900 euro dekgeld!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: 900 euro dekgeld!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 09:52

Dat moet dan maar Joost. DAn gaan ze tenminste weer iets opleveren. En het buitenland kan ook sperma leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:26

Desiree schreef:
Dat moet dan maar Joost. DAn gaan ze tenminste weer iets opleveren. En het buitenland kan ook sperma leveren.

dan verdien je er nog niets mee omdat je dan weer met erzend kosten e.d. zit...ik sprak vande week een hengstenboer die moes naar een boer toe...maar die boer moes eerst sperma op schiphol gaan halen omdat het met vliegtuig moet komen...dan kan ik je wel verzekeren dat het nog duur word en dat j nog niets aan je veulen verdiend

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 11:43

Bij ons op stal (waar ik werk) wordt er met iedere merrie op dit moment gefokt.

Het levert nou eenmaal meer op! Paard uitbrengen in sport en daarna verkopen kost teveel.

De merries worden bijna allemaal naar Zangersheide gebracht. Ze komen drachtig terug en de veulens leveren op een veiling zo'n €5000 of meer euro op (bv: Krack C of een Acord II X Aldatus).

Dus het levert (als je het goed doet) echt wel meer op!!

Het gaat om +/- 10 merries. We hebben nu al 5 veulens (misschien al 6, weet ik morgen).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:25

QuijoSavan schreef:

Het levert nou eenmaal meer op! Paard uitbrengen in sport en daarna verkopen kost teveel.

De merries worden bijna allemaal naar Zangersheide gebracht. Ze komen drachtig terug en de veulens leveren op een veiling zo'n €5000 of meer euro op (bv: Krack C of een Acord II X Aldatus).

Het gaat om +/- 10 merries. We hebben nu al 5 veulens (misschien al 6, weet ik morgen).

weet je dat zeker ,volgens mij insimineert zangersheide alleen van hun hengsten of van hengsten waar ze nog diepvries van hebben . Maar of je de producten daarvan zo goed kan verkopen .Mooi voorbeeld zijn steeds dezelfde terugkerende jonge paarden in hun "te koop" advertenties in de magazine .En in die veilingen (prijzen ) heb ik al evenmin vertrouwen ,onze smid zij veulen zat ook in die veiling over een paar jaar :was ook verkocht rond de 5000€ :hij staat er nog wel steeds op stal Haha! , veel blabla en reclame ,maar weinig dada !!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:36

Desiree schreef:
Anders ben ik 300 euro kwijt en heb ik helemaal niets. En dat zou dan de 2e keer zijn (2jr. geleden geprobeerd te fokken met Osmium, merrie bleef gust).

Ik had mijn merrie met gribaldi laten dekken (900 Euro), toen ze gust bleef waren de kosten 250 Euro en als ze het jaar erop weer gust zou blijven hoefde ik niets te betalen (allleen natuurlijk de veearts-kosten).
Lijkt me redelijk, de hengsten houder heeft ook zijn werk eraan.
Gelukkig is ze wel drachtig geworden en ik verwacht half juli pas een veulen.

Maarrrrr, als het net zo'n beste wordt als haar oudere volle zus dan ben ik dik te vreden!!!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:39

P.S. Ik heb ook een goedkopere oplossing, kijk maar op mijn site.

Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 14:11

QuijoSavan schreef:

Als je zoveel merries brengt, krijg je quantum korting. En het is al rendabeler om meerdere veulens tegelijk te fokken.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 09:55

wij hebben een goedgekeurde hengst op stal, kost 350 euro, en alleen betalen bij dracht,
kan zowel KI als natuurlijk gedekt worden,

het betreft de hengst Nubertus R, (nimmerdor/joost/abgar)
goedgekeurd bij het NRPS.

komen vele fijne springpaarden van!

Fokken moet leuk blijven..............