geschikte hengst voor mijn KWPN-merrie v. Animo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: geschikte hengst voor mijn KWPN-merrie v. Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:53

Nicole288 schreef:
Op de stamboekkeuringen kijken ze toch juist naar de echte nakomelingen? Ik heb het hier over het vrij springen zoals het vermeld staat bij de exterieurindex (betr springkenmerken: 91%)

Maarals van die 100 kinderen maar 2 vrij springen, hoe betrouwbaar is het dan.
Aimee schreef:
Hieruit maak ik op dat deze merrie uit de Anda-stam komt?
Mantovani komt uit deze stam. Gezien de naam van de merrie zou deze hier ook kunnen komen. Ik vroeg het me wel stilletjes af, dus als de TS uitsluitsel kan geven. Lachen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 19:57

Aimee schreef:
Sammie schreef:
Mantovani komt uit de Anda lijn, waarook Obrecht, dublin, Philip C (v.Doruto) en vele andere uit komen.

Hieruit maak ik op dat deze merrie uit de Anda-stam komt?

In dat geval denk ik dat de merrie best de mogelijkheid heeft om een allround-nakomeling te geven met de juiste hengst. Heb beste bewegers gezien uit die stam!

Is Digranta keur v. Saluut m. Wigranta de Saluut-merrie in de pedigree van deze merrie?

moeder: Nigranta mv.: Hollwood
mm. Digranta en idd uit Saluut x Wigranta

Ken je die dan Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:18

Dan komt jouw paard ook uit de Anda stam. En dat is best een goede stam, die (al ligt het wel aan welke tak) zowel beweging als springen geven. Terugfokken op de stam hoeft geen slecht idee te zijn. Maar dan zit ik zelf eerder aan Juventus (v. Dublin) te denken.

Ben zo vrij geweest Bloos :
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=58063

Als je de verdere info wilt geven kan ik die toevoegen. Als je op familie klikt zie aanverwante familie.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:34

Anke schreef:
moeder: Nigranta mv.: Hollwood
mm. Digranta en idd uit Saluut x Wigranta

Ken je die dan Knipoog

Nee, niet direct. Maar wel familie van jou merrie uit dezelfde merrielijn.

Nu heb je wel meer bruikbare info dan enkele hengstennamen op een rijtje; dat lijstje geeft idd de indruk dat je een volledig springgefokte merrie hebt, maar uit dat lijntje heb ik echt hele goede bewegers gezien met erg goed achterbeen en veel beweging in de lendenen.

http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=32041

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:52

ik zeg eerlijk: we fokken shetlanders en appaloosa's en in het KWPN ben ik totaal onbekend.
Voor een eerste veulen wil ik gewoon niet veel geld uitgeven, het is toch een gok wat en of mijn merrie goed fokt en veulent....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:56

Eerlijk gezegd vind ik de bloedlijn van Mantovani interessanter dan die van Juventus voor jou merrie, wellicht dat zijn dekgeld ook lager ligt....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:04

Mantovani is een Quattro x Brieka v. Sultan. Juventus is een Dublin x principaal. Dublin is een ulft x Sulana v. Lucky boy xx. Sulana en Brieka komen beide uit de merrie Julana. Ik noemde Juventus omdat je dan via een goede vader terug fokt op de lijn, dus niet 2x op de moederlijn. Is een chiquewoord voor, maar daar kom ik nu niet op. Juventus is best een goed paard, loopt in Amerika Gp, z'n vader heeft ZZL gelopen. Z'n volle broer heeft Z gesprongen. Mantovani is Z1 dressuur, Z'n half broer Gu(i)do van Voltaire is internationaal springpaard. Verder nog een halfbroer van Michelangelo Z2+25 dr.
Ook Julana heeft een zoon(v.Sultan) in het zzzwaar en een zoon (obrecht) in het Z springen die ook Z2 dr en ISP paarden gaf. Verder nog een dochter(milana) die slechts 1 zoon heeft gekregen die Nationaal sprong. Sulana(m. van Dublin) is ook moeder van de ggk kwpn hengst Boston, zoals hierboven gezegd en had zelf een ibop van totaal 87,0 pnt. Mantovani zal idd goedkoper zijn, maar ik zou eerder voor Juventus gaan.
Ook als we de tak van de TS bekijken zie je zowel springers als dressuurpaarden uit die directe omgeving. Eigenlijk meer dressuur, ook uit springafstamming. Ik zou die gok wel aandurven hoor!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:33

Don Romantic wellicht?? Niet de meest voor de hand liggende combi uit een Animo merrie, maar ik heb vorig jaar uit deze combi een veulen gezien zoals je ze maar zelden ziet, zó ontzettend fraai en belangrijker nog heel bijzonder bewegen!