royal dance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Re: royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 19:28

sorry, foto's komen iets later het is er bij in geschoten.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 21:24

erg leuk dat iedereen zo positie is over de na komenlingen
mij maakt het niet uit hoor of het wel of geen vos wordt alles id welkom merrie hengst
het blijft toch wel
we hebben ervoor gekozen dus blijft bij ons tot ie dood gaat het wordt gewoon net als de merrie een kind van me
hoop met het veulen later beter in de sport tekomen want me merrie mag geen wedstrijden meer rijden jammer genoeg want ze heeft voor de tweede keer een ontstekking in haar spronggewricht zitten en een verdraaing in haar sprong dus maar bodegrave zij het is beter voor de merrie om rechtuit lange lijnen tegaan rijden en niet voltes en kort rijden enzo
maar goed ben nog minimaal 7weken aan het stappen en het er al 8 achter de rug
pfffffffff maar de volhouder wint
sorry moest het even van me af praten hoor vindt het heel erg dat ik dus geen wedstrijden meer mag rijden ik baal als een stekker ervan echt waar

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 06:36

dat kan ik me goed voorstellen ja. Maar als je een fijn veulen van haar hebt, heb je in elk geval iets positiefs on naar uit te kijken.

Veel strekte met je merrie.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 00:29

nou gelukkig mag ik me merrie al weer rustig oppakken het he dus 20weken geduurt voordat de ontsteking en verdraaing in haar sprong over was ik mag geen wedstrijden geen springen alleen maar rechte lijnen en veel midde gallop doen om haar sprong weer sterker temaken

met de dracht van me merrie gaat het helemaal gelukkig goed ze begint nu al dikker teworden

acbdressuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 12:59

ik heb ook een royal dance (royal dance x Cocktail x Uppercut)
Heel fijn en getalenteerd paard. goede beweging en bovendien een ontzettend lief karakter en koel in de kop. Nu 4 jaar en M1 met winstpunten. 2e bez. VSN Finalist, 6e int. CH Varseveld met 8.5 voor exterieur. 80% KWPN Sportgala.
voor foto's moet je maar even kijken op www.acbdressuur.nl

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:34

GEWELDIGE FOTO'S
was hij makelijk met inrijden?

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:36

acbdressuur schreef:
ik heb ook een royal dance (royal dance x Cocktail x Uppercut)
Heel fijn en getalenteerd paard. goede beweging en bovendien een ontzettend lief karakter en koel in de kop. Nu 4 jaar en M1 met winstpunten. 2e bez. VSN Finalist, 6e int. CH Varseveld met 8.5 voor exterieur. 80% KWPN Sportgala.
voor foto's moet je maar even kijken op www.acbdressuur.nl

Dat is ook een heel aardig papier!

acbdressuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:57

Ik heb hem niet zelf ingereden, hij was goed zadel mak. Dus netjes aandraven en aangalopperen, wenden beetje op geluk. Maar erg braaf en hij leerde super snel. eerste concours was hij 3 jr en een maand en werd gelijk dagwinnaar, 2keer eerste met 168 en 181.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:48

oke erg netjes hoop dat het mij ook gaat lukken. maar eerst maar afwachten of het gezond tewereld komt
denk het wel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 02:16

De gemiddelde Royal Dance is een hand te lang, superbraaf met een stekerig voorbeen en een traag achterbeen.

Echter voor de amateur super te rijden

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:22

even lekker fitten!

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:51

Pipo schreef:
De gemiddelde Royal Dance is een hand te lang, superbraaf met een stekerig voorbeen en een traag achterbeen.

Wat een flauwekul !! Moeten we dan ook wat gaan neerzetten over álle Jazzen, Cracks (of hoe ze ook mogen heten) en noem maar op.

Lees dit topic eens door of het andere over Royal Dance; geen van dit soort problemen hoor !

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:23

als we even rekening houden dat we niet alles over 1 kam moeten scheren.....lijkt me dat een goed idee

SaraJoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:38

Pipo schreef:

Ok, mag ik even vragen waar dit op slaat???
Want ik vraag me af wat hier de bedoeling van is...
Is dat het enige wat je kan zeggen??

acbdressuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:10

jammer dat de gene die hier reageerd (pipo), dat op deze manier doet.
Mijn paard heeft geen van dit alles,
en deze "amateur" heeft vorige week toestemming gekregen van de Nederlandse Bondscoach Sjeff Jasen om mee te rijden tijdens de sunshine Tour 2006. Dus stekerig voorbeen en te lang ed. kunnen we wel achterwege laten... dus laten we hier maar boven staan en zo iemand als pipo maar negeren, dat is zonde van het forum.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:09

Nou dat is dan helemaal super ! Ik was al helemaal weg van de foto's . Nou maar hopen dat onze Unique het net zo goed gaat doen Ze start 15 januari voor het eerst, maar ze loopt op dit moment zo geweldig lekker, dat ik daar alle vertrouwen in heb !

