Dit is inderdaad de meest voorkomende variant van Rodblakke

Maar ze zijn er ook in donkerdere uitvoering zoals Yoline al eerder liet zien
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Allegra schreef:Haha, ja dat weet ik dat het over de afstamming gaatMaar ze zouden haar toch niet rodblakk geven als Bjorgard het niet zou vererven? Dat weten ze toch lijkt me?
Ze is al opgenomen in het hoofdstamboek, en ze is begin vorig jaar gekeurd, dus toen had ze deze kleur ook al (volgens de vorige eigenaar).
En idd, het blijft een fjord, en het blijft een mooie kleur, hoe die ook heet
Wat mij betreft is het ook einde discussie hoor, over haar kleur. Voor mezelf ben ik eruit, ik ga gewoon uit van wat het stamboek vind

Cinnepin schreef:het maakt ook helemaal niet uit wat voor kleur Julia heeft. Als jullie maar gelukig mjet elkaar zijn...al was ze paars

:D Is mijn ervaring tenminste. Als de kleur van je paard al zo'n discussie kan uitlokken
Yoline schreef:Begin vorig jaar naar de keuring geweest.... keuringen zijn alleen in de zomer hoor
Ben echt helemaal groen hoor, met dat soort dingen 
Yoline schreef:Je zou trouwens een waterdicht bewijs hebben als je haar zou laten dekken door een rodblakke hengst, want rodblakk x rodblakk is altijd rodblakk

;)Pebblesje schreef:Denken mensen hier het beter te weten dan de experts zelf....*stamboek*.
...hoelang ben je nu bekend met het fjordenstamboek?? Bella schreef:Yoline schreef:Je zou trouwens een waterdicht bewijs hebben als je haar zou laten dekken door een rodblakke hengst, want rodblakk x rodblakk is altijd rodblakk
Vandaag stond er ook merrie bij Bart in Wanneperveen met een Anton veulen. Toen ik die kleine zag had ik al vermoeden -> Rodblakke, maar later kwam Bart en die had ook zo'n idee...nu maar afwachten wat het echt wordt (is in ieder geval geen zwart te ontdekken)...maar die moeder is ook een Bjorgard, echter wel isabel (dacht bart) maar het schijnt dat de moeder van die moeder dus rodblakke was
Bella schreef:Pebblesje schreef:Denken mensen hier het beter te weten dan de experts zelf....*stamboek*.
Moet wel lachen als ik dit lees...hoelang ben je nu bekend met het fjordenstamboek??

En dit jaar worden 2 dochters van (bovenstaande niet-helemaal uls fjord
) gedekt door Herman, noorse hengst voor 1 seizoen in belgie en hopelijk komen daar ook 2 ulsjes uit Bella schreef:Maar Allegra, vroeg ik me af, wat is de gehele afstamming van je fjord??
)
: http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer
dus dat klopt iig wel.

Haha dat snap ik...Jammer dat ik geen pony heb
Yoline schreef:Daarom vroeg ik ook of de merrie DNA getest was, Astrid, omdat ik ook nog nooit gehoord heb van Bjorgard die blond geeft.
De fjord op de foto die Bella heeft geplaatst is trouwens Sharine, een gewéldige merrie! Ben echt fan van dat dier en het is zó'n mooie rodblakke. Die moet je gewoon IRL zien. Erg donker oranje/roodbruin, heel apart.
Nog een foto van deze beauty, zie je de kleur beter: