen zag je echt wel dat dat er beter uit zag. Ik vond Uptown niet veel aan, vond 90 pnt in finale echt teveel. Daarom ook gewonnen in grote finale alhoewel hij daar totaal niet bijzonder liep onder de gastruiters, galop was wel super, maar draf soms onregelmatig door de bocht (goed opgemerkt van Theo!). Van Game Boy bleef niet veel meer over doordat de gastruiters hem op eigen benen lieten lopen, leuk paard verder niks. De Metall vond ik ook super, wat een kracht! Ik vond het trouwens meer een Ferro dan een Metall, maar dat ter zijde. De beste ruin van Kennedy vond ik vreselijk kort in de hals, iehl, die Lancet was wel een heel fijn paard (letterlijk en figuurlijk, dat halsje!!!). Radetzky was een fijn paard, in de grote finale vond ik hem beter dan daarvoor, was wel lekker stout, Theo had zijn handen vol!
BTW: vonden jullie het ook zo apart dat de muziek direct na het winnen van Uptown 'Uptown Girl van Westlife' ging draaien? Hadden ze zeker al klaargelegd!?

Bij de 5-jarigen vond ik Trento B een aanfluiting. Ik geloof best dat dit een heel fijn paard is maar wat wordt deze hengst vreselijk voorgesteld. Als iemand wat meer rust in dit paard kan krijgen. Handen zitten zowat onder de oksels en dan maar met een kantelend hoofd door de bocht (niets over gehoord). Vond ook de De Niro x Inspekteur ook super, heel fijne merrie. Verder was Tolando 's middags echt super vervelend, heel hectisch. In de finale daarentegen liep hij super! Theo had hem heel fijn aan het lopen! Hij viel me echt mee!
Tot slot Dreamcatcher, het mooie aan dit paard vond ik dat het hem allemaal totaal geen moeite kostte. Hij was niet eens in het zweet, en hij bleef de gehele tijd in dezelfde takt lopen. Ongelofelijk wat een souplesse en fijne beweging. Het was misschien niet spectaculair met voorbeengezwaai etc. maar het was gewoon een superfijn paard dat terecht heeft gewonnen.
Vond het trouwens wel flauw dat Jespers bij dit paard als enige wat heeft gezegd over de beenstand, ik kan me niet voorstellen dat de andere 24 allemaal perfect op de benen stonden. Waarschijnlijk probeerden ze zich zo al wat in te dekken voor wat lagere punten.

Al met al: ik heb een paar heel fijne paarden gezien en genoten van de dag (mooi weer!).

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:43

Ik vind Dreamcatcher de terechte winnaar. Heel mooi in de beweging en mooi los door het lijf. Fijn in aanleuning en hij laat zich daarbij fantastisch mooi sluiten ook.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:03

Sjappie schreef:
Ik heb gisteren alles gezien. Van de 4-jarigen vond ik de merrie Up seven (Oo-seven x Jazz) geweldig! Heel sympathiek paard en goed gereden. Uivertje Ruta werd ontzettend kort in de hals gereden, verschrikkelijk! Zelfs Theo Hanzon kon dat er niet uit rijden (ok het is 5 min ), Willy Arts beter. Uphill crosst soms wta hard door de baan maar heeft wel kwaliteit. Willy Arts kon hem mooi wat op lengte rijden en toen zag je echt wel dat dat er beter uit zag. Ik vond Uptown niet veel aan, vond 90 pnt in finale echt teveel. Daarom ook gewonnen in grote finale alhoewel hij daar totaal niet bijzonder liep onder de gastruiters, galop was wel super, maar draf soms onregelmatig door de bocht (goed opgemerkt van Theo!). Van Game Boy bleef niet veel meer over doordat de gastruiters hem op eigen benen lieten lopen, leuk paard verder niks. De Metall vond ik ook super, wat een kracht! Ik vond het trouwens meer een Ferro dan een Metall, maar dat ter zijde. De beste ruin van Kennedy vond ik vreselijk kort in de hals, iehl, die Lancet was wel een heel fijn paard (letterlijk en figuurlijk, dat halsje!!!). Radetzky was een fijn paard, in de grote finale vond ik hem beter dan daarvoor, was wel lekker stout, Theo had zijn handen vol!
BTW: vonden jullie het ook zo apart dat de muziek direct na het winnen van Uptown 'Uptown Girl van Westlife' ging draaien? Hadden ze zeker al klaargelegd!?

