wie is bekent met ramirobloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bruine

Re: wie is bekent met ramirobloed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:49

Bucephalus schreef:
Water is geen probleem. In een parcours ook niet, maar wel donkere hoeken etc. in het bos. Daar mocht eens een wolf ofzo zitten.. Ach gut en daar houdt ze altijd rekening mee. Flapperende of wapperende zaken, paraplu's, honden, ronkende motoren - no problem. In een groep loopt madam echter altijd voorop en o wee je gebeente het paard dat denkt de koppositie op een steelse wijze over te kunnen nemen... Boos! . Stelt wel eisen aan je als ruiter, vandaar dat ik het liefst de Welsh meeneem op een buitenritje Bloos , maar mijn dochters de voorkeur aan de Wolfgang geven.. Haha!

ja die van mij loopt ook altijd voorop! degene die wil in halen moet ik altijd waarschuwen (in galop dan want dan wil ze nog wel eens uithalen) en idd nergens bang voor een merrie met een groot hart

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:17

bruine schreef:
....degene die wil in halen moet ik altijd waarschuwen (in galop dan want dan wil ze nog wel eens uithalen)

Heel herkenbaar Clown !

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 23:20

germie schreef:
En springen jullie paarden ook water? En lopen ze zo door water als je een cross of een buitenrit maakt? Daar schijnen ze nog wel eens moeite mee te hebben (men zegt zeker in combinatie met Abgar XX). Maar degene die ik rij springt rustig een sloot. En die ene keer dat we in Roden/Een door eht water gegaan zijn ging ze wel mee met de rest van de groep. Het kostte wel wat moeite in het begin, maar toen ze het doorhad konden we rustig voor op.

Die van mij is een echter waterplenzer wist niet beter. Bij de fokker was een bak waar water instond.

Bij ons loopt ze dus gewoon door water en vind het best lekker. Springen over een sloot heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Haar afstamming is Orame x Zeoliet (Sargab dus ook Abgar).

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:18

Sargab.. Da's een bekende merrie. Volgens mij heeft Monnes ook een afstammeling van Sargab.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:30

De mijne wilt buiten ook altijd voorop en als ik dat niet doe dan zorgt hij wel dat ie daar komt. Wel is hij bang voor onverwachte dingen zoals trams, zakjes enz. En als het voor zijn gevoel ergens te druk is zoals een kruispunt of zoiets. Maar op stal heeft hij dat niet dan staat hij altijd lekker te suffen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 14:17

Die van mij wil alles zien..maar is super koel in z'n hoofd..als alle paarden schrikken,dan schrikt hij dus niet..verder springt ie in het bos over plassen heen..en het vrijspringen ziet er ook veelbelovend uit.En wij hebben een losse voerbak en hij heeft de rare gewoonte om met z'n achterbenen in die voerbak te gaan staan omste beurt.Dat is heel apart..verder is het een alleman's vriend..heel knuffelig..

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:49

ik heb een grafiet x heidelberg.

de vader van grafiet is ook ramiro z.

mijn paard heeft z2 dressuur gelopen, en is 7 jaar.
redelijk makkelijk karakter, maar moet wel aangepakt worden.
hij is best dominant tegenover andere paarden.
verder kijkt ie eigenlijk nergens naar, maar is wel een zeur met water.. hij wil echt geen natte voetjes

ik lees hier dat ook veel nakomelingen van ramiro springen, zijn ze hier ook goed in?

de mijne heeft daar nl nog niet veel ervaring in.. we hebben pas wat balkjes gelopen. en dit vond ie erg eng.. Haha!

qua bouw, is ie redelijk kort, en heeft een dikke nek.
en een klein hoofdje
dit issie:

Afbeelding

Afbeelding

hebben jullie foto's van jullie ramiro afstammelingen?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:59

Afbeelding

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:57

Trento B = Krack C x Ramiro

Verder hebben wij zelf een Ramiro x le val blanc gehad.
Daar hebben we 1.35m nationaal mee gesprongen.
Hij was goud eerlijk met een hoog knuffel gehalte, maar hij had een platvoet en uiteindelijk ook hoefkatrol, we missen hem nog steeds Huilen

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:16

Ik heb een Ramiro merrie (Ramiro X Gotthard) en het is er een met een bijzonder karakter, maar dat vinden we allemaal wel van onze eigen paarden Knipoog. Ze is heel erg betrouwbaar, ik zou mijn kleine neefje van 1 zo bij haar in de stal zetten en ze zou hem niets doen. Wel is het zo dat ze dominant kan zijn, ze wil graag dat het gaat op haar manier, MAAR ze doet dit soort dingen nooit op een gemene manier. Als ze 's ochtends eten wilt, een heel bescheiden hinnikje, en als het iets langer duurt, laat ze die nog een keer horen. Met haar veulens mag ik ook altijd alles doen, ze vind het allemaal prima.
Op haar keuringsrapport met de stationmerrietest had ze 100!! punten voor stalgedrag en 90 voor het trainingsrapport. Zegt denk ik ook wel genoeg Knipoog.
Mijn oom heeft echt een zuurpruim van een ramiromerrie, daar kan je van buiten de stal al niet naar wijzen, want dan valt ze je al aan met de oren in de nek. Bij het doen van haar hoeven is een kalmeringsmiddel geen overbodige luxe. Echter weet ik niet de geschiedenis van dit paard, dus oordelen of het aan papa ligt doe ik niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:22

hee Claudie..mooi paard! foto's van de mijne staan op pagina 2..

