WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjappie

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 13:56

Wauw! Tango kleine finale gewonnen! Super man! Vind het ook een leuke hengst alleen niet altijd even stabiel in zijn prestaties. Jammer van Tuschinksi, Duitsers houden zeker niet van Pavo-gezwaai. Als ie hectisch is dan is het snel gebeurt...heeft misschien niks met voorstellen te maken, het is een beetje een bloedkikkertje, snel opgewonden (ja en dan komen de gangen er niet goed uit).

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 14:09

Hoor net dat het zusje van een vriendin van mij ook in de bus naar Verden zat...Maar ik heb haar naam nog niet kunnen vinden in de lijsten?!

Megagaaf als je daarheen mag..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:11

Sjappie schreef:
Jammer van Tuschinksi, Duitsers houden zeker niet van Pavo-gezwaai. Als ie hectisch is dan is het snel gebeurt...heeft misschien niks met voorstellen te maken, het is een beetje een bloedkikkertje, snel opgewonden (ja en dan komen de gangen er niet goed uit).

22 Tuschinski Copal,Yvonne NED 7,90 7,80 7,20 5,50 6,00 6,68

5 j. KWPN B H V:Krack CMV:Pion

Je zal er maar een veulen van hebben.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:57

Turbo uit wacht en Tuschinski in wacht!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:51

Tuschinski zijn vader maakte ook niks in Verden en werd vervolgens het jongste dressuurpaard op de WEG bij de beste 10.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:10

Ik heb er toch goede veulens van gezien, blijkbaar lopen er een paar op de veiling van prinsjesdag mee, de commissie liet ze nl staat omdat ze er al genoeg van hadden...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:10

Tuschinski zal opknappen van een half jaartje weidegang.
Die was nog lang niet uitgegroeid dit voorjaar....

Turbo mag idd wel weer terug worden genomen - fokt prima bij de jusite merries. Of beter, zet maar in het ... nrps

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:22

ceasario schreef:

Je zal er maar een veulen van hebben.

hey hey, niet zo he! Kom eens maar eens hier kijken wat voor een beauty hier rond loopt.

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:43

Turbo mag zeker wel weer uit wacht....................

Ik ben afgelopen vrijdag met m'n turbo magic veulen naar de keuring in Utrecht geweest.....: eerste premie, en op een tweede plaats!!!!!!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:43

Volle lof naar Turbo toe, maar een sportpaard is toch iets anders dan een dekhengst. Als hij niet genoeg verbetert bij merries dan is het eerlijk dat hij op wacht is gezet (ik heb er verder niks van gezien, maar uitgaande dat dit allemaal zo was).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:44

LuvdaTossa schreef:

?? Volgens mij wordt een hengst niet op wacht gezet na 1 mindere eigen prestatie?!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:52

Suzanne F. schreef:
LuvdaTossa schreef:

?? Volgens mij wordt een hengst niet op wacht gezet na 1 mindere eigen prestatie?!

Idd, maar sommige mensen denken zeker dat het zo werkt.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:26

Sjappie schreef:
Volle lof naar Turbo toe, maar een sportpaard is toch iets anders dan een dekhengst. Als hij niet genoeg verbetert bij merries dan is het eerlijk dat hij op wacht is gezet (ik heb er verder niks van gezien, maar uitgaande dat dit allemaal zo was).

Ik ben destijds bij de afstammelingenkeuring geweest en vond de veulens van Turbo echt matig/voldoende. Maar wat ze wellicht wat meer hadden kunnen meenemen in hun overweging was de matige kwaliteit van het merriemateriaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:33

Een goed sportpaard is natuurlijk niet per defenitie een goede fokhengst,maar ik heb ook geen veulens gezien kan er ook niet over oordelen,het enige wat ik weet,dat wat dat toen Turbo Magic net goedgekeurd was,toen kwam ie bij Edward te staan,en dat beest dat wilde gewoon niet op het fantoom springen,hengstige merrie ervoor en alles,maar hij wilde niet..ze deden daar soms wel 1,5 uur over.Lucas: ik ging een x kijken bij een hengstenshow waar Tuschinski ook liep,ik keek bij het losrijden,en zijn kop was zowat gewoon vastgebonden aan z'n borst.:-S Op de show mocht de slof eraf,maar toen was ie idd een beetje opgewonden..en het was een hoop ruk en pluk werk.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:38

Sjappie schreef:
Suzanne F. schreef:

Idd, maar sommige mensen denken zeker dat het zo werkt.