Bij de 5-jarigen vond ik Trento B een aanfluiting. Ik geloof best dat dit een heel fijn paard is maar wat wordt deze hengst vreselijk voorgesteld. Als iemand wat meer rust in dit paard kan krijgen. Handen zitten zowat onder de oksels en dan maar met een kantelend hoofd door de bocht (niets over gehoord). Vond ook de De Niro x Inspekteur ook super, heel fijne merrie. Verder was Tolando 's middags echt super vervelend, heel hectisch. In de finale daarentegen liep hij super! Theo had hem heel fijn aan het lopen! Hij viel me echt mee!
Tot slot Dreamcatcher, het mooie aan dit paard vond ik dat het hem allemaal totaal geen moeite kostte. Hij was niet eens in het zweet, en hij bleef de gehele tijd in dezelfde takt lopen. Ongelofelijk wat een souplesse en fijne beweging. Het was misschien niet spectaculair met voorbeengezwaai etc. maar het was gewoon een superfijn paard dat terecht heeft gewonnen.
Vond het trouwens wel flauw dat Jespers bij dit paard als enige wat heeft gezegd over de beenstand, ik kan me niet voorstellen dat de andere 24 allemaal perfect op de benen stonden. Waarschijnlijk probeerden ze zich zo al wat in te dekken voor wat lagere punten.

Al met al: ik heb een paar heel fijne paarden gezien en genoten van de dag (mooi weer!).

wat deed Radetzky dan wel met Theo?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:04

Ik heb me ook vreselijk gestoord aan dat handjes-gebruik van Kim Leduc op Trento-B! Als daar iemand anders op gereden had, zag het er vast een stuk beter uit.
Dat halsje van die Lancet vond ik er gewoon eng uitzien! De verbinding hals-hoofd is zoooo iel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:22

De Metall uit de Purioso moeder die werd gereden door Jiska van den Akker; wie heeft haar gezien en wat vonden jullie van die merrie?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:23

petraaken schreef:
wat deed Radetzky dan wel met Theo?

Radetzky ging af en toe even laten weten dat hij ook nog wel wat te zeggen had. Bokje hier, sprintje daar, lekker bol maken. Ik kreeg er de zenuwen van (en was er al lang afgesprongen )

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:24

Yvonnelind schreef:
De Metall uit de Purioso moeder die werd gereden door Jiska van den Akker; wie heeft haar gezien en wat vonden jullie van die merrie?

Reed die in de finale?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:32

Ze mocht naar de pavo cup voor 5 jarigen... ik weet eigenlijk niet hoe het haar daar is vergaan; ze heet Triona SA

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:47

Die was dan niet in de finale donderdag, dus ik heb hem niet gezien.

Trouwens: wat is er met Undigo gebeurt?? Mijn hemel, als dat een dekhengst is dan is er niet veel van hem over (ik hoorde achter me verhalen over bewerken met een slof en dat ie daarom helemaal beroerd is..).

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:06

Ik vond Radetzky lekker vrolijk! Ik vind dat goed om te zien, is een wereld van verschil vergeleken met een Sandreo. Wat hem betreft kan ik het alleen maar met Basvdv eens zijn. Die heeft echt totaal geen plezier (meer) in het lopen en wekte gisteren de indruk heel erg nijdig en gespannen te zijn.

Het valt me op dat iedereen het over de Metall heeft, die vond ik zelf wat ondergewaardeerd, gelukkig ben ik niet de enige die hem leuk vond

Wat Trento betreft ben ik het met Sjappie eens, die vond ik veel mooier onder beide testruiters, al liep ie dan misschien ietsje minder "spectaculair".

