Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zie wel hoe groot ie wordt, kan er weinig aan doen..
plus er is bij mij thuis te weinig hectare grasland om goed op te groeien. Hij staat nu bij een luxe pensionstal een dorp verder. Hier staat hij met 3 andere hengsten. met heel veel grasland
s'nacht binnen en overdag buiten.
van ca. 173mtr. Zit zeker in het bloed dat groot fokken? ik ben zelf maar 1.60mtr dus dat gaat goed.

Citaat:Ik heb het nog even nagevraagt en er is nog een manier om te kijken hoe groot een veulen wordt.
Je pakt een halstertouw.
Je laat het touw langs zijn been hangen.
Je pakt het touw dan op twee plaatsen vast.
1 punt is bij de elleboog en de ander bij z'n kroonrand.
Daarna breng je het punt wat je bij de kroonrand vast heb boven zijn schoft. Daarbij moet je wel het punt bij de elleboog vast houden.
Waar je dan uit komt met het touw is de stokmaat die hij zal krijgen.
Snappen jullie em?
Citaat:Ik heb wel een trucje om ongeveer de stokmaat te berekenen: meet met een touwtje de lengte van het voorbeen vanaf de kogel (waar het vetlokje begint) tot de elleboog (boven aan het been, vlak bij de buik voel je zo'n uitsteeksel aan het bot) Hou je touwtje op de elleboog en ga met het begin van het touwtje dat je nog op de kogel hebt richting de schoft (ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn). Gewoon bij de ronding v.d. ribben meegaan naar boven. De hoogte die je dan krijgt is de uiteindelijke stokmaat van je paard. Snap je?
(want dat betekent ook een langer stuk vanaf de elleboog)