Deze jaarling kopen of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Balte

Re: Deze jaarling kopen of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:18

Stennisje schreef:
Teigetje schreef:
Hihi, ik ken dat beestje, ik ken de moeder en ik ken de vader, ik ken de fokker en ook de eigenaar van de dekhengst..
Moeder is inderdaad een PapaII merrie, niet moeders mooiste maar wel moeders braafste en moeders degelijkste paard. Echt een super betrouwbare merrie, heeft vooraan een voetje dat naar binnen wijst.

Begrijp ik hieruit dat de moeder van de jaarling op de foto ook al een krom been heeft?
En daar gaat men dan toch mee fokken

Het kriebelt bij mij om eens naar de jaarling te gaan kijken aangezien die hier maar enkele straten vandaan staat om eens te gaan kijken hoe die benen er in werkelijkheid uitzien. Ik heb het dier als veulen regelmatig gezien en ik vind het echt raar dat zo'n beenstand me dan niet zou opgevallen zijn. Moeder heeft inderdaad vooraan een scheve voet, waarom ze ermee gefokt hebben, geen idee, zo ver rijken mijn "bemoeienissen" niet

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:28

De scheve voet van de moeder zou ook door een blessure kunnen komen, maar als ik de benen van de jaarling bekijk is het wel heel toevallig.
Maar misschien vertekent de foto iets.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:35

Ik ken de moeder al van bij haar geboorte en van als ze als driejarige in onze club gekomen is en ze had dat toen toch al. Maar het is totaal anders dan wat je op die eerste foto van dat veulen ziet. Moeder heeft gewone benen, gewone koten enzo, alleen staat de hoef van één voet wat meer naar binnen gedraaid.