Turbo-Magic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Turbo-Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:58

leuk veulen, mooi blesje! Maar ik heb geen verstand van veulens. Ik vind ze allemaal mooi. wat mij betreft bestaan er geen lelijke veulens. Je moet alleen effe afwachten hoe ze uitgroeien.

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 12:57

Zijn er misschien mensen hier op bokt die wel vinden dat zij verstand van veulens hebben en even hun mening willen geven over dit veulen?
(graag zowel in positieve als in negatieve zin )

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:35

Als ze net zijn geboren zijn ze allemaal hetzelfde, ze zeggen toch altijd 3 dagen kijken dan 3 weken, 3 maanden en dan pas weer met 3 jaar...

Ik ben benieuwd wat onze alaantje zaterdag gaat doen op de keuring.. k denk dat ze heel hard de andere kant uit rent....
en iedereen inderdaad veel succes zaterdag.

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:44

Ik zal over 3 weken nog eens een foto plaatsen van Arriba.

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:43

mariekske schreef:
Als ze net zijn geboren zijn ze allemaal hetzelfde, ze zeggen toch altijd 3 dagen kijken dan 3 weken, 3 maanden en dan pas weer met 3 jaar...

Ik ben benieuwd wat onze alaantje zaterdag gaat doen op de keuring.. k denk dat ze heel hard de andere kant uit rent....
en iedereen inderdaad veel succes zaterdag.

----------------------

Succes op de keuring, mijn hengstveulentje van turbo was tijdens z'n eerste rondje draven ook door 15 mensen heen de baan uit gerend ........ tja er waren daar ook zulke leuke merries......

DonnaKanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:06

mooi --> op de CK in Overrijssel is ook weer een Turbo Magic veulen 2e geworden met een eerste premie!!!! GEFELICITEERD!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 20:50

Ik vind Arriba super hoor Angela!!!

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:33

Ha Ha Het komt nog goed met Turbo!

Een hengst met zo'n dressuurindex en zo'n afstamming moet vroeg of laat gewoon zijn sporen verdienen. (Tenzij het hele indexen systeem nergens op gebaseerd is en het KWPN zich daar dus ook min of meer belachelijk mee maakt) Turbo heeft 167 (dacht ik uit mijn hoofd gezegd) dressuur en dat is heel hoog voor zo'n jonge hengst.

Die punten zijn ook gebaseerd op zijn afstamming en afstamming bepaald de genen en zodoende zou het goed moeten komen met deze hengst.

Ik hoop dat het KWPN zich nog bedenkt en hem uit de wacht haalt.

Nog een paar goede veulens op de keuring en ik vind dat dat dan maar geregeld moet zijn!!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 12:43

DonnaKanta schreef:
mooi --> op de CK in Overrijssel is ook weer een Turbo Magic veulen 2e geworden met een eerste premie!!!! GEFELICITEERD!

Waar heb je dat gehoord? Ben al op zoek geweest naar een foto maar kan niks vinden. (weet je de achtergrond van de moeder?)

Wel goed nieuws trouwens!
Met een tubro-vaart terug de dekdienst in

ps wij moeten overmorgen.....

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:18

afstamming Turbo x Jetset (m. keur)

Zie Kwpn /uitslagen/ 2005/ centrale keuringen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:04

In de laatste IDS stond ook over een Turbo veulen dat de eerste premie gekregen heeft. Ze doen het helemaal niet zo slecht hoor. En die jaarlinghengst die we hier hebben staan wordt echt een mooi dressuurpaard. Man, wat heeft dat beest een hals er op staan. Het is inderdaad zonde om hem te castreren in het najaar, maar we hebben weinig keuze. Hij is overigens te koop.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 13:06

De trubotjes....komen terug....en hoe....Whoo....echt goed allemaal die Jonge Turbos doen het goed zeg

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 17:48

Ik heb er geen veulen van, maar denk inderdaad dat hij vorig jaar veel minder goede merries heeft aangeboden gekregen.

Verder vond ik hem destijds op de HK een super mooie hengst en ik hoop dat hij dan ook weer gewoon goedgekeurd wordt voor de dekdienst.

Maar laten we er wel voor blijven waken dat we de hengsten goed passende merries blijven aanbieden.
Dit bedoel ik in zijn algemeenheid en niet specifiek voor Turbo (laat een hengst staan als die niet bij jou merrie past!!, hoe geweldig je hem ook vindt!!).

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:00

nu hebben weer 4 veulens van turbo 2e premie in veghel!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:11

Onder in mijn onderschrift, in dat topic staat een link naar fotos van 2 goede Turbo Magic veulens

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:08

miekske schreef:
nu hebben weer 4 veulens van turbo 2e premie in veghel!!!

ja niet al te best dus

Het begon wel goed smorgens vroeg met de nr 16: air miles magic pb, die als tweede werd geplaatst in zijn groep. Maar de jury besliste dat alleen het 1e geplaatste veulen 1e premie waardig was... GRMBL
kommentaar vd jury: voldoende ontikkeld, goed in het rechthoeksmodel, kon een fractie rijtpischer zijn, voldoende fundament, mag meer soepelheid hebben in de beweging.

