Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En dat is ook zo.

fresco schreef:Suzanne F. schreef:Maar wat nou als je een paard fokt wat niet geschikt is qua karakter voor de basissport maar qua aanleg/talent niet geschikt is voor de topsport?
en dit soort paarden bedoel ik nou net!
hierom was ik ook het topic gestart...
ik denk nl. dat er hoop van zulke paarden beginnen aan te komen...
net niet goed genoeg voor de top, maar te moeilijk voor de simpele basisruiter...
fresco schreef:Wat me opvalt is dat we het hier eigenlijk voornamelijk over het rijden hebben, terwijl mijn hoefsmid ook klaagt over de bloedkikkers....
Er zijn soms zulke etters bij!

)
.
yfande schreef:Klimke's Biotop staan die ook hele goede karakters
doorgeeft.
Desiree schreef:Ik vind inderdaad dat fokkers bij het kwpn onvoldoende op het karakter letten.
sarabande schreef:[naam verwijderd] schreef:Ik vind inderdaad dat fokkers bij het kwpn onvoldoende op het karakter letten.
KWPN hengsten worden op karakter getest, wie let volgens jou niet op karakter.
Desiree schreef:Ik vind inderdaad dat fokkers bij het kwpn onvoldoende op het karakter letten. Een paard mag van mij best heet zijn, maar moet ook een beetje bereid zijn om mee te werken met de ruiter. Ik ken wel zeer goede paarden die alleen maar te rijden zijn door zeer ervaren ruiters die al hun gevoel en techniek in de strijd moeten werpen om er iets van gedaan te krijgen. En ja, dan zijn die dieren wel heel erg goed, dat wel.
sarabande schreef:[naam verwijderd] schreef:Ik vind inderdaad dat fokkers bij het kwpn onvoldoende op het karakter letten. Een paard mag van mij best heet zijn, maar moet ook een beetje bereid zijn om mee te werken met de ruiter. Ik ken wel zeer goede paarden die alleen maar te rijden zijn door zeer ervaren ruiters die al hun gevoel en techniek in de strijd moeten werpen om er iets van gedaan te krijgen. En ja, dan zijn die dieren wel heel erg goed, dat wel.
Ik quoot [naam verwijderd] nog een keer als antwoord op [naam verwijderd], met name op de door haar genoemde hengsten
Dat heeft niets met het KWPN te maken dat heeft met de keuze van de gebruikers te maken. Als je geen ambities hebt om om te kunnen gaan met datgene dat zulke paarden aanbieden moet je zulke paarden niet kopen.
Je gaat ook niet naar de winkel om een ferrari te kopen terwijl je je alleen een corsa kan veroorloven. Als je dat wel doet kom je jezelf vroeg of laat tegen, al is het maar financieel.
Fokken, rijden, paarden houden het is een kwestie van vooraf keuzes maken, niet achteraf zeuren.
O ja en branden doen ze in Nederland al een tijdje niet meer