Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:26

sarabande schreef:
Aimee schreef:
En voor de ruiter trouwens ook, anders staat er hélemáál niets tegenover.

Precies Pling , daarom is dat hier niet aan de orde

Jij wil dus dat er een dusdanige regeling komt dat de ruiters een dienst bewijzen richting de fokker, maar andersom niet.

Laat dáár nou juist het probleem zitten waarom ruiters en fokkers elkaar mis lopen.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:35

Aimee schreef:
Jij wil dus dat er een dusdanige regeling komt dat de ruiters een dienst bewijzen richting de fokker, maar andersom niet.

Laat dáár nou juist het probleem zitten waarom ruiters en fokkers elkaar mis lopen.....

Het wil maar niet tot je doordringen he Aimee, het gaat niet om paarden die uitgebracht moeten worden, begin daar nu zelf een leuk topic over en hou op met dit gedram.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:36

Het gaat dus puur om het beleren van de paarden? Hmmm...hoe goed ingereden zou jij de paarden dan willen aanbieden voor verkoop vraag ik me daarbij af?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:39

Drammen? Ik wijs je op een kronkel in jou idee, waardoor het samenbrengen van ruiters en fokkers de mist in gaat. Dat jij dat niet wilt lezen is niet mijn probleem.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:40

Ik begrijp waar Aimee heen wilt maar ook wat Sarabande bedoelt...meiden (toch?!)...denk even iets buiten je tunneltje dan komen jullie nader tot elkaar!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:43

Dit topic gaat niet over het samenbrengen van ruiters en fokkers, daar kan ik niet tot elkaar komen want het gaat er gewoon niet over.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:45

Je wil een trainings- en verkoopcentrum zonder ruiters? Da's knap, kruip je er dan zelf op?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 13:48

Die ruiters worden niet bij de fokkers samengebracht, maar zijn in dienst van het centrum.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:48

Trouwens, mijn reacties zijn helemaal niet off-topic. Ik geef namelijk aan dat ik denk dat zo'n centrum niet nodig zou hoeven te zijn en geef ook nog uitleg van mijn mening. Maar zoals gezegd; die past weer eens niet in jou straatje.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 13:50

sarabande schreef:
Die ruiters worden niet bij de fokkers samengebracht, maar zijn in dienst van het centrum.

Aaaaah... in dienst... het zijn dus profs en dat betekend dat ze betaald worden.... door wie?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:10

Zie het als de verrichtingsonderzoeken... maar dan met verkoop erachter aan!

Je brengt je jonge spul naar een opleidingscentrum, waar het klaar gestoomd wordt voor de verkoop en daadwerkelijk verkocht wordt!
Zonder te zoeken, het hele land af te struinen, voor elk wat wils in alle kleuren en soorten.. naja KWPN dan....

Als ik niet zo dom ben als Sarabande mij ziet, bedoeld zij/hij dit dus...
(Of ik krijg nu weer een flinke veeg uit de pan... Bloos )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:15

Zo begrijp ik het nu ook Kaja, maar volgens mij weet Sarabande wel wat het verrichtingsonderzoek kost en ook dat je niet elk willekeurig kwpn-paard nadien verkoopt voor een prijs die in ieder geval de kosten dekt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:21

Magique schreef:
Denk dat dat probleem toch echt bij de fokkers zelf ligt, ze zijn gewoon niet commercieel bezig.

Nou, dat lijkt me stug! ER wordt anders behoorlijk commercieel gefokt bij het kwpn! Ze hobbelen allemaal net dezelfde hengst die HOT is, en de bewezen hengsten laten ze lekker links liggen.
Magique schreef:
Maar f terzake, Pb mij maar een paar adressen van fokkers met goede 3 jarige voor normaal geld. onder normaal geld versta ik <10000.

10.000 is geen normaal geld, want de meeste mensen in de paardensport kunnen dat niet betalen. Dus is dat geen normaal geld.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:23

Daarom staat er ook <10.000 Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:25

sarabande schreef:

Kortom, het kwpn wil een handelsstal beginnen?!

Is dat niet een beetje 'branche-vervaging'?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:28

Dat doen ze dan toch eigenlijk ook al met de hengstenveiling in DB?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:30

De KSS is een jaarlijks dingetje, ter promotie bedoeld en het gaat dan om 1 dag per jaar, om hooguit een paard of 30...

