Fokkers uitverkoop, wat zijn de veulenprijzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: Fokkers uitverkoop, wat zijn de veulenprijzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:50

Predikaten kun je niet op zitten...

Op het papier ook niet....

Daarom zou ik zijn voor keuringen zonder inzage van de papieren...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:55

Mireille1970 schreef:

JA, want juries lijken niet objectief. Een merrie met een predikaatrijke moederlijn heeft meer kans om ster/keur te worden verklaard dan een equivalente merrie zonder zo'n predikaatrijke moederlijn.

HEt kwpn is wel wat kortzichtig hoor. Ik laat mijn merrie dekken door Lacco Ameno, een jonge Lupicor. Het kwpn heeft hem niet erkend, omdat zijn moederlijn te onbekend is. Dat komt omdat de fokker er het nut niet van in zag om met zijn merries naar de keuring te gaan. Misschien is dit wel een hele goede merrielijn die nog niet ontdekt is..... Maar ja, moeten ze wel de gelegenheid krijgen om zich te bewijzen.

MAar goed, volgend jaar zien we wel wat voor veulens hij geeft.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:04

En toch is het zo dat als je week in week uit op concours gaat -nationaal en internationaal- en zoals ik graag de startlijsten en results erop nahoudt er weinig pietje x annekke komt bovendrijven maar meestal zoals ik al eerder zij goede verervers en goede moederlijnen .In hamburg verleden week weeral de lijnen van Contender ,caretino ,Libero h!!!, Capitol ,Quidam ....IK koop ook graag jonge paarden en de eerste selectie gebeurd toch op papier ,naar welke zou ik dan eerst moeten bellen? Vooral voor het springen kan je toch de aanleg nog niet testen als veulen ,hij moet een correcte bouw hebbben en netjes kunnen lopen ,maar dat is toch het enige wat je op dat ogenblik kan zien en dan geeft het papier de doorslag.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:07

Hm Libke, ik denk dat jij op iets hoger niveau meedraait met jouw paarden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:12

Oké Libke is waar, maar ik bedoel dat het geen garantie geeft evenmin dat een goede calvados net zo goed als een goede calvados die ster is. Een goede is een goede...

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:13

Het hangt er dan natuurlijk wel heel erg vanaf wat voor paard je zoekt. Voor dat geld vind je geen goed paard waarmee je op de concoursen dubbele winst en eerste prijzen gaat rijden.

Nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Bijna iedereen zoekt een goed/fijn sportpaard, maar velen willen er geen fatsoenlijke prijs voor betalen.
[/quote]
Even in het algemeen naar iedereen die beweren dat de mensen er geen fatsoenlijke prijs voor willen betalen, wel eens bij stilgestaan dat er mensen zijn die er geen fatsoenlijke prijs voor KUNNEN betalen.
[/quote][/quote]

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:36

Desiree schreef:

mag ik daarom niet meepraten Huilen Huilen Huilen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:41

Mireille1970 schreef:
Oké Libke is waar, maar ik bedoel dat het geen garantie geeft evenmin dat een goede calvados net zo goed als een goede calvados die ster is. Een goede is een goede...

dat bedoel ik dus ook en meestal komt daar nog bij dat als zo'n paard bij iemand als wij techtkomt die er niet meer aantillen of er nu een predikaat aanvasthangt ;Ik heb hier ook een corland merie van 4 jaar die ik als veulen kocht (voor best veel geld ,zou het nu misschien niet meer doen) in de moederlijn enkel dubbel preferent ,dubbel prestatie enz ;,maar mijn merrie daar zal dus niets bijkomen want ik ga niet naar keuringen ,ik wil dat ze eind dit jaar de sport ingaat ,opzich wel jammer natuurlijk maar ik denk dat ik daar een mal figuur zou slaan ik ben daar namelijk niet zo in thuis .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:12

arie53 schreef:
holly schreef:
Dat ben ik toch niet met je eens Dees.
Voor dat "weinige" geld, zeg max 3500 euro, kun je zeer zeker wel fijn bewegende sportpaarden in de dop vinden hoor.
Ik ga namelijk net zo lief bij een paard kijken wat er niet uitziet, dan een die van alle kanten glimt en vierkant in de witte bandages voorgesteld word.

Wat koste jouw farrington verleden voorjaar dan ?

arie53 schreef:
Als alle bokt meisjes nou eens wat minder naar de afstamming zouden kijken, en wat meer naar de kwaliteit van het veulen, kan je voor rond de 2500 euro je stal vol kopen,met goede toekomstige sportpaarden !!!

- Doe gerust een gok wat de Farrington gekost heeft.

- Ik koop ook niet op papieren, maar op bewegingen. Daarbij heb ik wel graag dat er leuke papieren bij zitten. Zonder papieren koop ik niet.
Dat heeft de simpele reden, dat als ik wat koop, het nooit vast staat of het ook blijft.

