Wie heeft er een Balzflug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geral

Re: Wie heeft er een Balzflug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:39

hier een Balzflug x Wolfgang, Z2 dressuur

Afbeelding

Een heel fijn paard, lief en zeer aanhankelijk, ik vind hem niet eenkennig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:57

Ik vind dat eenkennige juist een mooie eigenschap. Hou niet van allemans vrienden.

Estar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:13

Hoi!!

Mijn vriendin Aniek (Anike hier) heeft een merrie wiens vader Balz is.. Deze dame is echt een plaatje!! Je zou eigenlijk een keer op haar profiel moeten kijken voor foto's. Het is echt een heel leuk paard!!

Groetjes Esther

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:36

@Geral, gave foto zeg! Precies het zweefmoment!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:28

Ik rijd een balzflug kom en veel bekende dingen tegen.
Eenkennig, eigen willetje, heel veel truukjes om onder het werk uit te komen.
Hij laat niet veel mensen op zich rijden, probeert ze vrijwel allemaal eerst uit en als blijkt dat je van wanten weet geeft hij zich over. Maar probeerd het wel tussen door om weg te piepen als je hem niet goed bezig houdt.
Springen vindt hij geweldig, al is dit niet zijn sterkste kant. Maar als er een hindernis in de baan staat dan gaan de oortjes erop en is hij helemaal blij
Verder is het een schat van een beest als hij je kent en hij heeft echt mijn hart gestolen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:59

me moeder heeft een balzflug van een kennis gereden,een super dier met prachtige gangen. ze heeft er zelfs mee in de krant gestaan.
btw ze is er Z2 meegeworden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:10

Gewoon gaan kijken!

Uit de moeder van mijn nieuwe veulen komen 2 Balzflugs (Rowena en Sunday NB) Zij hebben beide pavocup finale gelopen met super punten en zijn inmiddels op 8 en 7 jarige leeftijd Z2 en ZZL startgerechtigd.........

Plus bij mij op stal staan ook twee balzflugs en die zijn superbraaf!

en daarbij hebben paarden ook een moeder, waarvan ze toch het meeste meekrijgen......

Succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 08:11

We hebben gisteren zelf even gekeken en de buigproef was naar ons idee nu goed. Hij wordt dus deze week opnieuw gekeurd hierop, hopelijk is ie dan goed en komt ie gauw naar mij!!!!!!
Vindt em helemaal geweldig!!!
En ondanks alle Balzflug-dingetjes: we zien wel, ik weet zeker dat als ik dit paard voor me win hij straks alles voor me doet en ik een vriend voor het leven heb!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:06

Ik wens je veel succes en ben benieuwd naar zijn looks

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:11

Nou ik heb dus ook een balzflug paard gehad en het zijn inderdaag eenkennige paarden. Met een eigen karakter. Maar heb er verder geen goede ervaringen mee. Het was wel een plaatje van een paard en kon ook flink bewegen.
Maar ik vind wel dat het gestresste paarden zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:51

Mijn ervaring is dat Balzflug vaak rille paarden geeft..dus je moet zelf gewoon rustig zijn en goed weten wat je doet..de paarden die ik gezien heb van hem,waren vaak groot en lang..maar wel hele mooie sierlijke paarden.Met hele goede bewegingen,vaak erg ruim..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:04

En is het hem nu geworden?

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:05

Ik heb mijn bloed mooie Balzflug 1 jaar geleden verkocht!! Ik denk nog heel vaak aan hem terug! Het is en blijft een prachtig paard die als 2 druppels water op zijn vader leek, kleur, aftekeningen, karakter, vooral zijn draf ohhhh, echt alles!!

Als 3,5 jarige heb ik hem toen gekocht van zijn fokker, hij was toen net van de hengstenkeuring vandaan. Al snel moest hij gecastreerd worden want hij was niet de makkelijkste.. Als 4,5 jarige ben ik toen gaan starten. Binnen nog geen jaar waren we al Z2!! Het ging als een trein. Zo slim, zo heet, zo gevoelig zonder sporen te rijden. Alles is aanwezig talent voor piaff, passage, zo mooi draven, goed stappen, goede galop.. Maar...
Het enige wat hem dwars zat en dat is Balzflug eigen zo heet en zo zenuwachtig dat je er niet goed mee om kan gaan! Hij zou zichzelf dood lopen!! Blijven gaan! Dat is een goeie eigenschap maar in mate!

