appaloosa keuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rozebottel

Re: appaloosa keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:28

En heeft iemand de uitslagen van de keuring van vandaag? Ben erg benieuwd in de klasse gevlekte merrieveulens (1.56 en groter)!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 17:19

Helaas, die rubriek heb ik niet gezien. Weet alleen dat ze zeer streng waren, behalve bij de merrieveulens, die rubrieken gingen nog wel.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 18:11

in mijn rubriek was van de drie, twee ster geworden en spotty 2de premie.

zoek nu moeder van spotty genaamd dolly, vader is alex van kamperweg. moeder daniel, wie weet waar ze is?
eigenaar op papier is beertink uit heelweg.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 18:13

Whaha , die uitslagen weet ik niet meer !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:23

Ha, dan deed jouw Spotty het beter dan mijn Neon Light, die stond 2de met een 3de premie. Gelukkig vond ik ze zelf wel de beste van de rubriek (mijn kanjer ) en ik hang er zelf wel een oranje lintje aan.
Ik vond dat ze zeer gul waren met tweede premies, zeker bij de kleine maat rubrieken. Kreeg met mijn veulen als commentaar "zeer chique veulen met hele goede bewegingen", verder niks, stond op kop, maar wel een 2de premie.
Gelukkig vonden de omstanders het niet kloppen en hem een heel best veulen, hij stond ook volop in de belangstelling.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:27

en zonde dat je hem al verkocht had.
ik vond het bij mijn ook niet helemaal kloppen.
die voor haar stond (laatste van de drie in boekje) liep erg stram en onregelmatig, maar ze konden spotty geen eerste geven, reden is omdat dolly in veulen boek zit. maar dat ze die schimmel ster gaven dat vond ik niet kloppen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:30

Schimmel? Heb die rubriek niet gezien, vertel!

En waarom zonde dat ik hem al verkocht had? Ben nieuwsgierig!

Had ik jou nu ook gezien bij het secretariaat toen ik mijn paspoort kwam afgeven???

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 19:57

ja dat was ik, en ik weet zeker dat je veulen hoger kon komen en wie weet ooit voor dekdienst.
ik had een fewspot annet van pipihoeve? deze was zeker wel een eerste premie waart, maar er liep een shimmel bij met super kleine stipjes (haast niet te zien) op papier was het een panterbont? maar goed deze mag best boven spotty staan, maar vond niet dat deze ster mog worden met haar onregelmatige stap.

Afbeelding

heb jij ook foto's van moeder en veulen van op de keuring?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:13

Haha, mijn veulen wordt opgefokt voor de hengstenkeuring. En als ie dat niet mocht halen wordt hij veterinair gekeurd en heeft hij daar een hele stal vol met merries. En je was niet de enige die dacht dat mijn veulen hoger kon komen.
Die schimmel was ook een few spot toch? Stonden bij ons geparkeerd.

En natuurlijk heb ik foto's!
Wat te denken van deze?

Afbeelding

Ik heb de foto's op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=462290&hilit= staan.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:26

als dat een fewspot is ben ik pippi langkous, die eerste wel "annet" maar de tweede komen de kernmerken voor fewspot niet over een.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 20:32

anke hoe hebben jullie het gedaan, op de keuring?
helaas heb ik jullie niet gesproken, had graag wat meer over femke/spotty willen weten. bv hoe kunnen we haar het beste benaderen en zo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:44

loes-freke schreef:
als dat een fewspot is ben ik pippi langkous, die eerste wel "annet" maar de tweede komen de kernmerken voor fewspot niet over een.

Tja, ik kan het niet zien op de foto, en ik kan me Jolly ook niet echt voor de geest halen. En ik weet ook niet wat er achter de moeder van Jolly zit.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 10:58

Ik heb nog een duidelijke foto wat ik dacht dat dat jolly is, zal hem even oploaden dan moet je maar even kijken of het der is
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:10

Voor mij ziet die er uit als een appaloosa, maar ik kan de schimmelfactor bij een few spot maar moeilijk zien.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 11:20

fewspot moet kleur in lies en bij okksels hebben zie die andere en dat heeft deze niet.

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:37

Dat hoeft helemaal niet. Onze halfzus van anette die wij al als veulen hebben heeft dat ook niet. En je kunt een paard niet zomaar beschuldigen dat het een schimmel is, dan moet je eerst het paard van nu mat veulenfoto's van toen vergelijken.

De merrie liep trouwens helemaal niet onregelmatig (ik als toekomstig dierenarts heb dat namelijk absoluut niet gezien!) Als ze dat namelijk wel deed dan hadden ze haar ten eerste geen ster gemaakt en dan hadden ze haar net als die merrie met dat mooie veulen van Sammy ook de ring uitgestuurd!

Dus al die zwartmakarij is nergens voor nodig, kijk eerst naar je eigen dier(en) voordat je commentaar levert!

