Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lachmar schreef:sigrid1182 schreef:
Wat betreft de roan kleur, de moeder is geen roan, dus dat kan dan ook niet. Vraag me eigen af of je die kleur wel hebt bij kwpn'ers.
daar staat ook een 3 jarige die ziet ook zo uit als die van jou en we zijn er ook niet zo uit wat het worden gaat wij denken zelf stekelhaar schimmel die word ook iedere zomer schijnbaar zo donker met veel witte haren ik denk niet dat die uiteindelijk schimmel word ook niet roan bruin ik hou het op stekel
lachmar schreef:Nee hij wordt echt geen schimmel.
Ik was er eerst al van overtuigd dat het geen schimmel werd, maar na die reacties hier ben ik er helemaal van overtuigd.
Zoals Peterina al zei is het het sabino gen.
Dit komt waarschijnlijk van de moeder van Osmium af.
Hoorde vande week dat deze hele onregelmatige witte benen had.
De mijne heeft trouwens ook kleine witte vlekjes onder z'n buik net voor d'r uier.
En schimmel kan die dus ook niet worden, want de moeder is zwart/bruin en de vader is zwart.
Kimberley77 schreef:Geen idee wat hij is, in zn entingsboekje staat bruinschimmel, maar dat geloof ik niet, gezien hij alleen schimmel kont, buik en rug heeft afhankelijk van de zon, met bruine appeltjes.
Kelz_Lagune schreef:Ik heb zelf een Z dressuur ruin van El rosso (zelf vosroan), komt uit een diepzwarte merrie en er is een bruinroan-kleurige goedgekeurde kwpn'er uit komen rollen..
Ze bestaan dus wel degelijk
Viennanova schreef:Dat komt omdat de moederlijn van El Rosso alleen maar uit roan kleurige paarden bestaat...Cirma-Killa stam. Daar komt bij jouw paard roankleur vandaan. Roan kan wel een generatie overslaan.
Maar kan het mis hebben natuurlijk.
, maar dat overkomt mij ook wel eens