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:18

op http://FerozaW.come2me.nl staat mijn kleindochter van Ramiro. ook staat er nog een rechtstreekse zoon van Ramiro en nog een aantal kleinkinderen. Allen zit zowat ramiro bloed in. De papieren staan erbij van de meesten

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:47

Alikesflame schreef:
op http://FerozaW.come2me.nl staat mijn kleindochter van Ramiro. ook staat er nog een rechtstreekse zoon van Ramiro en nog een aantal kleinkinderen. Allen zit zowat ramiro bloed in. De papieren staan erbij van de meesten

als ik jou donker bruine paard bekijk lijkt het net mijn merrie, ze heeft alleen geen wit op het hoofd maar r.a. een witte hoefbal, verder de zelfde "brutale uitstraling" super mooi paard, met wat voor bit rij je hem? lijkt wel iets voor western?

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:31

germie schreef:
En springen jullie paarden ook water? ..

Ik dacht het wel.. Haha!

Afbeelding

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:13

unamie schreef:
hoezo Ramiro niet makkelijk van karakter Verward

G Ramiro Z :
Gedragsonderzoek Ermelo 1980 (29-03 t/m 18-04)
Zeer attente, intelligente, zelfverzekerde hengst. Goed humeur, vriendelijk, gehoorzaam en speels. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen.
Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en grote bereidheid om zich te presenteren. Toonde plezier in het werk, vooral nadat hij ander beslag had gekregen. Heeft zich gedurende het gehele onderzoek zeer evenwichtig en waardig gedragen.
Bij aankomst goede voedingtoestand. Tijdens het onderzoek is dit hetzelfde gebleven. Eet goed.
Stalgedrag zeer rustig. Zeer gemakkelijk te verzorgen.

B.Raimond:(vader van Ramiro)
Gedragsonderzoek Ermelo 1980 (05-03 t/m 27-03)
Zeer attente, altijd goedgehumeurde, rustige hengst die, gezien zijn hoge leeftijd, nog speels is. Intelligent, vriendelijk en gehoorzaam. Toont zich blij als hij wordt aangehaald. Hij is eerlijk. Heeft beslagen aan onderzoek deelgenomen.
Heeft zowel aan de hand als onder het zadel beweging gekregen. Toonde daarbij looplust en levendig orenspel. Heeft plezier in het werk.
Raimond is makkelijk te verzorgen. Hij heeft op verzoek van de eigenaar reformhaver te eten gekregen. Ook op verzoek van de eigenaar heeft hij op houtkrullen in plaats van stro gestaan.
Op stal zeer rustig. Kan uren achtereen door stalraam naar buiten staan te kijken waarbij hij zich niets aantrekt van het gebeuren rondom hem. Maakt de indruk ervan overtuigd te zijn dat hij veel wijzer is dan de mensen die met hem omgaan.
Geen veterinaire bijzonderheden.

zelf heb ik een Freestyle x Gribaldi x Ramiro
een merrie met een super karakter

en sinds waneer is een hekel hebben aan aansingelen en onder de buik borstelen en aan de oren zitten een karaktertrekje Rolleyes

zo'n paard heeft pijn en moet nodig eens naar de fysio/chiropractor
heeft niets met karakter te maken Pling

Uniform had ook een 10 voor karakter Knipoog Zegt niets over karakter zoals het hier bedoelt wordt.

Zoals bij mensen en dieren wordt iedereen met eigen karakter geboren dat je later bijspijkert door het leven...
Zoals de ene kat, hond whatever niet wil dat je het aan de oren zit, hebben sommige paarden dat ook. En merries van Ramiro zijn inderdaad kriebelig en sjagrijnig maar hebben over het algemeen wel veel meer kwaliteit dan de ruinen en de hengsten zijn vaak in de sport wat "plakkerig"(lees: niet vooruit te branden of flegmatiek)...

Gooi niet te snel iets op fysio...

Succes.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:49

Mireille1970 schreef:
En merries van Ramiro zijn inderdaad kriebelig en sjagrijnig

het kan zeker een stuk karakter zijn maar..
toch valt het me wel op dat het altijd dezelfde mensen zijn die kriebelige merrie's hebben
en andere mensen juist nooit eentje
dat moet toch ergens aan liggen
lijkt me wel toevallig dat het dan aan de afstamming ligt Bloos

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:59

unamie schreef:
Mireille1970 schreef:
En merries van Ramiro zijn inderdaad kriebelig en sjagrijnig

het kan zeker een stuk karakter zijn maar..
toch valt het me wel op dat het altijd dezelfde mensen zijn die kriebelige merrie's hebben
en andere mensen juist nooit eentje
dat moet toch ergens aan liggen
lijkt me wel toevallig dat het dan aan de afstamming ligt Bloos

Ik heb nooit een ramiro gehad. Ze echter wel in de topsport naast me meegemaakt op stal... dan heb je veel vergelijkingsmateriaal.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:54

Bucephalus schreef:
Ik heb een Wolfgang x Armstrong (Ramiro). Een super eerlijk paard, maar geen slome Doelie. Poetsen is voor haar meer noodzaak dan een deugd en ze heeft een hekel aan harde borstels. Als ik een paar dagen niet ben geweest of een ander paard aandacht heb gegeven, is ze beledigd. Een dominante tante naar andere paarden toe, keihard op de benen en kerngezond. Intelligent, een vechter (laat je nooit zitten) en een meedenker.