Ik wens je in ieder geval veel succes !

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:02

Hihi Ik ben een van de meiden die Unique gaat starten...
Ik vind het nu toch wel dichtbij komen hoor Over 3 weken al! Hopen dat het een beetje gaat lukken... Ach, zo niet dan zijn we een ervaring rijker. Ze gaat trouwens inderdaad super op het moment!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:19

Saartje_kip schreef:
Pipo schreef:

Ok, mag ik even vragen waar dit op slaat???
Want ik vraag me af wat hier de bedoeling van is...
Is dat het enige wat je kan zeggen??

Dit zijn gewoon de feiten. Iedere hengst zorgt voor bepaalde goede dingen en voor bepaalde mindere dingen. Ook Royal Dance doet dat. De meesten hebben zijn fantastische kleur en zijn super karakter. Maar hij fokt ook dingen door die minder prettig zijn.

Echter is het een hengst, die ik persoonlijk best zou willen gebruiken als ik een merrie zou hebben die bijv. bloedjeril is en een lastig karakter.

Het zijn superfijne paarden voor de basis! Maar ze zijn nou eenmaal net wat traag.

En Royal dance die fokt niet..............hij kloont..........

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:39

Die van mij is nog niet een handje te lang geworden, valt me tot nog toe dus reuze mee. Of ie achter snel genoeg is valt nog te bezien, maar voor mij is hij goed genoeg.
Voor deze amateur is hij idd wel heel erg makkelijk... Hij mag blijven

Moet trouwens zeggen - zo veel "te lange" RD's heb ik bij nader inzien ook weer niet gezien...
En dat trage... het beest is zoals zijn pedigree, daarin allemaal trage bewegers die ondanks dat hoog in de sport/fok hebben gepresteerd.
Op elk potje past een dekseltje, je moet ook voor een hengst als RD de juiste merrie hebben en dan kan het resultaat prachtig zijn... met wel een verdomd leuk snoetje

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 08:39

Ons veulen heeft toch wel een heel aantal duidelijke eigenschappen van de merrie. Ook het ruime soepele voorbeengebruik heeft hij van zijn moeder.
Daar hebben wij dus geen last van. Maar het blijft hoe dan ook altijd goed kijken welke hengst bij welke merrie te doen!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:09

Zoals pipo een RD omschrijft zou ik Unique totaal niet omschrijven, dus ik vind het jammer dat er dan alleen dat gezegd kan worden... Er zijn zat RD's die dit niet hebben en ik kan zoveel meer positieve dingen bedenken... Dus ik vind pipo's reactie erg jammer, maar ik heb het er maar niet meer over...

acbdressuur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 20:42

ieder zijn eigen mening, als je maar tevreden en blij bent met je eigen paard! Ik ben dat in ieder geval enorm. Maar goed achter ieder paard zit ook een moeder. In de moederlijn van de mijne (cocktail) zit geen enkele merrie zonder predikaat, dus dat zal ook wel degelijk mee spelen. Maar ik heb nog geen "slechte"RD gezien. En hoor overal lovende verhalen over het karakter, dus dat is wel erg fijn. Ze zullen heus niet allemaal kunnen lopen, maar het is zeker een fijne hengst.

Lotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 04:55

Wij hebben bij ons op stal een 4-jarige Royal DanceXInshalla ( arabier) hengst staan en ik moet zeggen..prachtig gebouwd.Helemaal vaders aftekeningen en kleur met een fijn kopje erop (enter het arabierenbloed) en voor een hengst vrij aanhankelijk.

Wel een heel erg slim paard en niet van de allermakkelijkste (maar dat kan ook zijn omdat hij hengst is en nog jong) maar wel eerlijk en trekt zich niets aan van merries ofzo..dus koel in het hoofd.wat bij hem vooral opvalt is de superruime stap en de mooi gevorme nek.Ook staat hij erg mooi in het model.compact gebouwd zelfs.

De draf zou iets ruimer mogen zijn , maar hij is niet heel groot en zoals ik zei vrij compact..echter een dier met veel potentiel voor de dressuursport.

Ik zou dus zelf niet twijfelen over Royal Dance als je een merrie met meer bloed en wat fijnere trekken tot je beschikking hebt.

Ik zal proberen om eens een foto aan te vragen bij de eigenaresse

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 20:05

Hi,

Mijn Royal Dance merrie (3,5 jaar en nu 1.68m) is echt een super dier om te rijden. Op stal soms wat onrustig, ze wil alles zien en in de gaten houden, maar onder het zadel werklustig en genieten. En ja, ook zij is een mooie rode vos. Alleen springtalent heeft ze (nog) niet, maar daar is ze ook een dressuurpaard voor.
Hier een foto van afgelopen zomer:

Afbeelding

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 00:26

mooi beestje babs hoop dat er bij mij ook zo een pracht dier uitkomt

en pipo iedereen ze eigen mening oke.
en wat fokt ie dan niet goed door als ik vragen mag??