De mening van Pukpaleis: commentaar Stamboek-keuring KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: De mening van Pukpaleis: commentaar Stamboek-keuring KWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:41

arie53 schreef:
Lijkt me zinvoller dat we weer mensen in de baan krijgen die weten en kunnen zien wat functioneel bij een paard is. Zo krijgen we paarden die kunnen voldoen aan wat de FEI voorschrijft.

Jij met je FEI

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:46

sarabande schreef:
Arie je leest slecht, ik laat me niets voorschrijven, ik laat ze alleen maar inschrijven.
Wanneer jij jarenlang als goed gelovige het stamboek gevolgd hebt kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
Zoals ik al jaren zeg de enige die jouw paarden echt goed moet vinden ben je zelf. Als dat zo is, als je ook toe kan geven dat je mindere hebt, kan een ander je nooit teleurstellen.
Maar dat vereist wel enige kennis en nuchtere eerlijke zelfkritiek.
Als je dat niet hebt ben je inderdaad afhankelijk van de mening van anderen en begrijp ik dat je je vastgehouden hebt aan een stamboek dat het nu allemaal gedaan heeft.

Goed gesproken.... Maar let op: bedrijfsblindheid is de ergste ziekte in paardenland. Laten we nog maar met een derde van het merriemateriaal naar de keuring gaan, opdat alleen de echt goede merries daar voorkomen, het scheelt iedereen tijd en werk en plots is heel aangeboden paardenminnend NL ster verklaard.....
Hou vast aan je eigen stramien, maar... selecteer. Selecteer dan nog ééns en dan nog ééns.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 06:53

arie53 schreef:

Heb je ook ervaring met de keuring van het EASPstamboek?

Al die stamboeken komen overeen met de LPF binnen de politieke partijen...

Alles wat TEGEN de dienst uitmakende garde is stapt over... niet omdat die nieuwe (niets dekkende, niets zeggende) stamboeken zo goed zijn en zo goed geregeld, maar omdat ze tégen het kwpn willen ageren.

De IJzeren man nam ooit zo'n stelling in met D-Day... grote hetse maar ach ... zo'n hengst mis je niet binnen het kwpn... dus liet men hem op zijn beloop. Hij ging niet ver...

Op de stal waar ik werkte deden ze ze ook laten goedkeuren bij AES of andere stamboeken, staat stoer, en voor export best interessant, maar als ze er 15 dekken is het veel. Het was zelfs zo erg dat afgekeurde hengsten 10 minuten de grens naar DLD over gingen en daar werden aangeboden (vanwege het niet keuren) en als hengst in de duurste catalogi stonden als goedgekeurde hengst... (zelf meegemaakt)...

Nee... we moeten niet schoppen, ook niet meelopen, maar blijven selecteren en niet zo chovinistisch worden als de buren...

Een goed paard is een goed paard, kent geen kleur, kent geen stamboek... dus waarom moeilijk doen?
[/quote]