kenners aub tips dressuur hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: kenners aub tips dressuur hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:42

Ik heb nog een paar filmpjes van duitste hengsten o.a. {Delphi,Feinsinn,Del Rio,Don Bedo,Ehrentusch,Ehrentanz,Fidermark,First Piccolo,Laurentainer,Riccio,Roman Nature,Rilke,Rheingau} Als je die wilt hebben dan moet je ff je e-mail adres naar mij pben en als je wilt,ik kan ze helaas niet online zetten.

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:42

Dus nog eens een samenvatting. Ik zoek een dressuurhengst voor mijn merrie. Met liefst als verbetering :

meer ontwikkelde achterhand
donkere kleur
edel hoofd
beter bewegen vooral draf en gallop
niet groter ( merrie is al 1m70)
goed karakter ( merrie is ook zoet)

dank voor tips

Als standfoto heb ik niets beters

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:56

misschien ligt het aan de foto maar het lijkt erop als of de stand van haar benen niet geheel zuiver is. Goed beenwerk lijkt me dus een must voor dit paard.Achterhad kan wel iets extra's gebruiken inderdaad en ik vind persoonlijk dat de merrie wel wat extra uitstraling kan gebruiken. Ik zou dus zoeken naar een hengst met uitstraling, goed beenwerk en kract in het lijf. Ik ga er even over nadenken.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:57

Misschien is iets met ferro bloed wel een idee. Geeft goede bewegingen, uitstraling en een goede achterhand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:16

Je wilt een betaalbare hengst. Maar een van de hengsten die meteen in mij opkomt, composeert volgens mij de 'gebreken' van jou merrie.
Ik zat te denken aan:

-Krack C: De stap is wat minder(6,5) maar jou merrie heeft een ruime stap, superdraf (9) en galop (8). Ik kan hem niet betaalbaar noemen, €1.500,- bij Uytert. www.uytert.nl

-Jazz: Stap 8, draf 9,5, galop 8,5. Mooi paard om te zien. €1.150,- @www.dalhoeve.nl

-Cabochon: Mooi paard om te zien, goed achterbeen gebruik. Stap 7,5, draf 8, galop 8. Hij is helaas overleden, maar zal wel op KI beschikbaar zijn. Weet de dekprijs niet. Meer info op www.pretendenthoeve.tk

-(Magic) Ronaldo: Stap 6,5, Draf 8,5, galop 9. Mooi paard! Mooi om te zien. Loopt nu geloof ik onder Edward Gal. Zwart.. leuke combi met je merrie Knipoog Dekgeld: €600,- www.rhebergen.com

-Paddox: Heeft meegedaan aan de NK dit jaar. Geen id met wie. Stap 7, draf 7, galop 8,5. Ik weet niet waar hij ter dekking staat. Maar afstamming is wel zeer goed. Ferro x Darwin.

Dit lijken me wel leuke hengsten voor je merrie. De eerste vier zijn zeker weten ook bij het Oldenburger verband.

Groetjes Janine

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:18

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:26

ik heb mijn best gedaan...ik geef het op!

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 19:54

Niet doen, uw overtuigingskracht en fokadvies zal bij velen nuttig blijken.....

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:17

Ik zou idd gaan voor paddox jazz is niet goed voor de achterhand van je merrie.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 20:23

Ik ben ook gek van de kracht en het bot van Paddox.

Painted black vind ik ook mooi geworden en schijnt super veulens te geven.

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:23

Wat denken jullie van painted black ( met ferro en gribaldi) hoe is z'n karakter, en heeft er iemand ervaring met veulens??

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 21:01

Maar in andere toppics lees ik dat paddox karakter toch maar zo zo is..... dan toch liever niet....

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:11

Paddox is idd een leuke, alhoewel hij ook zijn moeilijke periode met Marijke Folmer heeft gehad. Weet natuurlijk niet wat voor karakter hij doorgeeft. Maar het schijnt geen gemakkelijke hengst te zijn.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:03

Ik ben me sinds kort ook wat aan het verdiepen in KWPN (eigen pony is een NRPS, maar bijrijd paard is KWPN), dus als het compleet nergens op slaat hoor ik het wel Haha!

Misschien dat OSMIUM iets is?
1.74 meter, Zwart, V. Ferro.
Stap: 7,5
Draf: 7,5
Galop: 8,5

(Bron: www.kwpn.nl)

De merrie die ik nu rijd is erg braaf in de stal, en onder het zadel. (Is net 3 jaar) Heeft ook veel uitstraling.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:21

Ik zou ook gaan voor Paddox...
Ik heb hem de laatste tijd veel gezien op de wedstrijden (loopt Lichte Tour onder Marijke Folmer) en hij maakt een super indruk. Hij heeft front, kracht en een goede draf en galop. En daarnaast ook voor jou een interessante kleur (hoewel ik de mening toegedaan ben dat een goed paard geen kleur heeft Knipoog
Paddox is in 2000 (het jaar van zijn goedkeuring) kampioen geweest op de KWPN-hengstenkeuring. Hij staat ter dekking bij De Nieuwe Heuvel in Lunteren en is qua prijs ook te doen..