Dit paard leefde in zijn eigen wereld je kon geen contact met hem krijgen.. Ik mocht Z2 gaan rijden we hadden al alles gewonnen maar toen kwamen de wissels die hij al snel door had maar ... toen wist hij dat ze na de contra galop er aan zouden komen! Pis neidig!! Helemaal over de kook!! Als je ook maar de indruk gaf dat je hulp wilde geven?? Hij was van te voren al 20 keer overgesprongen en ja dan nog hulp geven nou heb er wakker van gelegen! Schoppen naar je been! Niet normaal! Dit heb ik om precies 5 jaar volgehouden. Toch maar weer op concours gaan, toch maar weer proberen.. Maar nee... hoe is het mogelijk??? Zo'n mooi paard, zoveel talent?? Maar hij had gewoon schijt aan je.. Dan ging je weer de proef in met een smile! VANDAAG GAAT HET LUKKEN... maar na het eerste rondje galop... heeter en heeter en nog heeter.. niet meer te rijden.

Het is een paard dat keihard is voorzichzelf! Als hij iets niet wil stop er maar mee want het lukt je toch niet! Zoveel geduld moet je hebben.. en dat had ik zeker maar ooit gaat je geduld opraken. Wat wil je?? Verder in de dressuur of zo blijven rijden??

Hij was 11 jaar toen ik het had gehad met hem. Pijn in mijn hart heel erg veel pijn! Maar keuzes maken. Misschien lag het aan mij??? Ik wilde hem niet gelijk verkopen, het is een beest geen voorwerp en mijn beest.. OKE opzoek naar een andere amazone.. de vrouw van mijn trainer (GRAND PRIX amazone) oke moet goed komen.. we gaan het proberen. Zij hem een tijd rijden en starten kijken of het beter zou gaan. Het ging niet veel beter.. De klap kwam hard aan maar had het wel verwacht.. aan de ene kant verdrietig aan de andere kant opgelucht.. Ze zei dat het haar ook niet ging lukken!! (het lag dus niet alleen aan mij)..

Binnen 2 maanden was hij verkocht naar Amerika!! Ik heb hem zelf weggebracht naar Schiphol... gejankt bij het leven!! Vind het nog steeds zo erg! Mijn mooie zwarte....

Ik kreeg al snel een nieuw paard een 3 jarige Ferro.. Had totaal geen vertrouwen meer maar het is goedgekomen hij is nu 6 jaar we zijn Z2 dressuur met 19 winstpunten!! Al een aantal keer kampioen geweest.. en wat een karakter!! Heel brutaal maar toch eerlijk! Hij gaat door het vuur voor mij, hij zal mij nooit in de steek laten!! Nu weet ik wat ik miste aan mijn Balzflug... De hechte band! Salo mijn nieuwe paard is mijn maatje!!!

En bij deze het hoeft niet zo te zijn dat alle Balzflugs hetzelfde zijn maar ik wil er nooooooooooooit meer 1!!! Echt niet! Ik ken er meer in mijn omgeving die zo zijn! VEEELSTE HEET! STAKEN!!! Je in de steek laten! Ze leven in hun eigen wereld, je krijgt geen contact met ze.. Heet, zenuwachtig en stress!!!! Ik denk dat je een Balzflug moet hebben met een fijne rustige betrouwbare moederlijn.. Bij mijn Balzflug zat er Dageraad achter en AMOR!!! Dat zegt al genoeg.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:14

Lynne81 schreef:
Ik heb mijn bloed mooie Balzflug 1 jaar geleden verkocht!! Ik denk nog heel vaak aan hem terug! Het is en blijft een prachtig paard die als 2 druppels water op zijn vader leek, kleur, aftekeningen, karakter, vooral zijn draf ohhhh, echt alles!!

Als 3,5 jarige heb ik hem toen gekocht van zijn fokker, hij was toen net van de hengstenkeuring vandaan. Al snel moest hij gecastreerd worden want hij was niet de makkelijkste.. Als 4,5 jarige ben ik toen gaan starten. Binnen nog geen jaar waren we al Z2!! Het ging als een trein. Zo slim, zo heet, zo gevoelig zonder sporen te rijden. Alles is aanwezig talent voor piaff, passage, zo mooi draven, goed stappen, goede galop.. Maar...
Het enige wat hem dwars zat en dat is Balzflug eigen zo heet en zo zenuwachtig dat je er niet goed mee om kan gaan! Hij zou zichzelf dood lopen!! Blijven gaan! Dat is een goeie eigenschap maar in mate!

