Bucephalus schreef:In ieder geval is 'de stand van haar bovenkaak' () geen beletsel om in de GP te presteren.. of is het pre-sterren
?
Stand van het voorbeen valt meer op ........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bucephalus schreef:In ieder geval is 'de stand van haar bovenkaak' () geen beletsel om in de GP te presteren.. of is het pre-sterren
?
CGJ12 schreef:Bucephalus schreef:In ieder geval is 'de stand van haar bovenkaak' () geen beletsel om in de GP te presteren.. of is het pre-sterren
?
Stand van het voorbeen valt meer op ........
}>=duiveltje CGJ12 schreef:
Het STER KWPN paard moet een MOOI paard zijn.
Ooit een lelijke Miss-Holland gezien ?
sarabande schreef:
Deze foto stond eens op bokt, spreekt voor zich denk ik

. Volgens mij hou je dit ieder jaar en vraag me af of het idd zo is dat paarden met een bepaalde afstamming bepaalde foutjes wel mogen hebben en anderen niet .Volgens mij blijven er richtlijnen waaraan ze moeten voldoen wie er ook punt.
) echter wel bleef hangen boven de sprong en niet mooi doorsprong. Het kwam behoorlijk onnatuurlijk over. Kreeg 80 punten voor het vrijspringen, draf 65, stap 65, galop 67 ext. 68.
)sarabande schreef:Ik heb met mijn merrie, net 3 jaar en 1.70 groot, in helaas te weinig keuringsconditie door ziekte en tegenslag, er ook flink van langs gekregen. Ik dacht ze kijken er doorheen.
Dat gebeurde niet, jammer dan. Maar de punten waren zo totaal buiten de realiteit dat ik me er niet eens meer druk om maakte.
Het rare is dat men dan hoort van o men wil de vader niet etc.
Geen ster ok, maar afbranden in deze tijd waarin de fokkers het financieel toch al niet zo florisant hebben vind ik zeer demotiverend.
Wat als er veel fokkers gaan afhaken, in Duitsland wordt genoeg gefokt.
Zo begreep ik in Weert niet dat een merrie met prok en met een goede verrichting 67 punten voor exterieur kreeg. Wat wil men nog meer, hoeveel geld heeft zo'n fokker al geinvesteerd in die merrie om op een puntje op zijn lazer te krijgen.
Dat is geen beleid dat is pure domheid.
Bucephalus schreef:In deze tijd waar de meeste fokkers zich maar moeilijk kunnen bedruipenmoeten er keuzes worden gemaakt. Fok je alleen verder met een stermerrie en ruim je je niet-stermerrie dus op of hou je vol en ga je stoer nog en jaartje of vijftien door en fok je bij je merrie veulentjes die je misschien aan de straatstenen niet kun slijten vanwege het ontbreken van de ster, in de hoop op een preferent- prestatieschap?
Citaat:en ga je stoer nog en jaartje of vijftien door en fok je bij je merrie veulentjes die je misschien aan de straatstenen niet kun slijten vanwege het ontbreken van de ster, in de hoop op een preferent- prestatieschap?
ceasario schreef:Fokken doe je totdat je er bij neervalt.
Vermeerderen doe je tot de centen op zijn.
Gelukkig kan ik goed koken...
sarabande schreef:Gewone KWPN leden krijgen een merrie met een mindere afwijking dan Madorijke niet ingeschreven.
ceasario schreef:Huub van Helvoirt
De man die veulens kan verkopen voor wereldprijzen zegt men.
Had 3 merries aan de keuring geen van 3 Ster.
ceasario schreef:[Ben je zeer laat achter.
Wij hebben ze schriftelijk medegedeeld dat we na 31 December 2005 ons KWPN-lidmaatschap niet meer wil verlengen.
[/quote]
ceasario schreef:sarabande schreef:Gewone KWPN leden krijgen een merrie met een mindere afwijking dan Madorijke niet ingeschreven.
Huub van Helvoirt
De man die veulens kan verkopen voor wereldprijzen zegt men.
Had 3 merries aan de keuring geen van 3 Ster.
sarabande schreef:De merries van Van Helvoirt hebben weinig te maken met de afwijking van Madorijke dus ik begrijp deze reactie niet in deze context

Merilyn schreef:sarabande schreef:De merries van Van Helvoirt hebben weinig te maken met de afwijking van Madorijke dus ik begrijp deze reactie niet in deze context
Hij bedoelt hiermee dat ook iemand die wel bekend (hoog aangeschreven) is bij het KWPN ook geen merries ster krijgt op de keuring. Heeft even niets met de afwijking te maken
sarabande schreef:Kijk en daar verschillen wij nu, ik loop niet weg en ga daarna de hele fokkerij neersabelen. Ik geloof ook niet dat het gras bij de buren lekkerder is.
Maar ik wil er wel gewoon over kunnen discusieren.
Citaat:ik loop niet weg
sarabande schreef:Wat als er veel fokkers gaan afhaken, in Duitsland wordt genoeg gefokt.
Zo begreep ik in Weert niet dat een merrie met prok en met een goede verrichting 67 punten voor exterieur kreeg. Wat wil men nog meer, hoeveel geld heeft zo'n fokker al geinvesteerd in die merrie om op een puntje op zijn lazer te krijgen.
Dat is geen beleid dat is pure domheid.