En zo krijg je dus, kopen = goedkoop, verkopen = duur.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:22

libke schreef:
Desiree schreef:

mag ik daarom niet meepraten Huilen Huilen Huilen

Natuurlijk wel! Maar wil jij jouw paarden vergelijken met het gemiddelde niveau? Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:25

libke schreef:
[maar mijn merrie daar zal dus niets bijkomen want ik ga niet naar keuringen ,ik wil dat ze eind dit jaar de sport ingaat ,opzich wel jammer natuurlijk maar ik denk dat ik daar een mal figuur zou slaan ik ben daar namelijk niet zo in thuis .
[/quote]

Corland! Pling HEeft bij mij een streepje voor. Heb een Corland jaarling willen kopen vorig jaar, maar die mankeerde iets aan een been, vocht. Ik baalde daar zo van! Daarom heb ik de Hemmingway verkocht.... en daar wil ik volgend jaar dus mee naar de keuring. En ik ben daar ook niet in thuis..... Zal zelfs hulp moeten inroepen om het dier in te laten vlechten dus dan weet je het wel. MAar ik kan haar zelf onder het zadel tonen, dat wel. MAar dan zal ik dus ook wel een figuur gaan slaan. Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:40

Mireille1970 schreef:

Keuring zonder papiren is absoluut iets voor te zeggen, maar dan ook zonder naam van de fokker/eigenaar!

Maar ik kijk ook zeker naar het papier! Een paard moet na een paar jaar wel weer te verkopen zijn.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 12-05-05 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 06:34

Absoluut, maar in 2e instantie. Een goede is namelijk altijd te verkopen, en een slechte met leuk papier niet...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:47

Mireille1970 schreef:
Absoluut, maar in 2e instantie. Een goede is namelijk altijd te verkopen, en een slechte met leuk papier niet...

hmmm... kom je weer terug op het vorige probleem; als je zo'n paard adverteert komen mensen niet eens kijken als er geen papieren bij zitten. En dan zien ze ook neit dat het een goed paard is. tenzij jehet verkoopt in een bekende omgeving, op de rijvereniging bijvoorbeeld.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:58

Dat is inderdaad zo, maar ik ben geen graadmeter... Ik koop nooit van advertentie. Meestal viavia of bij fokkers die ik ken. Of bij stallen die ik goed ken.

De papieren kunnen in advertenties een lokker zijn en een afstoter.

Stel je hebt een crack maar het papier is bijzonder onbekend. Helaas zullen er dan minder mensen komen kijken dan bij een hele gewone Jazz x Ferro x Darwin x Purioso x Marco Polo x Sinaeda (voorbeeldje)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:15

Mireille1970 schreef:
De papieren kunnen in advertenties een lokker zijn en een afstoter.

Stel je hebt een crack maar het papier is bijzonder onbekend. Helaas zullen er dan minder mensen komen kijken dan bij een hele gewone Jazz x Ferro x Darwin x Purioso x Marco Polo x Sinaeda (voorbeeldje)

eigenlijk is dat precies waarom mensen die een beetje kijk op paarden hebben, daar redelijk voordelig aan kunnen komen Nagelbijten / Gniffelen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:18

Precies... en ook als je in die wereld zit en veel contacten hebt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:40

Mireille1970 schreef:

Nee, maar een goede met een goed papier des te beter...

Daarom zoek ik liever een goede met een goed papier.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:32

KarinvdM schreef:
Mireille1970 schreef:

Nee, maar een goede met een goed papier des te beter...

Daarom zoek ik liever een goede met een goed papier.

Tja, dat is ALLES willen.... Knipoog Knipoog

skyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:33

Ik ben absoluut tegen keuren zonder papier en nee op een papier kun je niet zitten maar als je doelgericht wilt fokken zul je toch zeker op het papier moeten kijken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:01

Toch missen we op deze manier een aantal hele goed hengsten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:05

Mireille1970 schreef:

Hoe bedoel je het is toch voor iedere hengst mogelijk om na prestatie goedgekeurd te worden, zie b.v. Lingh

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:13

sarabande schreef:
Mireille1970 schreef:

Hoe bedoel je het is toch voor iedere hengst mogelijk om na prestatie goedgekeurd te worden, zie b.v. Lingh

Dat is slechts weggelegd voor heeeeeeeeeele rijke mensen.
Toch zie je veel hele aparte op de hengstenkeuring met een minder imposant papier en eigenaar... die worden dus naar huis gestuurd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:42

Mireille1970 schreef:

Dat is slechts weggelegd voor heeeeeeeeeele rijke mensen.
Toch zie je veel hele aparte op de hengstenkeuring met een minder imposant papier en eigenaar... die worden dus naar huis gestuurd.

Kul, er zitten altijd hengsten tussen waarvan je denkt waarom die niet en waarom die wel, maar de commissie heeft veel meer gegevens dan wij. Zo zie je de hengsten van die imposante mensen ook opeens op zaterdag niet meer terugkeren, de regels gelden gewoon voor iedereen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:43

Ik heb ze wel ruinen op de hengstenkeuring zien aanwijzen (van Egbert Schep)