Boek Grondleggers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:17

Ps. zou de rekening nog achteraf komen dan??

flyfly

Re: Boek Grondleggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:28

Misschien wel , misschien niet.
Misschien hebben wij wel een misdruk.
De hengsten met de letter N staan er maar in tot en met Nimrod.
Alles wat er na komt staat er niet in zoals Noorderlicht , Nosco , Nubert .
Ga zo maar door.
Zou dit een foutje zijn of hebben ze de grootste zeurders maar vast een onvolledig exemplaar gestuurd?
Of heb ik dit alleen met mijn boekje.
Er staan ook geen paginanummers op de bladzijden.
Verder niets op aan te merken hoor , begrijp me niet verkeerd.
Waar ik ben is het boekje ook.
Graag reacties.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 11:49

bellen met Reed en melden!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:28

Nou , ik heb gebeld met Reed.
Na een stuk of 3 mensen aan de lijn te hebben gehad kwam er iemand zeggen dat die hengsten waarschijnlijk van geen betekenis waren geweest voor de fokkerij.
Ik zei : En Nubert dan , die was preferent.
Ja, nou dat wist hij dan ook niet. Hij was immers van de administratie.
Hij zou het verder navragen en terug bellen.
Daar ging de telefoon weer.
Hij zei : Het is voor ons niet zo'n leuk bericht maar er was een heel katern met hengsten verdwenen. Dat is balen. Dat kost geld.
Nu neem ik toch aan dat wij (met inderdaad een soort misdruk ) een nieuw boekje krijgen of anders een aanvulling.
Dat laatste lijkt mij niet erg handig omdat je dan altijd weer met 2 boekjes zit te knoeien.
We zullen wel zien dus.
Over de rekening hoef je je niet druk te maken want die kwam van de KWPN, daar hadden de meesten het ook besteld.

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:55

Goed van je flyfly! Bespaart mij ook belwerk. Inderdaad vreemd en wel suf, neem me niet kwalijk... Een heel katern weg..

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:10

Zo dat is wel balen! Maar ik heb 'm vandaag nog niet gehad iig.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:31

De rekening is gekomen vanmorgen. Met een verhaaltje erbij dat ze problemen hadden bij het versturen van het boek. Ze repten geen woord over dat het boek niet compleet was.
Er staan namelijk geen hengsten in vanaf de hengst Nimrod 1328 NWP.
Wij hebben een incompleet boek en heb geen zin om daarvoor te betalen. Wat denken jullie ervan?
Is er misschien al iemand die wel een compleet boek heeft?
Graag reacties.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:34

Ik heb nog steeds geen exemplaar, maar ik zou geenzins betalen voor een misdruk. Dus opnieuw bellen, en zeggen dat je óf een goede druk wilt of (als je dit wilt) korting op dit exemplaar. Maar zeker géén volle mep betalen. En ook erbij zeggen dat je dit al gemeld had.

In de ids stond ook advertentie dat het boek te koop was en ik neem aan dat die misdrukken dan al wel hebben opgelost.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:28

Ik zal eens even goed kijken of mijn boek wel klopt... Had ook nog geen rekening gehad (boek echt bij Reed Business besteld) dus mss ligt die vandaag ook wel in de brievenbus. Maar ik ben zeker niet van plan voor een onvolledig boek te betalen, dan wil ik eerst de aanvulling of een vervangend exemplaar en eerder betaal ik niet. Er is al zoveel mis gegaan bij dit boek, wie weet wat er met een aanvulling/vervanging misgaat en dan heb je betaald voor iets dat niet klopt. Met een evt. korting zou ik nog kunnen leven en dan bijv. de rest betalen als de aanvulling is afgeleverd. Dit boek is echt zo'n voorbeeld van "als het mis begint te gaan dan blijft het mis gaan" lijkt het wel. Murphy's law ofzoiets?

TequilaRos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 16:29

Ook ik heb nog steeds niks ontvangen, maar ook zeker niet betalen voor een misdruk of onvolledig boek.

Ik wacht maar weer af....

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:57

flyfly schreef:
Nou , ik heb gebeld met Reed.
Na een stuk of 3 mensen aan de lijn te hebben gehad kwam er iemand zeggen dat die hengsten waarschijnlijk van geen betekenis waren geweest voor de fokkerij.
Ik zei : En Nubert dan , die was preferent.
Ja, nou dat wist hij dan ook niet. Hij was immers van de administratie.
Hij zou het verder navragen en terug bellen.
Daar ging de telefoon weer.
Hij zei : Het is voor ons niet zo'n leuk bericht maar er was een heel katern met hengsten verdwenen. Dat is balen. Dat kost geld.
Nu neem ik toch aan dat wij (met inderdaad een soort misdruk ) een nieuw boekje krijgen of anders een aanvulling.
Dat laatste lijkt mij niet erg handig omdat je dan altijd weer met 2 boekjes zit te knoeien.
We zullen wel zien dus.
Over de rekening hoef je je niet druk te maken want die kwam van de KWPN, daar hadden de meesten het ook besteld.

Tandjes, het was mij nog niet opgevallen, maar ik had 'm gekocht bij mediaboek.nl. Moet ik daar ook ff gaan klagen!!!!

wechelshof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:14

hoi,

ik heb hem ondertussen ook ontvangen (tussen kerst en nieuwjaar) en heb nu ff gecontroleerd : bij mij ook maar tot Nimrod ....

nog geen rekening ontvangen....

