Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brennie schreef:Belisar is een zoon van de volbloedhengst Saros, vandaar het hete karakter. En Houston is weer een zoon van Belisar, vandaar dat die ook wel eens kunnen ontploffen. Maar de moederlijn speelt ook een grote rol hoor. Als de moederlijn weinig 'bloed' bevat kan het met de Belisar en de Houston wel meevallen. Je moet er inderdaad ook mee om kunnen gaan door zelf ook rustig te blijven en het paard zoveel mogelijk mee te laten maken. Zo krijgt hij routine en wordt ook een stuk rustiger in zijn koppie.Groetjes Brennie
Himyar schreef:Misschien ligt het probleem wel bij alles wat we tegenwoordig van het paard verlangen, wat veelal nogal eens tegen de hele natuur van het paard in gaat:
http://horsemanpro.com/articles/impulsion_line.htm
Sommige paarden beschermen zichzelf tegen de mens.
Elisa2 schreef:Belisars zijn niet lastig maar verrekte slim..en je moet slimmer dan ze zijn denk ik..
gevonden schreef:er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar ik denk dat de meeste Belisar eigenaren zich wel kunnen vinden in het feit dat het niet de makkelijkste zijn. ( geen aanrader voor iemand die zijn eerste paard gaat aanschaffen)
Vind het wel over het algemeen hele mooie paarden, maar goed je moet er ook wel wat mee kunnen natuurlijk.
) en ik leer nog elke dag van mijn karakterpaard.