Een soort datingburo in werk stellen is on-going-business.... dat is voor elke dag...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:38

Kaja schreef:
Zie het als de verrichtingsonderzoeken... maar dan met verkoop erachter aan!

Je brengt je jonge spul naar een opleidingscentrum, waar het klaar gestoomd wordt voor de verkoop en daadwerkelijk verkocht wordt!
Zonder te zoeken, het hele land af te struinen, voor elk wat wils in alle kleuren en soorten.. naja KWPN dan....

Als ik niet zo dom ben als Sarabande mij ziet, bedoeld zij/hij dit dus...
(Of ik krijg nu weer een flinke veeg uit de pan... Bloos )

nee hoor nu heb je het over het onderwerp van dit topic

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:42

Levy schreef:
Daarom staat er ook <10.000 Knipoog

o, was even in de war met de < als muziekterm (crescendo) waarin het dan juist toeneemt. Haha!

Over investeren als ruiter in een paard en terug willen zien van kosten: het is OOK hobby he. En hobby kost geld. EN fokken is ook hobby, en oke, dat kost ook geld. MAar ik vind wel dat alles binnen de marges moet kunnen. En ik heb het gevoel dat het uit de klauwen aan het lopen is. En dat is niet alleen zo bij het kwpn hoor, maar met alles tegenwoordig in de maatschappij sinds die rotte euro gekomen is. Ook in de paarden heeft de euro de prijzen omhoog gejaagd, ONDANKS de verzadigde markt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:46

Dees schreef:
De KSS is een jaarlijks dingetje, ter promotie bedoeld en het gaat dan om 1 dag per jaar, om hooguit een paard of 30...

Een soort datingburo in werk stellen is on-going-business.... dat is voor elke dag...

Ja dat is de bedoeling en dan niet de schone schijn wekken door te juichen over dingen die niet haalbaar zijn, maar als men toch geld uit wil geven ter promotie van het KWPN paard, dat geld op een manier gebruiken waar zowel de fokker als het stamboek er baat van heeft.
Zoals Libke dat bij Holstein beschrijft.

Een plaats waar niet de toppers of mislukte paarden verkocht kunnen worden, maar alles wat daar tussenin zit. Dat is het grootste deel van de populatie trouwens.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:46

Ben ik absoluut met je eens Desiree. Alleen is de marge voor elk persoon niet hetzelfde.
Kwaliteit blijft nog steeds zijn prijs hebben.

Goed, en nu weer on-topic Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:49

Mijn eerste post in dit topic was een reactie op eerdere posts, dus fijn dat je me weer eens wist te vinden!!

Aimee schreef:
Zo begrijp ik het nu ook Kaja, maar volgens mij weet Sarabande wel wat het verrichtingsonderzoek kost en ook dat je niet elk willekeurig kwpn-paard nadien verkoopt voor een prijs die in ieder geval de kosten dekt.

Het idee van Sarabande zou leuk wezen, als er niet zoveel verschillen zouden zijn!

Zoiets is simpelweg niet haalbaar...
Breng je jonge dier eens weg, zadelmak maken. Bij een goede stal ben je zo €400,- á € 500,- kwijt en dan mag je hopen dat 'ie niet stout word, maar braaf bij de les blijft!

Winst draaien bij de paarden is allang achterhaald, maar een dergelijk unaniem opleidingscentrum komt nooit van de grond omdat het niet rendabel is... en dan praat ik nog niet eens over "verschillende mensen, verschillende wensen"....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:53

Wow! Kijk nou toch eens, ik ben het met Kaja eens!

Ik denk ook dat zo'n opleidingscentrum een mooie illusie is, maar niet rendabel en dus niet realistisch.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:57

Levy schreef:
Ben ik absoluut met je eens Desiree. Alleen is de marge voor elk persoon niet hetzelfde.

Nou, laten we uitgaan van de gemiddelde persoon. En niet van het rabobanktalent dat niet-onbemiddelde ouders achter zich heeft en dus geld voor een wat bovenmodaler paard en 3x in de week de beste instructie.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 14:58

Desiree schreef:
Levy schreef:

Nou, laten we uitgaan van de gemiddelde persoon. En niet van het rabobanktalent dat niet-onbemiddelde ouders achter zich heeft en dus geld voor een wat bovenmodaler paard en 3x in de week de beste instructie.

Oke, deal Haha!