Dit paard leefde in zijn eigen wereld je kon geen contact met hem krijgen.. Ik mocht Z2 gaan rijden we hadden al alles gewonnen maar toen kwamen de wissels die hij al snel door had maar ... toen wist hij dat ze na de contra galop er aan zouden komen! Pis neidig!! Helemaal over de kook!! Als je ook maar de indruk gaf dat je hulp wilde geven?? Hij was van te voren al 20 keer overgesprongen en ja dan nog hulp geven nou heb er wakker van gelegen! Schoppen naar je been! Niet normaal! Dit heb ik om precies 5 jaar volgehouden. Toch maar weer op concours gaan, toch maar weer proberen.. Maar nee... hoe is het mogelijk??? Zo'n mooi paard, zoveel talent?? Maar hij had gewoon schijt aan je.. Dan ging je weer de proef in met een smile! VANDAAG GAAT HET LUKKEN... maar na het eerste rondje galop... heeter en heeter en nog heeter.. niet meer te rijden.

Het is een paard dat keihard is voorzichzelf! Als hij iets niet wil stop er maar mee want het lukt je toch niet! Zoveel geduld moet je hebben.. en dat had ik zeker maar ooit gaat je geduld opraken. Wat wil je?? Verder in de dressuur of zo blijven rijden??

Hij was 11 jaar toen ik het had gehad met hem. Pijn in mijn hart heel erg veel pijn! Maar keuzes maken. Misschien lag het aan mij??? Ik wilde hem niet gelijk verkopen, het is een beest geen voorwerp en mijn beest.. OKE opzoek naar een andere amazone.. de vrouw van mijn trainer (GRAND PRIX amazone) oke moet goed komen.. we gaan het proberen. Zij hem een tijd rijden en starten kijken of het beter zou gaan. Het ging niet veel beter.. De klap kwam hard aan maar had het wel verwacht.. aan de ene kant verdrietig aan de andere kant opgelucht.. Ze zei dat het haar ook niet ging lukken!! (het lag dus niet alleen aan mij)..

Binnen 2 maanden was hij verkocht naar Amerika!! Ik heb hem zelf weggebracht naar Schiphol... gejankt bij het leven!! Vind het nog steeds zo erg! Mijn mooie zwarte....

Ik kreeg al snel een nieuw paard een 3 jarige Ferro.. Had totaal geen vertrouwen meer maar het is goedgekomen hij is nu 6 jaar we zijn Z2 dressuur met 19 winstpunten!! Al een aantal keer kampioen geweest.. en wat een karakter!! Heel brutaal maar toch eerlijk! Hij gaat door het vuur voor mij, hij zal mij nooit in de steek laten!! Nu weet ik wat ik miste aan mijn Balzflug... De hechte band! Salo mijn nieuwe paard is mijn maatje!!!

En bij deze het hoeft niet zo te zijn dat alle Balzflugs hetzelfde zijn maar ik wil er nooooooooooooit meer 1!!! Echt niet! Ik ken er meer in mijn omgeving die zo zijn! VEEELSTE HEET! STAKEN!!! Je in de steek laten! Ze leven in hun eigen wereld, je krijgt geen contact met ze.. Heet, zenuwachtig en stress!!!! Ik denk dat je een Balzflug moet hebben met een fijne rustige betrouwbare moederlijn.. Bij mijn Balzflug zat er Dageraad achter en AMOR!!! Dat zegt al genoeg.

Precies mijn paard, alleen die begon er eerder mee dan de Z2, hij begon met de m1 al. En hoe je alles omschrijft ik heb er verder niet veel aan toe te voegen het is bij mij precies hetzelfde gegaan. Maar weet je wat er van terecht is gekomen?? Die van mij leeft dus niet meer.

Ik heb trouwens een keer tegen je gerden op Salo in het L2 geloof ik. Toen ik dus nog op mijn Balzflug reed en hij het nog goed deed. Het was in Delft. Kan je je dat nog herinneren??? Het was een zwart paard we reden tegelijkertijd los. Voor foto's van hem zie viewtopic.php?f=22&t=472465&hilit=

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 21:47

jeetje...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 08:47

Ach, ik raak er nog steeds niet van over de kook hoor!
Mijn vriendin heeft 2 Balzflugs op stal, achter eentje zit zelfs nog Vasco, ook niet makkelijk, maar het enige wat ik kan her leiden op 1 van die 2 is dat die inderdaad wat snel nerveus kan zijn maar staken? Nee hoor, nooit gedaan. Die andere al helemaal niet, die heeft als moederlijn Vesins, volbloed dus ook. Ook geen probleem, superbraaf paard, een watje zelfs!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:08