Het was maar een idee

Totilas een 4de plaats met Jiska v/d Akker!

Francoisem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:11

Florencio Wereldkampioen!!! 9,48.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:52

Dees schreef:

En niemand zegt dat ik alleen met de kwpn-informatig iets moet doen - die kortzichtigheid, alleen maar bij het binnenlandse stamboek te willen dekken. Dat is voor de leek, de goedgelovige en de gemakzuchtige. Je kiest de beste hengst, niet de beste hengst binnen de landsgrenzen, toch?

Natuurlijk, en dat doet het kwpn toch ook>? Het kwpn kiest toch paarden die holsteiner, oldenburger, trakehner of whatever gefokt zijn voor de kwpn dekdienst? Dus kortzichtigheid is hier niet relevant.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:54

Sjappie schreef:

Misschien moeten ze nog eens opnieuw veulens prikken.

Ik vind niet dat je een hengst de schuld mag geven van het feit dat er ook met matige merries met hem gefokt wordt. Ik hoor hier allemaal van goede en mooie turbo magic veulens, zelf heb ik er een prachtige jaarling van staan. Turbo moet uit de wacht.

Elisa2 schreef:
ik ging een x kijken bij een hengstenshow waar Tuschinski ook liep,ik keek bij het losrijden,en zijn kop was zowat gewoon vastgebonden aan z'n borst.:-S Op de show mocht de slof eraf,maar toen was ie idd een beetje opgewonden..en het was een hoop ruk en pluk werk.

Dan snap ik wel waarom dat paard zo slecht gepresteerd heeft in Verden. Ze moeten maar vooral zo doorgaan, dan kan hij straks ook nog naar de slacht!

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:06

Spargo en Sister de Jeu ook goed bij de 6-jarigen. En toch weer 2 Gribaldi's (Sister & Totilas) die het goed doen! Leuk voor het KWPN, alleen zijn de rest van de 5 en 6-jarigen toch wel een beetje een aanfluiting. Echt jammer van Tuschinksi, maar als ie idd wordt getraind zoals mensen hier zeggen dan verbaast me dat ook niks. dat ze van het KWPN daar niet wat meer inzicht in hebben. Ik snap ook niet dat ze dat ook niet zeggen. Ik heb Tuschinksi gezien met de pavo-cup vorig jaar en toen vond ik nog helemaal niet zo hectisch (groot verschil met de hengstenkeuring). Eeuwig zonde...

GekkeGerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:55

Elisa2 schreef:
ik ging een x kijken bij een hengstenshow waar Tuschinski ook liep,ik keek bij het losrijden,en zijn kop was zowat gewoon vastgebonden aan z'n borst.:-S Op de show mocht de slof eraf,maar toen was ie idd een beetje opgewonden..en het was een hoop ruk en pluk werk.

Weten ze in Duitsland wel raad mee

Op wacht zetten is misschien wat overtrokken, maar misschien kunnen we hem gaan inspannen naast Plains Liberator om zodoende de veelzijdigheid van de Nederlandse evenwichtsmodellen aan te tonen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:58

Zijn net terug uit Verden met het JongKWPN. Was echt GE-WEL-DIG!!! Iedereen in Duitsland weet nu wie en wat JongKWPN is!

We waren allemaal gehuld in Oranje shirts en gelukkig konden de ruiters ons applaus en gejoel beter waarderen dan het Duitse publiek...

Florencio was echt FENOMINAAL!! Een 10 voor de galop!! Echt geweldig en zooo braaf! Het enige paard dat normaal stil bleef staan tijdens de prijsuitreiking en de huldiging! Kunnen de overige nederlandse hengsten nog van leren!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:25

Sydney2005 schreef:
Florencio was echt FENOMINAAL!! Een 10 voor de galop!! Echt geweldig en zooo braaf! Het enige paard dat normaal stil bleef staan tijdens de prijsuitreiking en de huldiging! Kunnen de overige nederlandse hengsten nog van leren!

Ik zou willen dat ik erbij was. Florencio is gewoon een GEWELDIG paard.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:36

Florencio.... geweldig.
Wat een superpaard toch... was voor mij liefde op het eerste gezicht
Ben benieuwd hoe lang hij nog in Nederland blijft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:58

Dees schreef:
Ben benieuwd hoe lang hij nog in Nederland blijft...

Na vandaag wil ik niet weten hoe gruwelijk veel geld daarop geboden gaat worden.... Echt zo'n hoog kwijlgehalte... Kippenvel!!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:28

Iemand foto's van Floris?