Wij hebben een ARMSTRONG (Ramiro) X FORMATEUR merrie. Net als de merrie van Bucephalus een super eerlijk paard met een fijn meewerkend karakter.
Onze merrie is heel makkelijk in de omgang, maar is een Alfa merrie (dominant naar de andere merries in de wei, totaal niet tijdens het rijden, dan merk je niks). Ook onze merrie is nog keihard op de benen (haar leeftijd is 17 jaar) en ze is nog steeds in super conditie. Ook nu met een veulen aan de voet laat ze zien dat ze een goede moeder is en dan toch naar de mensen toe heel makkelijk in de omgang BLIJFT.
Vind springen helemaal geweldig en is met een buitenrit wel wakker, maar absoluut niet vervelend (springt niet weg).

Afbeelding

Onze stermerrie Gigi (ARMSTRONG X FORMATEUR)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:48

Ze blijft knap, Andamoon!!!

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:23

Wij hebben ook een dubbele Ramiro gehad, namelijk een
Zeoliet x Damiro.

Heet paardje, maar kon, als ze er zin in had, geweldig lopen. Bij mijn dochter Z dressuur geworden. Ze was ook niet al te groot namelijk 1.58. En inderdaad, ze liet het poetsen wel toe, maar echt lekker vond ze het niet. Wij hebben haar wegens overgang naar western verkocht aan iemand met wie het 2 handen (hoeven) op 1 buik is, want ze had wel een beetje een gebruiksaanwijzing.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:17

Ik heb een damiro x symfonie, zit dus ook ramirobloed achter. Het is op zich een heel fijn beest, heel erg lief enzo, maar hij is vanaf 2,5 jaar heel erg mishandeld (hij moest met 2,5 jaar als passage en piaffe doen, met een slof erom en twee zwepen, snappen jullie het een btje?)

Hij kan heel goed lopen en heeft veel talent maar heel erg bang. Hij heeft hiervoor ook heel erg gestaakt, bij mij staat hij nu al bijna weer twee jaar (hij is nu 13) en het blijft heel moeilijk. Maar als je ziet wat hij heeft meegemaakt valt het alles mee, elk ander paard zou je aanvallen en hij is gewoon nog super lief, alleen met rijden is hij heel erg moeilijk.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:56

ik heb ook een armstrong(v Ramiro) merrie (xLector)
In de omgang naar mensen superbraaf, je kunt er echt alles mee doen, ze zal NOOIT bijten of slaan, of zelfs maar dreigen om dit te doen
Wel is ze niet echt een 'knuffelpaard', echt komen flemen enzo zal ze normaal niet snel doen (nu wel wegens zwangerschapshormonen Lachen )
Ze is nu ook 17, ik heb haar 5 jaar en ze heeft nog niets voorgehad, heeft nog kurkdroge benen en ziet er nog prima uit (ondanks hoogdrachtigheid)
Met het rijden is ze wel nogal 'hevig' snel gestresseerd ook.
Ze is altijd in springen uitgebracht op vrij hoog niveau, ze heeft een erg goede techniek en is heel voorzichtig (een beetje té zelfs)

Ze is nu gedekt door een jonge CarthagoxRandelZ(v Ramiro), dus veulen is een lichte inteelt op Ramiro, als het er is zal ik nog een foto plaatsen

zo ziet de merrie eruit, 8 maand drachtig en 1 jaar uit het werk:
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:00

Wat een mooie merrie nog zeg! Je zou niet zeggen dat ze 17 is is,niet meer werkt en veulens gehad heeft.Hoe zit het met de dressuurkant van jullie "Ramiro's"?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:16

Ik heb een Ramiro x Bergerac gehad. 1.60 klein, maar een dressuurwonder. Katootje heette ze hahahaha. Als 6 jarige naar de USA verkocht, liep daar lichte tour met dat meisje en later is ze YR gestart. Altijd bovenin.... (op papier heette ze Koreliene, keuringskampioene aan de hand en onder het zadel)

Mooie merrie trouwens... (die foto)

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:18

Elisa2 schreef:
Wat een mooie merrie nog zeg! Je zou niet zeggen dat ze 17 is is,niet meer werkt en veulens gehad heeft.Hoe zit het met de dressuurkant van jullie "Ramiro's"?

Jamiro is een Damiro x Fresco
Met dressuur heeft hij bij de vorige eigenaar Z2 gelopen.
(Ik ga nu L2 met hem starten)

z'n koppie Kwijl
Afbeelding
Afbeelding