Nu we het toch over nakomelingen van Balzflug hebben: ik heb een vos, zijn er meerdere mensen met een vos? Ik zie alleen maar donkere nakomelingen Niet dat het belangrijk is maar ik ben gewoon nieuwsgierig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:52

Hee Lynne,

In jouw verhaal herken ik precies mijn merrie, zij is een Balzflug x Pion x Amor. Precies zoals jij omschrijft is zij ook, veel te heet en met de wissels flipt ie. In mijn profiel staan foto´s.

Maar je hebt nu een hele gave aan Salo dacht ik, bloedmooi paard! En je jonge Metall vind ik helemaal geweldig! Ben al vanaf Prinsenstad fan van hem!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:58

En toch was de Balzflug uit de Formateur x Cadmuss xx wel echt een super paard met een super karakter. Hij was hengst, maar niet teveel. Heet op de goede manier en op de grens te rijden. Wel in de waarde laten maar hij liet je nooit in de steek.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:29

nadina schreef:
Nu we het toch over nakomelingen van Balzflug hebben: ik heb een vos, zijn er meerdere mensen met een vos? Ik zie alleen maar donkere nakomelingen Niet dat het belangrijk is maar ik ben gewoon nieuwsgierig

Sunday NB is een Balzflug vos. Die loopt op dit moment in het Z geloof ik.
Hier een foto van hem.

Afbeelding

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:32

@ Suzanne F. Ik vind het wel apart bloed Balzflug x Pion van jou paard. Nog nooit gehoord van een Balzflug x Pion.
Die van mij was dus een Balzflug en nu rij ik op een Pion.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:48

Leuk die foto! Dan ook maar een foto van die van mij Niet zo'n charmante foto maar goed, het geeft een idee.
Afbeelding

(Balzflug x Emilion)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:39

Waar is je hoofd?

Ja wel aparte combi ja Balzflug x Pion x Amor. Ik heb m zelf niet verzonnen. Wel de Ferro daarop...

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:17

Luigi schreef:
Lynne81 schreef:

Precies mijn paard, alleen die begon er eerder mee dan de Z2, hij begon met de m1 al. En hoe je alles omschrijft ik heb er verder niet veel aan toe te voegen het is bij mij precies hetzelfde gegaan. Maar weet je wat er van terecht is gekomen?? Die van mij leeft dus niet meer.

Ik heb trouwens een keer tegen je gerden op Salo in het L2 geloof ik. Toen ik dus nog op mijn Balzflug reed en hij het nog goed deed. Het was in Delft. Kan je je dat nog herinneren??? Het was een zwart paard we reden tegelijkertijd los. Voor foto's van hem zie viewtopic.php?f=22&t=472465&hilit=

Hoi Luigi, ik kan mijn nog wel vaag iets herinneren.. Ik vond het wel een mooi paard geloof ik. Maar als ik een mooie zwarte of donker paard zie lopen draai ik al snel mijn hoofd om!! Spijtig van je paard..

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:26

Suzanne F. schreef:
Hee Lynne,

In jouw verhaal herken ik precies mijn merrie, zij is een Balzflug x Pion x Amor. Precies zoals jij omschrijft is zij ook, veel te heet en met de wissels flipt ie. In mijn profiel staan foto´s.

Maar je hebt nu een hele gave aan Salo dacht ik, bloedmooi paard! En je jonge Metall vind ik helemaal geweldig! Ben al vanaf Prinsenstad fan van hem!

Hoi Suzanne, tof dat je fan bent van mijn jonge Metall!! Was hem er even vergeten bij te zetten.. OEPS! Hij is ook mijn maatje hoor!haha hij doet het heel goed hoor! Ik mag al M1 starten maar heb hem nu al een tijdje thuis gehouden want wil hem heel houden en hij moet sterker worden. Ik heb op dit moment 2 prachtige paarden waar ik super trots op ben!

Het is jammer dat je paard ook zo flipt.. Ik probeerde altijd mijn Balzflug geestelijk heel moe te krijgen, lichamelijk heeft geen zin.. Heel veel galop, schakelen contra schakelen en bijna geen wissels en consequent met je benen zijn.. doodstil dat werkte aardig.. maar je word er doodziek van. Maar het blijven mooie paarden! haha