Verder sprak Don Picardi me erg aan, het was jammer dat die niet wat meer over de rug en met wat meer ontspanning werd voorgesteld, want daar zit echt heel veel beweging in!

Het commentaar van de jury op Truppa dat die wat rijtypischer zou mogen zijn vond ik echt onzin, wat een fijn paard is dat zeg! Daar gaan we nog heel veel van horen denk ik. Beetje rare opmerking was dat, zo ff tussen neus en lippen door.

En ligt het nou aan mij of kan Willy Arts echt onwijs goed sturen! Ik kende hem totaal niet, hoorde later ook dat hij in Amerika zit, maar hij viel me echt op in positieve zin! Met het allereerste paard dat hij reed wilde het niet echt, maar over het algemeen had ik de indruk dat hij gemiddeld beter met de paarden overweg kon dan Theo Hanzon.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:07

Ja! Die Willy Arts, ik kende hem ook niet maar die kon goed rijden. Die kreeg Uphill ook best aan het lopen, maar idd de Metall niet (die moest van hem wat meer opwaartser lopen, tja, als je hem niet zo rijdt, lukt dat ook niet nee), maar verder echt dikke pluim.

In het algemeen wilde ik ook nog wat zeggen: wat hebben sommige ruiters de neusriemen keihard aangesnoerd zeg! Echt niet normaal, ook de sperriem gaat steeds strakker, je zag gewoon het 'vlees' eromheen staan, een schande dat niemand daar wat van zegt.

Verder: vinden jullie Theo ook zo'n leuke jongen om te zien

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:01

CGJ12 schreef:
Maar wel een prachtig koppie..........

Sandreo is een prachtig paard om te zien, maar daar win je geen zware dressuurwedstrijden mee. Je kan een prachtig standbeeld van de hengst maken, maar het is jammer dat teveel fokkers uitstraling boven kwaliteit in beweging en rittigkeit laten prevaleren.

kiana schreef:
Misschien had Sandreo zijn dag niet...........

Ik heb Sandreo vaak genoeg aan het werk gezien om te kunnen zeggen dat dit zijn normale gedrag is..Veel te lui en onwerkwillig om de zware dressuur aan te kunnen.

unamie schreef:
en.. Misschien vererft Sandreo wel een heel goed achterbeen
you never know

Sandro Hit uit een stamboekmerrie van Flemmingh, beide hengsten zullen niet de geschiedenisboeken ingaan als patente achterbeenverervers...
Achterbeengebruik is een absoluut vereiste voor een goed sportpaard, ongeacht de discipline. Deze hengst mist dat totaal, en zal in de fokkerij dat ook vererven. Zorg ervoor dat paarden in de basis goed verankerd zijn...dat mooie koppie is er veel makkelijker in te fokken, dan het slechte achterbeen er weer uít te krijgen...

Bij de vijfjarige paarden sluit ik me aan bij de mening van Sjappie. Al heb ik naast Dreamcatcher gestaan, en dat Frenk een opmerking maakte over de toontredende stand was wel terecht hoor...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:56

Sjappie schreef:
Die was dan niet in de finale donderdag, dus ik heb hem niet gezien.

Trouwens: wat is er met Undigo gebeurt?? Mijn hemel, als dat een dekhengst is dan is er niet veel van hem over (ik hoorde achter me verhalen over bewerken met een slof en dat ie daarom helemaal beroerd is..).

Hoe vaak heb je hem zien lopen, Sjajppie? Heb je hem afgelopen winter ook in Alverna gezien, bijvoorbeeld? Nee, zeker..Zo komen de verhalen de wereld in. Napapegaaien wat anderen zeggen is wel gemakkelijk vooral als het negatief is..

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:33

Eigenaresse trainde bij pavo-cup tovenaar HP heeft toch nog niet geholpen....