Nicky74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 06:55

Ik heb aardig wat nakomelingen gezien van Paddox. Meestal zijn ze echt bloedmooi maar ze willen nog wel eens wat moeilijk zijn met rijden en op stal.

Magic Ronaldo. mooi hengst. wij hebben een veulen van hem, echt een mooi hengstveulen met veel front en veel beweging, alleen voor jou 1 nadeel het is een vosje uit een donkerbruine merrie van Metall.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 08:47

hananya schreef:
Ik weet niet of je al eens andere topics over Sandro Hit hier op bokt gelezen hebt, maar de kwaliteit van de achterhanden die Sandro Hit doorgeeft is niet altijd even goed. Zei ook Stedinger...

Wij hebben ook twee veulens van Sandro Hit, bij een Donnerhall merrie van afgelopen jaar en dit jaar. Deze combi paste wel heel goed, omdat de merrie een monsterlijke achterhand heeft. Maar op een merrie waarbij ik de achterhand zou willen verbeteren zijn Sandro Hit of één van zijn nakomelingen nu niet de eerste hengsten die bij me opkomen...

Ik zou maar eens op zoek gaan naar wat Donnerhall bloed. Wat dacht je misschien van Ron William. Dat is een ZWARTE Rohdiamant x Davignon I (v. Donnerhall). Hij staat bij Sprehe, maar voor het dekgeld moet je maar even op hun site kijken. Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd....

Wat te denken van Sir Donnerhall. Staat bij Schockemuhle. Het is dat hij verdomd ver weg staat voor mij en ik liever niet met diepvries sperma werk anders was hij het geworden dit jaar. Maar hij is nog niet van mijn lijstje afgeschreven. Haha!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:07

voldoet totaal niet aan haar eisen.....

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:45

Neen , Alabastro is een mooi en goed paard , maar niet mijn type, mag het..... Rhea , en over de eisen zal ik zelf wel beslissen.

De Donnelhall lijn zou goed zijn voor mijn merrie. Ga die ook nog eens nakijken, Dank u....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:36

over een week verwacht ik een Ron William veulen. Misschien is dat ook wat voor jou?

ZWARTE Rohdiamant x Davignon I (v. Donnerhall). Hij staat bij Sprehe, kost 750,- geloof ik. was verrichtingskampioen in dui.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:45

elssofie schreef:
Neen , Alabastro is een mooi en goed paard , maar niet mijn type, mag het..... Rhea , en over de eisen zal ik zelf wel beslissen.

De Donnelhall lijn zou goed zijn voor mijn merrie. Ga die ook nog eens nakijken, Dank u....

Je hoeft niet zo te snauwen!! Sir Donnerhall voldoet niet aan de eisen die jij gegeven hebt, zo simpel is dat. Als de achterhand van je merrie een aandachtspunt is moet je bij Sir Donnerhall wegblijven!! Verder veredelt hij sterk, dus zwaarder gaat je produkt er niet op worden. En compact is hij in de verre vertste niet. Dan heb ik al behoorlijk wat vossen gezien, ook uit zwarte moeders. En gezien de beenstand van je merrie moet je een uiterst correcte hengst zoeken om dat te corrigeren!

Ik val de hengst niet af want ik zelf ook een merrie geïnsemineerd van Sir Donnerhall, maar wel voor hele andere redenen dan waarvoor jij een hengst zoekt!

Jouw opmerking wat betreft type en Alabastro?? Jij beschrijft wat je nodig hebt, of je het leuk of niet vindt of niet, daar voldoet Alabastro prima aan. Vergeet niet dat je naar het produkt moet kijken!!

Afbeelding chique genoeg??

Nevertheless, the choice is yours!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:53

Ik vind Alabastro ook helemaal gaaf, alleen ik ben allergisch voor Weltmeijer bloed...

Ik heb er meerdere gereden en ik vind het allemaal dezelfde vossen, slap en wiebelig achter en altijd zoeken in het achterbeen naar opzij... en bijna niet in verbinding te krijgen, week in het middenstuk zonder dat op type te laten zien.

Doet niets af aan dat paard, het is puur mijn allergie..... sorry.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:51

Ook in de derde generatie? Je zou er eens op moeten zitten....

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:57

petraaken schreef:

Wat te denken van Sir Donnerhall. Staat bij Schockemuhle. Het is dat hij verdomd ver weg staat voor mij en ik liever niet met diepvries sperma werk anders was hij het geworden dit jaar. Maar hij is nog niet van mijn lijstje afgeschreven. Haha!

Gewoon te krijgen via van Uytert

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:09

Wouter24 schreef:
petraaken schreef:

Gewoon te krijgen via van Uytert

Dat is absoluut niet waar! Vers sperma is alleen verkrijgbaar op het station van Schockemöhle en je merrie moet ook nog eens daarheen ervoor. Wie allemaal diepvries heeft zou ik niet weten.