zoek een hengst ( springpaard) voor een bloedmerrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kwekkie

Re: zoek een hengst ( springpaard) voor een bloedmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:48

Ja inderdaad...
Schande...

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:50

He Emiel,
Ik zag dat je uit Oost vlaanderen kwam, rijdt/kom je weleens in Heikant??

Monti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:07

Heb je al eerder met deze merrie gefokt? Of is er door iemand anders al eerder mee gefokt? Dan weet je beetje hoe deze merrie fokt en dan kun je bekijken wat voor eigenschappen juist wel of nie naar voren moeten komen in de nakomelingen.
Er is op het moment zoveel keus in de hengsten, maar misschien is het wel interessant om meer naar hengsten te kijken uit het buitenland.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 17:16

kwekkie, ken jij olympus van manege heikant?

emiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 18:18

kwekkie schreef:
He Emiel,
Ik zag dat je uit Oost vlaanderen kwam, rijdt/kom je weleens in Heikant??

Dat klopt ik kom van oost-vlaanderen maar ik zelf rijd niet, maar mijn ruiters rijden wel eens in de winter in manege Heikant net zoals in Moorsele en Welkenraedt. Ik hou mij enkel bij het supporteren en mijn fokkerij ten dienste te staan door middel van het opvolgen van de fok van sommige hengsten. Nu volg ik vooral de cyclus jonge paarden en jonge paarden BWP/LRV.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:40

LecyTinker schreef:
- zit stiekum wel een beetje te zwijmelen over al die hengsten... erg he? Kwijl meer over hengsten dan over mannen, hahaha -

Er zijn nu eenmaal ook meer mooie hengsten dan mannen.
Helaas.
Zou willen dat het andersom was.

bashkircurly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:41

Ik weet niet precies hoe het heet iets met Lauwz horses of zo ik zal voor je kijken het zijn prachtige springpaarden..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:08

Geen tijd om helemaal bij te lezen, maar even een kleine toevoeging op Quasimodo. Hij is NRPS en AES goedgekeurd.

Via Bagoniebos is er een hele fijne Landor S x Contender te krijgen. Jong dier nog, maar heel fijn bewegen en springen! Lauterbach heet hij meen ik.
Aangezien je zelf ook naar een Landor-zoon keek, misschien nog een optie. Ik heb hem op de andere computer nog ergens op video staan, maar die computer start niet meer op...

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 05:41

@emiel, woon je in de buurt van heikant dan dat je daar wel eens komt? Kom zelf uit het dorpje naast heikant, vandaar...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:17

sanneverholt schreef:
Hoi Kwekkie,

Zelf rijd ik momenteel Disconto (Diamantino x Frühlingstraum II), goedgekeurd bij het NRPS en Westfalen. Een zeer allrounde hengst, die ZZ-licht dressuur en Z-springen loopt. Ook van zijn nakomelingen lopen er een aantal 1.40/1.50 parcoursen en op Grand-prix dressuur niveau. Het is een hengst met een super karakter, dit geeft hij ook door aan zijn kinderen. Op de website van ons staan meer gegevens van deze hengst (www.jboeve.nl) en als je nakomelingen wilt zien kun je gerust een keer een afspraak maken om ze te bezichtigen.

Groetjes,
Sanne

zoals ik direct in dit topic al zei; DISCONTO is the best!!!!!!!!!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:52

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:41

Zo ik kijk een paar dagen niet en onze topic is al naar de derde pagina verhuist.. Populair forum...

Nee Lecy, die ken ik eigenlijk niet. Ik kom er ook nog pas sinds dit jaar om te springen. Hiervoor heb ik een hele tijd niet meegedaan.

Mijn merrie heeft reeds een veulen gehad, maar dat was voor dat ik haar kocht. Ik weet dus niets van het veulen.
Overigens had ze papieren kwpn (veulen denk ik), daarna is ze naar Belgie verkocht en heeft ze bwp papieren gekregen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:12

Hengst die ontzettend ondergewaardeerd word is Kingston! Heb er best veel mooie paarden van gezien terwijl deze hengst altijd maar weinig gedekt heeft, zat net toevallig op marktplaats te kijken en daar stond een advertentie op. Ik weet dat deze hengst echt een super karakter heeft! Hij is ook niet duur in dekgeld nog een voordeel.... Heb bij Zoer ook een paard hele fijne springpaarden ervan gezien.... Ik vind het echt een hele fijne hengst die naar mijn mening toch iets word ondergewaardeerd

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 21:29

Bedoel je de Kingston schimmel die Henk Punt in het Z springen reed?

Dat was anders onder de man wel een mooi paard maar wel een hele gewone hoor. Als ze het met Henk Punt al niet willen....

kwekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 10:53

Nou, morgen concours dus ik zal nog eens rondkijken tussen de afstammelingen Lachen

Maar al met al ben ik er nog niet uit, maar helaas tijd dringt en ik zal dus snel moeten beslissen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:07

bloedmerrie, daar heb ik er zelf ook een van waar ik een hengst voor zoek majaa, makkelijker gezegd dan gedaan.

dus daar kan ik je niet mee helpen, ik weet wel dat Indorado, Heartbreaker en Berlin niet van zulke goede kwaliteit zijn....-> kwa sperma dan he Knipoog

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:12

Bloedmerries en disconto.................Een betere combinatie is er niet!!!!!!!!

Spreek uit ervaring.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:24

Kingston zelf is misschien wel iets gewoon, daar ben ik het wel mee eens..... heb nakomelingen gezien wat zeker goede en mooie paarden waren en super karakters!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:56

Ik heb vandaag een topic over hem gestart maar daar waren de reacties niet zo positief. Ik vind kingston in elk geval een leuk paard met een interessant papier.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:57

emiel schreef:
libke schreef:
Idd ,heartbreaker op een bloedmerrie zou ik ook niet doen ,producten zijn moeilijk en heet genoeg ,hij past beter op de ouderwetse Bwp merries !
Als je embryo's gaat spoelen vermoedt ik dat de merrie of hoog heeft gelopen in de sport want concorde x onbekende volbloed lijkt me niet makkelijk om te verkopen (maar dat wil je mss niet .
Dan zou ik gaan voor :
Montender (geweldige hengst )
Arko (volgend jaar dan Haha! Haha! )
Berlin misschien
Dollar du murier (kan bloed gebruiken )
Argentinus
Contender nakomelingen
Goedkopere opties:indorado ,okklund ,Quasimodo z,cassini II

Berlin zijn er vorig jaar in Drongen verschillende merries van gedekt, heel weinig om niet te moeten zeggen enkele maar drachtig.
Ken iemand die drie merries in Nederland gezet heeft voor Berlin en waren allen drachtig welliswaar hebben er 2 merries 3maand blijven staan eer ze drachtig waren. Zodus opletten.
En Arko is ook een prima oplossing, maar zoals je zegd niet voor dit jaar. Wat met Quasimodo Z zou die gezond zijn, is enkel AES gekeurd ?

Heb je gelijk in maar we leven in dit jaar, heb net te horen gekregen dat mijn merrie vol is van berlin, de eerste keer.En vorig jaar ook al in 1keer! alleen het hengst veulen heeft maar4 dgn.geleeft een vreselijk mooi veulen dus daarom heb ik weer gekozen voor berlin.
Voor volgend jaar dek ik met Montender past ook bij mijn merrie.
Ken ook een verhaal van berlin 3 verschillende mensen hier uit de buurt 1x verworpen 5 mnd , 1x niet drachtig en wij dan een dood veulen.....tragisch