Wie heeft er een Kenndedy op stal staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vajramani

Re: Wie heeft er een Kenndedy op stal staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:07

tijdens het rijden moet ik haar ontzettend aan het werk houden, anders gaat ze haar eigen gang. Het drammerige kom ik bij haar snel tegen in de draf, ze wil dan graag haar eigen tempo, veel schakelen helpt bij haar, ze moet op mij blijven wachten. Als ze echte blijft doordrammen, zet ik haar even stil, dat ze echt moet wachten, na laten geven, en dan weer verder. Meestal is het dan wel goed. Halthouden is bij mij ook nog wel eens een probleem. Ze kan heel moeilijk stil blijven staan. Door hier consequent in te blijven en het herhalen wordt het steeds beter. En zelf heel veel tot honderd tellen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:20

Rustig, maar consequent. Schakelen in je rijden inderdaad, dat deed ik toen ook veel, ging ze ook mooi los van over de rug lopen. Ik stelde haar ook altijd wat laag en rond in tijdens de training, zo nu en dan een klein stukje oprichting en daarna weer laag en rond. Dit paard was snel gespannen in de rug en dan kon je niks met d'r...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:09

Ik heb ook een zelf gefokte Kennedy (x Cabochon) inmiddels 1.75+ meter.
Het was mijn eerste eigen gefokte veulen die ik (voor de gein) zelf klaar gemaakt heb voor de hengstenkeuring en daar heeft hij het ster-predikaat gehaald.
Ik heb hem pas in de zomer van zijn 4e jaar uitgebracht op wedstrijden in de dressuur en toen had ik in 4 wedstrijden al 10wp. die winter heb ik hem niet gestart maar de winter van 5/6 jaar en 6/7 jaar wel en dat waren niet echt successen, binnen is hij bang en het lukt me niet om daar door heen te komen omdat hij vrij vasthoudend kan zijn, zoals ik al wel meer op dit forum heb gelezen, dus ik heb na afgelopen winter besloten alleen nog met hem buiten te rijden.
Buiten loopt hij super en heb ik ook al een paar keer ruim boven de 180 punten gescoord.
Inmiddels is hij 7 jaar en heb ik 19 wp. in de MI.
Ik heb alle klassen helemaal uitgereden en hoop deze zomer de MII te doorlopen en dan hoop ik voor volgend jaar de ZI te doen met als slot minimaal 1 puntje in de ZII, daarna wil ik hem verkopen.