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:14

Bucephalus schreef:
Sjappie schreef:

Hoe vaak heb je hem zien lopen, Sjajppie? Heb je hem afgelopen winter ook in Alverna gezien, bijvoorbeeld? Nee, zeker..Zo komen de verhalen de wereld in. Napapegaaien wat anderen zeggen is wel gemakkelijk vooral als het negatief is..

Feit was dat hij liep als een natte krant.

Zowel Tango als Tolando waren niet echt aan het been, Tango had in iedergeval nog wat bluf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:23

BEn ik dan de enige die vond dat die Metall helemaal niets te zoeken had in de finale? Dat paard is 2 handen te kort, en buigt niet in de spronggewrichten, achterbeen blijft altijd achter de massa en hij kan alleen groot zweven...........

In mijn ogen heeft dat helemaal niets met een dressuurpaard te maken.......... ( Edward zal er echter vast wel wat van kunnen maken )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:13

Basvdv schreef:
Sandreo is een prachtig paard om te zien, maar daar win je geen zware dressuurwedstrijden mee.

Als je daar een Coby of een Anky op zet wint zo'n dier nog op 3 benen........

De gemiddelde rubinstein sleept de bak ook tijdens de proef, maar o wee wat winnen ze veel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 06:53

CGJ12 schreef:
Basvdv schreef:
Sandreo is een prachtig paard om te zien, maar daar win je geen zware dressuurwedstrijden mee.

Als je daar een Coby of een Anky op zet wint zo'n dier nog op 3 benen........

De gemiddelde rubinstein sleept de bak ook tijdens de proef, maar o wee wat winnen ze veel.

als ze er plezier in hebben en graag willen wel

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 07:48

ART_UMA schreef:
Feit was dat hij liep als een natte krant.

We hebben het hier wel over 4-jarigen, kleuters nog. Direct uit de trailer, 5 minuten de sterruiter erop et voila de ring in. Dan moet het ook allemaal onder het kritische oog van iedereen lopen als een trein. Je moet toch een gooi doen naar een topplaats bij het grote dekaantallencircus en ervoor zorgen dat de hengst erbij zit.
De ruiter van Undigo heeft beduidend minder ervaring een jonge hengst te rijden dan HP bijvoorbeeld. Zou dat niet schelen? Dat is alles wat ik wilde zeggen.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:57

Bucephalus schreef:
We hebben het hier wel over 4-jarigen, kleuters nog. Direct uit de trailer, 5 minuten de sterruiter erop et voila de ring in. Dan moet het ook allemaal onder het kritische oog van iedereen lopen als een trein. Je moet toch een gooi doen naar een topplaats bij het grote dekaantallencircus en ervoor zorgen dat de hengst erbij zit.
De ruiter van Undigo heeft beduidend minder ervaring een jonge hengst te rijden dan HP bijvoorbeeld. Zou dat niet schelen? Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Bijna helemaal eens, ik denk dat je als dekhengst alleen maar kan verliezen als je niet in de top terecht komt. Ik denk ook dat er daarom veel afzeggers waren. Het is maar de vraag of de dekaantallen hoger worden na de vertoning van Undigo. Tenzij je denkt dat negatieve reclame ook reclame is. Bij de PAVO is wel duidelijk dat een prof haast noodzakelijk is voor een goed resultaat (= hoog eindigen), al is het maar omdat de jury de ruiters goed kent.

Over de PAVO cup opzet kun je twisten, Dreamcatcher werd netjes voorgesteld en won, dat is hoopgevend. Misschien moeten er meer oefeningen in waarbij het "opgeprikte" lopen wordt "lekgeprikt". Wat dat betreft ben ik ook benieuwd naar de nieuwe proefjes.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:04

Bucephalus schreef:
[De ruiter van Undigo heeft beduidend minder ervaring een jonge hengst te rijden dan HP bijvoorbeeld. Zou dat niet schelen? Dat is alles wat ik wilde zeggen.
[/quote]

Geloof ik niet.
Je moet gewoon een sterke "bok" hebben.

Pavo-winnaar 2005. Uptown.

Afbeelding