Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Desiree schreef:Dat moet dan maar Joost. DAn gaan ze tenminste weer iets opleveren. En het buitenland kan ook sperma leveren.
QuijoSavan schreef:Bij ons op stal (waar ik werk) wordt er met iedere merrie op dit moment gefokt.
Het levert nou eenmaal meer op! Paard uitbrengen in sport en daarna verkopen kost teveel.
De merries worden bijna allemaal naar Zangersheide gebracht. Ze komen drachtig terug en de veulens leveren op een veiling zo'n €5000 of meer euro op (bv: Krack C of een Acord II X Aldatus).
Dus het levert (als je het goed doet) echt wel meer op!!
Het gaat om +/- 10 merries. We hebben nu al 5 veulens (misschien al 6, weet ik morgen).
.Mooi voorbeeld zijn steeds dezelfde terugkerende jonge paarden in hun "te koop" advertenties in de magazine .En in die veilingen (prijzen ) heb ik al evenmin vertrouwen ,onze smid zij veulen zat ook in die veiling over een paar jaar :was ook verkocht rond de 5000€ :hij staat er nog wel steeds op stal
, veel blabla en reclame ,maar weinig dada !! Desiree schreef:Anders ben ik 300 euro kwijt en heb ik helemaal niets. En dat zou dan de 2e keer zijn (2jr. geleden geprobeerd te fokken met Osmium, merrie bleef gust).
QuijoSavan schreef:Bij ons op stal (waar ik werk) wordt er met iedere merrie op dit moment gefokt.
Het levert nou eenmaal meer op! Paard uitbrengen in sport en daarna verkopen kost teveel.
De merries worden bijna allemaal naar Zangersheide gebracht. Ze komen drachtig terug en de veulens leveren op een veiling zo'n €5000 of meer euro op (bv: Krack C of een Acord II X Aldatus).
Dus het levert (als je het goed doet) echt wel meer op!!
Het gaat om +/- 10 merries. We hebben nu al 5 veulens (misschien al 6, weet ik morgen).