Vervolgens was het de beurt aan de nr 37: Adoeska pb, die wel scoorde op exterieur, maar zich niet liet zien in de ring......
5e plaats van de 9, 2e premie...
kommentaar vd jury: Voldoende in het rechthoeksmodel, voldoende rijtypisch, bovenlijk aansprekend. Bemerking op het fundament; mocht meer bot hebben. In de beweging wat beperkt, draf is duwend en mocht meer souplesse hebben. Aansprekend exterieur.

Daarna mocht nr 51: Alana, die net deed of ze in weken niet vrij had rondgelopen . Ze deed dus een beetje te dol en dat werkte haar tegen. Laatste plaats van de 11.....
kommentaar vd jury: Weinig ontwikkelt, wat kort in de bilspier, week middenstuk weinig ruimte in draf en galop.

Toen was alle "hoop" gevestigd op onze Amiga van Stuivezand (nr 69). En hoewel ze heel goed haar best deed (heel braaf bij opstellen en gecontroleerd door de baan), mocht ze slechts een 9e plek innemen (vd 14).
kommentaar vd jury: Voldoende ontwikkeld veulen, goed in het rechthoekmodel, zou sprekender hoofd mogen hebben, hals wat in horizontale richting, draf is erg duwend maar wel voldoende ruim, meer ruimte in de galop.

Jammer jammer jammer, hopelijk worden in de andere provincies de turbos wel een eerste premie gegund....
Laatst bijgewerkt door Kimmb op 16-07-05 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 20:49

Nr 16, Air-miles magic pb (Turbo magic x OO Seven)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nr 37, Adoeska pb (Turbo Magic x Darwin)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mocht het nu geen dresuurpaard worden, dan kan ze altijd nog een hele smelle barage lopen

nr 51, Alana (Turbo Magic x Landwind)
Afbeelding
Afbeelding
Beweging is zo een beetje verbloemd maar is de beste foto die ik van alana had...

nr 69, Amiga van Stuivezand (Turbo Magic x Calypso)
Afbeelding
Afbeelding

mariekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:46

Wat leuk die foto's nog bedankt voor de rest van de foto's. Jammer dat het allemaal niet helemaal lukte, maar k vond ze allemaal niet lelijk en over de jury valt ook niet te twisten...

Ze zijn in ieder geval allemaal zeer eigenwijs die turbootjes..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:30

Bovenstaande veulens hebben veel uitstraling, maar ook idd wel en korte broekspier.
Toch hebben die 2 Turbo's die ik ken dat niet...

Komen bovenstaande veulens allen uit dezelfde merrielijn?

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 19:12

en waar kan ik de broekspier vinden

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:06

Vind nummer 37 toch wel een heel mooi lijf hebben hoor!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:59

Maayke schreef:
en waar kan ik de broekspier vinden

Afbeelding
Als je kijkt naar waar de bil onder de staart eindigt, dan zie je bij de fotos hierboven dat het einde van de bil vaak op dezelfde hoogte zit als de knie aan de voorzijde bij de flank. De bil is eigenlijk een bolletje.
Dat is een korte broekspier.

Als je dan naar de onderstaande foto kijkt (toevallig mijn [naam verwijderd]) dan zie je juist dat de bil langer doorloopt en duidelijk minder als een bolletje eindigt. Dat is een lange broekspier.
Afbeelding

Nummer 37 is ene heel mooi veulen, absoluut. Ik wil zeker geen vergelijk trekken tussen mijn paard en dit veulen, want dan weet ik inderdaad nog niet welke het mooist is hoor. Ik wil met het gebruik van deze 2 fotos slechts het verschil in broekspierlengte aanduiden.
Misschien heeft iemand anders nog duidelijkere fotos van lange en korte broekspieren?

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:47

Dees schreef:
Bovenstaande veulens hebben veel uitstraling, maar ook idd wel en korte broekspier.
Toch hebben die 2 Turbo's die ik ken dat niet...

Komen bovenstaande veulens allen uit dezelfde merrielijn?

Boven de foto's staan de de afstammelingen, komen dus zeker niet allemaal uit dezelfde moederlijnen, in tegendeel het waren 4 verschillende merries, waarvan de laatste 2 springgefokte merries zijn..... (en die veulens eindigde dan ook niet hoog).

Bovendien geld het kommentaar betreft de broekspier alleen voor het derde veulen (nr 51), nr 37 werd juist zeer positief beoordeeld op zijn exterieur (alleen liet ie zichzelf niet zien in de beweging).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:56

Bij nummer 51 is de broekspier idd korter, ook korter dan die van de eigen moeder.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:34

Ik heb in Verden nog enkele foto's van Turbo geschoten, voor de liefhebbers

Afbeelding

Afbeelding