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 11:40

De halfzus is btw Sara en volgens de regelementen, moet een fewpot kleur hebben op de harde delen en wat zien hier.... Duidelijke vosaftekening op beide voorknieen!!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 12:02

loes-freke schreef:
anke hoe hebben jullie het gedaan, op de keuring?
helaas heb ik jullie niet gesproken, had graag wat meer over femke/spotty willen weten. bv hoe kunnen we haar het beste benaderen en zo.

onregelmatig heb ik niet gezien bij die merrie, ik zou wel een vraagteken bij de kleur hebben gezet....en dat dus richting schimmelfactor denkende (dan kun je geen ster worden)

een 1e premie had femke wel kunnen krijgen, maar de jury mistte wat kracht en bespiering, daarom kreeg ze een 2e. (best netjes hoor!)
Ster zal ze niet kunnen worden, omdat haar papier er niet aan voldoet

Ik had van een grote rubriek entermerries een 5e plaats met een 2B premie. (geloof een stuk of 11 pony's)
ik had een 2A (eenkleurige twenter, alleen in de rubriek)

En ik had een 4e plaats (1 na laatste) met een 1D premie, Soraya was als enter 1A, als twenter 1B en nu als driejarige 1D, ze kan geen ster worden omdat haar vader een hvb heeft maar daar doet de kwaliteit niet aan af

tweede premies: tja, dit was ik ook niet gewend, maar die vlogen eruit, normaal was dit het geval met de 1e premies. Op zich wel prettiger dat ze strenger gaan kijken, maar heb toch liever een oranje!
En idd het commentaar, vaak was er weinig of niets verkeerds over te zeggen en dan toch een tweede, vond wel dat ze dat iets sterker mochten maken. Waarom geen 1e? dan bijv. de bweging kwam te kort of de halslengte is niet optimaal, of het hoofd is te grof of zoiets. Dat commentaar krijg je bij het NSPS (moet je wel om vragen en ook nog nadrukkelijk)

Ach....die tweedes vielen wat tegen, die 4e plaats ook, maar daar doen we het maar mee

Ik heb jullie langs zien komen en hoe ontspannen Femke liep met iemand erop aan een los teugeltje, denk ik dat jullie prima weten hoe je met haar om moet gaan!

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 13:05

ik wil even zeggen dat jolly als veulen vos panterbont WAS, dus ik vermoet dat er inderdaad verbleeksfactor in zit.
maar goed ik ben geen jury.
jaren geleden kwam ik met lisa op de keuring en toen gaven ze me ook ster, wat later bleek dat ze niet ster mocht worden wegens oncompleet afstammeling. dus jury's maken ook fouten. maar ik ben tevree met de tweede premie, met al wat wij te stellen met haar gehad hebben.
en jammer anke dat je ons niet aan gesproken heb.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 13:24

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:11

loes-freke schreef:
ik wil even zeggen dat jolly als veulen vos panterbont WAS, dus ik vermoet dat er inderdaad verbleeksfactor in zit.
maar goed ik ben geen jury.
jaren geleden kwam ik met lisa op de keuring en toen gaven ze me ook ster, wat later bleek dat ze niet ster mocht worden wegens oncompleet afstammeling. dus jury's maken ook fouten. maar ik ben tevree met de tweede premie, met al wat wij te stellen met haar gehad hebben.
en jammer anke dat je ons niet aan gesproken heb.

we stonden op het punt om de ring in te gaan, dus dat kwam even niet goed uit en daarna heb ik je helaas niet meer gezien

Ik heb een keer (vorig jaar of het jaar daarvoor) meegemaakt dat we een ster-lint kregen bij Soraya, ze was dus EN niet oud genoeg EN haar afstamming was niet in orde om ster te kunnen worden!
Dus jury's maken idd fouten, het zijn tenslotte ook maar mensen

Als ze panterbont is geweest dan is het dus duidelijk dat ze de schimmelfactor heeft~!

SuperMinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:26

misschien wel, maar ik denk eigenlijk dat ze een fout hebben gemaakt. Vorig jaar stond er bij onze drie jarige merrie van Falco dat ze vos roan panterbont was, terwijl zij zwart few spot was en haar moeder juist vos roan panterbont was. Foutje kan dus ingeslopen zijn bij het invoeren van de gegevens, dat blijft ook mensenwerk!

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:31

Neonlight schreef:
15??? Hebben jullie er dan nog een stuk of 8 bijgeschreven? Heb op de lijst van eigenaren gekeken in het Appaloosa Nieuws, maar zie daar een aantal eigenaren met 7 paarden/pony's, en dat is het meeste.

Het waren er 13 die mee gingen, maar we gingen met pony's die mee gingen hebben twee verschillende eigenaren. Maar de mensen wonen samen.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:02

sunrice schreef:
Neonlight schreef:
15??? Hebben jullie er dan nog een stuk of 8 bijgeschreven? Heb op de lijst van eigenaren gekeken in het Appaloosa Nieuws, maar zie daar een aantal eigenaren met 7 paarden/pony's, en dat is het meeste.

Het waren er 13 die mee gingen, maar we gingen met pony's die mee gingen hebben twee verschillende eigenaren. Maar de mensen wonen samen.

neem aan, aan je naam dat je stal nijhof en sundance bedoeld

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 09:48

@serenta, volgens mij stonden jullie schuin tegenover ons, met dat schriklint bij de trailer? met een appaloosamerrie met een vos-veulen?!
Denk ook dat ze Nijhof en Bernadette bedoelt.