Desiree schreef:Soms denk ik wel eens dat ze nare dingen heeft meegemaakt, maar ze was maar anderhalf jaar toen ze bij mij kwam. Veel meegemaakt hebben kon ze niet echt maar je weet het natuurlijk nooit.
Ik kan haar niet laten onderzoeken door de dierenarts. Er kan gewoon niemand bij komen, heel simpel. Een dierenarts kan haar dus ook niet aanraken en zo. ERg onhandig als je wilt onderzoeken.
een 1½ jarige kan zeker wel heel veel nare dingen meegemaakt hebben
ze heeft vast een soort trauma opgelopen of zoiets
ze heeft in ieder geval al jong ervaren dat er mensen zijn die niet te vetrouwen zijn
kan jij zelf dan ook niet bij haar komen en haar ontwormen?
anders zou je haar iets kalmerends kunnen geven voordat de dierenarts komt (wie weet heeft haar gedrag een lichamelijke oorzaak)
als je haar in het land zet bij een hengst om van haar "af" te zijn word het probleem alleen maar groter
en wat nu....als ze een veulen krijgt??
die neemt onmiddelijk het (wantrouwende) gedrag van haar moeder over en zit je met 2 paarden waar jij niets mee kan..
en stel...er zijn complicatie's bij de bevalling en de dierenarts mag niet eens in de buurt komen.. heb je daar als eens over nagedacht??
Desiree schreef:Ik was in het begin echt wel blij met haar hoor. Ze is tenslotte mooi en ze kan heel fijn bewegen. MAar ze heeft het een beetje verbruid bij mij.
ik denk eerder dat het andersom is!
de MENSEN hebben het verbruid bij je 2 jarige paard
hou je haar dan alleen nog omdat ze zo mooi is en zo goed kan bewegen??
je kan haar beter verkopen aan iemand die veel gevoel en ervaring heeft met jonge paarden..en bekend is met gedragsproblemen
iemand die haar leuk vind en met haar aan de slag gaat
alleen DAN heeft ze nog kans om een normaal paard te worden
gun haar die kans.. ook al zal je er w.s heel weinig geld voor krijgen
maar eerst een onderzoekje door de dierenarts en de vrucht weg laten spuiten als ze toch drachtig blijkt te zijn lijkt mij wel een eerste stap op de "goede" weg....elk paard verdient een kans ook ZIJ
Effect is hetzelfde
Een jong, onbeleerd paard met een gebrek én een veulen. Zou ik zelf niet snel voor kiezen...