Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:Hengsten zijn in dat stadium reeds volledig gerontgend en hebben daarnaast relatief een veel zwaardere trainig gehad.
Het gros van de merries is niet gerontgend. Eventueel kunnen de betreffende merries met "dikke spronggewrichten" een jaar later alsnog ster worden als er aangetoond is dat er veterinair verder niks fout is met het spronggewricht.
Giloni schreef:Kampioen van de hengstveulens in Friesland was een Orame..
CGJ12 schreef:Giloni schreef:Kampioen van de hengstveulens in Friesland was een Orame..
ik had eigenlijk ook niet anders verwacht daar in Friesland.........
CGJ12 schreef:Giloni schreef:Kampioen van de hengstveulens in Friesland was een Orame..
ik had eigenlijk ook niet anders verwacht daar in Friesland.........

CGJ12 schreef:Er is trouwens een 4e Oramé niet opgenomen in Wijdenes..........
Mireille1970 schreef:je hebt dezelfde keurmeesters vaak hoor...
Kajanus schreef:Ja wat is er mis in Friesland
Excuseme schreef:
Springpaarden willen ze niet zien
Lida schreef:Vergeet niet dat de beste dres. paarden vaak springen gefokt zijn.
Lida schreef:CGJ 12,
Begon ik net weer een beetje vertrouwen in je te krijgen ga je weer flauw antwoorden.
Vergeet niet dat de beste dres. paarden vaak springen gefokt zijn.
Dus moeten wij maar kijken of die springveulens dan goed bij de dres. uitslagen staan.
Mireille in Noord Holland zijn het echt andere keurmeesters dan in Friesland, ik weet dat die van Noord Holland ook in andere prov. actief zijn dus zoek de keurmeester en zijn voorkeur en weer wordt het Jazz etc. heb pers. niets tegen die hengsten begrijp dat goed.
O ja Mireille, Patricia van Joe heeft een prachtig Orame veulen uit een Voltaire x Zeus merrie
CGJ12 schreef:Kajanus schreef:Ja wat is er mis in Friesland
Niet meteen zo'n agressief toontje hè?
Ik meld hierboven alleen maar dat ik niet anders verwacht had. Ik kan gewoon goed voorspellen.
Maar ik verwacht óók dat deze Orame als 3-jarige bij opname de 80-80 niet haalt. Iets wat je wél verwacht van een veulenkampioen. Misschien haalt ie het wel, maar de kans acht ik klein.
De tijd zal het leren en CGJ zal in 2008 de lijsten er wel eens even naastleggen.
Mireille1970 schreef:Vind je?
Voor mij zegt een kampioenschap maar één ding: dat de rest minder was! Het zegt m.i. niets over de kwaliteit van het beestje
(ken een heel aantal van die paarden dus heb ook een beeld bij de punten)