Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mireille1970 schreef:Predikaten kun je niet op zitten...
Op het papier ook niet....
Daarom zou ik zijn voor keuringen zonder inzage van de papieren...
Desiree schreef:Hm Libke, ik denk dat jij op iets hoger niveau meedraait met jouw paarden.
Mireille1970 schreef:Oké Libke is waar, maar ik bedoel dat het geen garantie geeft evenmin dat een goede calvados net zo goed als een goede calvados die ster is. Een goede is een goede...
arie53 schreef:holly schreef:Dat ben ik toch niet met je eens Dees.
Voor dat "weinige" geld, zeg max 3500 euro, kun je zeer zeker wel fijn bewegende sportpaarden in de dop vinden hoor.
Ik ga namelijk net zo lief bij een paard kijken wat er niet uitziet, dan een die van alle kanten glimt en vierkant in de witte bandages voorgesteld word.
Wat koste jouw farrington verleden voorjaar dan ?
arie53 schreef:Als alle bokt meisjes nou eens wat minder naar de afstamming zouden kijken, en wat meer naar de kwaliteit van het veulen, kan je voor rond de 2500 euro je stal vol kopen,met goede toekomstige sportpaarden !!!
libke schreef:Desiree schreef:Hm Libke, ik denk dat jij op iets hoger niveau meedraait met jouw paarden.
mag ik daarom niet meepraten![]()
![]()
libke schreef:[maar mijn merrie daar zal dus niets bijkomen want ik ga niet naar keuringen ,ik wil dat ze eind dit jaar de sport ingaat ,opzich wel jammer natuurlijk maar ik denk dat ik daar een mal figuur zou slaan ik ben daar namelijk niet zo in thuis .
[/quote]
HEeft bij mij een streepje voor. Heb een Corland jaarling willen kopen vorig jaar, maar die mankeerde iets aan een been, vocht. Ik baalde daar zo van! Daarom heb ik de Hemmingway verkocht.... en daar wil ik volgend jaar dus mee naar de keuring. En ik ben daar ook niet in thuis..... Zal zelfs hulp moeten inroepen om het dier in te laten vlechten dus dan weet je het wel. MAar ik kan haar zelf onder het zadel tonen, dat wel. MAar dan zal ik dus ook wel een figuur gaan slaan.
Mireille1970 schreef:Predikaten kun je niet op zitten...
Op het papier ook niet....
Daarom zou ik zijn voor keuringen zonder inzage van de papieren...
Mireille1970 schreef:Absoluut, maar in 2e instantie. Een goede is namelijk altijd te verkopen, en een slechte met leuk papier niet...
Mireille1970 schreef:De papieren kunnen in advertenties een lokker zijn en een afstoter.
Stel je hebt een crack maar het papier is bijzonder onbekend. Helaas zullen er dan minder mensen komen kijken dan bij een hele gewone Jazz x Ferro x Darwin x Purioso x Marco Polo x Sinaeda (voorbeeldje)
Mireille1970 schreef:Absoluut, maar in 2e instantie. Een goede is namelijk altijd te verkopen, en een slechte met leuk papier niet...
KarinvdM schreef:Mireille1970 schreef:Absoluut, maar in 2e instantie. Een goede is namelijk altijd te verkopen, en een slechte met leuk papier niet...
Nee, maar een goede met een goed papier des te beter...
Daarom zoek ik liever een goede met een goed papier.
Mireille1970 schreef:Toch missen we op deze manier een aantal hele goed hengsten.
sarabande schreef:Mireille1970 schreef:Toch missen we op deze manier een aantal hele goed hengsten.
Hoe bedoel je het is toch voor iedere hengst mogelijk om na prestatie goedgekeurd te worden, zie b.v. Lingh
Mireille1970 schreef:
Dat is slechts weggelegd voor heeeeeeeeeele rijke mensen.
Toch zie je veel hele aparte op de hengstenkeuring met een minder imposant papier en eigenaar... die worden dus naar huis gestuurd.