Vererft Flemmingh een beetje maat???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Re: Vererft Flemmingh een beetje maat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 21:54

De fokwaarde van Flemmingh voor hoogtemaat is +2,8. Dat betekent dat zijn nakomelingen, wanneer ze uit gemiddelde merries komen gemiddeld 1,4 cm. groter zijn dan de rest van alle paarden uit die jaargang. Met een fokwaarde van +2,8 steekt Flemmingh behoorlijk boven de rest van de hengsten uit.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 08:55

paulanda schreef:

en hij is 2 weken terug bij dhr muiswinkel in emmeloord gekeurd,allemaal 1 tjes en geloof 2 2tjes,super dus,maar ben zeelf wel van mening dat dat vooral door goede opfok ligt hoor

Hartstikke goed....

Het ligt aan verschillende factoren, dus echt niet enkel aan Flemmingh, doch als het veelvuldig voor zou komen bij nakomelingen bij dezelfde afstamming dan zou je die link kunnen leggen, vandaar het lopende onderzoek....

Ik snap daarom ook alle ophef niet, mensen plaatsen kwade post, sturen PB's, veelal Flemmingh eigenaren, maar gegronde antwoorden op mijn vragen blijven uit!

Als men zou vragen naar mijn afstammelingen zou ik daar graag bij zetten hoe het paard op de foto is, ongeacht of het mijn lieveling is of niet...

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 09:19

Kaja schreef:
Ik wil je hiermee ook niet van je keuze doen afwijken, maar Flemmingh zou een enorme dreun kunnen krijgen van het OCD onderzoek!!

Vandaar mijn vraag aan Flemmingh bezitters of zij röntgenologisch gekeurd hebben...

Verder zijn het inderdaad fijne paarden..!!!

Mijn Flemmingh merrie is gekeurd en heeft het prok predikaat behaald.
Ze komt uit een merrie van 1.62 (v. D-Day) en is zelf 1,65.