Heeft er eigenlijk iemand een boek dat wel volledig is????

misschien moeten we een gezamenlijke actie ondernemen om
de prijs te laten aanpassen?

groetjes
karin

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:32

Gisteravond even gecheckt: idd niet compleet. Ik had al gezien, toen ik de stamboom van Eliene naliep, dat Nova Zembla ontbrak, maar ik nam toen aan dat die te 'nieuw' was, dus van na 1970. Mss is dat wel zo, maar ik had dus even over het hoofd gezien dat er na Ni... helemaal geen N-paarden meer instonden... Ik ga zo maar even naar Reed bellen, want ik kreeg dus gisteren ook de rekening in de bus...

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:45

Ik heb gisteren ook de rekening gehad, ben benieuwd wat je als antwoord krijgt Eliene.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:59

Inderdaad . Nova Zembla staat in het grote hengstenboek.
Alle hengsten tot en met de letter H, indertijd nog ingeschreven in het Sgldt
die staan in het boekje Grondleggers. Vanaf de letter I staat er niet meer in want toen werd het Stb. Die staan dus allemaal in het grote hengstenboek.
Ben blij dat jullie er ook zo over denken dus we moeten maar wat ondernemen.
Allemaal bellen ofzo

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:27

Nou, ik heb dus gebeld. Werd even verbaasd gereageerd maar ik heb tegen de mevrouw van de klantenservice gezegd dat het bekend moest zijn en ik zeker niet de enige was. Ik kreeg het verzoek het boek terug te sturen (antwoordnummer 2045, 7000 SJ Doetinchem en ik zal de rekening maar bijvoegen) en dan krijg ik een nieuwe toegestuurd. Ze heeft mijn gegevens genoteerd zodat ze weet dat het boek er aan komt. Gaan we dus maar even doen!

Voor mensen die ook willen bellen voor deze regeling: ik heb Reed Business Information gebeld op nr 0314 358358.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:34

Dus, ik moet nog even wachten met het boek bestellen? Het werd in een advertentie helemaal de hemel in geprezen. Dat er ook geen foto's bij zitten, dat is juist zo leuk om die oude types te zien.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:39

Het bevat wel wat foto's, maar niet heel veel, nee.

Vind het toch wel wat tragisch (en vaag grappig) dat je een jaar wacht op een boek en dat het dan ook nog niet in orde is. Ik bedoel, alles wat fout kan gaan, gaat ook fout!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:43

Ik stel me zo voor dat de foto's van Jacob Melissen en zijn vader er niet inzitten en dan blijft er zeker van voor 30 jaar terug weinig over.

Raar dat de kopers moeten lijden onder een belangenconflict, eigenlijk zou daarom de aanvankelijk opgegeven prijs veel lager moeten zijn, juist die foto's van die oude hengsten zijn interessant om te zien.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:45

Heb ook gebeld.
Ik zei dat ik de rekening had gekregen maar dat het boek niet compleet was.
Zei ze : Oh ja.
Toen zei ze dat er net ook al iemand had gebeld waarvan ze zei dat daar het register van ontbrak , van A tm Z , zei ze .
Toen zei ik weer dat bij mij de hengsten vanaf de hengst Nimrod er niet in stond.
Ja , dat had de vorige beller ook.
Ik zou het boekje maar opsturen en dan zouden zij een nieuwe opsturen.
Zei ik weer dat ik eerst een ander boekje wilde omdat ik anders bang was dat ik er weer een jaar op moest wachten.
Oh ja zei ze.
Dus de gegevens doorgegeven en dan moet het goedkomen.
Vroeg nog wel of het dan een goed boekje was. Dat dacht ze toch van wel. Zogauw ze door de voorraad heen waren werden er weer nieuw boekjes gedrukt.
Kijken hoe lang dit nu weer duurt.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:53

Ik stuur het op en wacht dan maar af. Betalen doe ik pas als ik een compleet boekje heb. Klopt het register ook al niet?! Ik heb het boekje dus alleen maar doorgebladerd, voor goed doornemen heb ik nog geen tijd gehad.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:10

Volgens mij staat er helemaal geen register in , is ook niet nodig want alle hengsten staan op alfabetische volgorde.
Dat zou alleen maar dubbel schrijven zijn , en het zijn er nog al wat.

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:14

Ik kan me ook alleen maar herinneren dat ik achterin een lijst heb zien staan van paarden die een andere stamboeknaam kregen dan de oorspronkelijke naam (vanwege de letters bij het KWPN e.d.) en dat daar een overzicht van gemaakt was zodat je de hengst toch kon vinden.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:22

De samenstellers van dit boek Grondleggers zijn niet al te grondig te werk gegaan. Kennelijk denkt men bij Reed dat het marginale archief van het KWPN voldoende is om een boek met deze achtergrondinfornatie samen te stellen.

Wat men bij Reed niet weet en zich vermoedelijk ook niet verder in verdiept, is dat het hele NWN-archief opgeslagen ligt te Assen.
Het toenmalige WPN vond deze informatie voor de toekomstige fokkerij niet meer van belang. Dit is ook een van de reden waarom er zoveel fouten en onvolledigheden voorkomen op de pedigrees van de KWPN paarden.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:26

Toe Arie53 vertel daar eens wat meer over. Over dat archief in Assen en zo. Mag je daar misschien eens een dagje rondneuzen?
Ik houd me aanbevolen.